Angreb i München

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Re: Angreb i München

Indlægaf landsbytossen » 22. jul 2016, 20:39

Fra DR2 Deadline: "Der er tale om mindst 1 gerningsmand"

Jeg er så glad for mediernes oplysende dækning, men det ville virkelig være breaking news, hvis der var færre.
15
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2343

Indlægaf paint » 22. jul 2016, 20:47

Det er tilsyneladende ret uklart, hvad der egentlig er sket i München. Jeg har, umiddelbart, svært ved at koble dette angreb på sagesløse mennesker, primært tyskere, i et indkøbscenter med højreekstremisme. Det ligner, på ingen måde de ildpåsættelser af flygtningecentre og andre højreradikale angreb. Én eller anden, har hørt én eller anden, fra et tag, råbe "skide tyrkere". Dét synes jeg er et noget tyndbenet grundlag at konkludere noget ud fra.

At angrebet starter i en McDonalds, peger også i retning af IS og had til alt amerikansk.

I øvrigt, har IS, angiveligt hyldet angrebet på nettet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 22. jul 2016, 20:50

Tyske medier melder at politiet har fundet liget af endnu en mand på gerningsstedet så der er nu 9 døde, det er stadig usikkert om en eller flere af de døde også skulle være gerningsmand/mænd.

22.07.2016 22:40 Uhr

Am Tatort ist nach Angaben der Polizei die Leiche eines Mannes gefunden worden. Insgesamt sind damit bislang mindestens neun Menschen ums Leben gekommen. Es ist noch unklar, ob es sich bei dem Toten um einen der Täter handelt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 22. jul 2016, 20:54

Tysk politi er ved at test det 9. lig for krudtrester, han er muligvis gerningsmand og er muligvis død for egen hånd.
(burde man så ikke finde et våben tæt ved ham? :gruble: )
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. jul 2016, 20:54

paint skrev:Det er tilsyneladende ret uklart, hvad der egentlig er sket i München. Jeg har, umiddelbart, svært ved at koble dette angreb på sagesløse mennesker, primært tyskere, i et indkøbscenter med højreekstremisme. Det ligner, på ingen måde de ildpåsættelser af flygtningecentre og andre højreradikale angreb. èn eller anden, har hørt én eller anden, fra et tag, råbe "skide tyrkere". Dét synes jeg er et noget tyndbenet grundlag at konkludere noget ud fra.

Omvendt var Breiviks ofre også sagesløse mennesker, primært nordmænd. Breivik en erklæret højreekstremist, der også skød løs. Som her. Med den in mente kan jeg sagtens koble det sammen, men du har da ret i at det på ingen måde ligner ildspåsættelser og råben skældsord.

ISIL har alt for ofte en finger med i spillet, om de har her, ja det ved jeg jo ikke, men det er uanset hvem der står bag ikke overraskende hvis ISIL hylder det.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2343

Indlægaf paint » 22. jul 2016, 20:59

ShuruQ skrev:
paint skrev:Det er tilsyneladende ret uklart, hvad der egentlig er sket i München. Jeg har, umiddelbart, svært ved at koble dette angreb på sagesløse mennesker, primært tyskere, i et indkøbscenter med højreekstremisme. Det ligner, på ingen måde de ildpåsættelser af flygtningecentre og andre højreradikale angreb. èn eller anden, har hørt én eller anden, fra et tag, råbe "skide tyrkere". Dét synes jeg er et noget tyndbenet grundlag at konkludere noget ud fra.

Omvendt var Breiviks ofre også sagesløse mennesker, primært nordmænd
. Breivik en erklæret højreekstremist, der også skød løs. Som her. Med den in mente kan jeg sagtens koble det sammen, men du har da ret i at det på ingen måde ligner ildspåsættelser og råben skældsord.

ISIL har alt for ofte en finger med i spillet, om de har her, ja det ved jeg jo ikke, men det er uanset hvem der står bag ikke overraskende hvis ISIL hylder det.

Det er rigtigt. Men de var Socialdemokrater og det var helt bevidst, at Breivik gik efter netop dem. Han mente jo, at deres indvandringspolitik, ville ødelægge landet. Desuden fik regeringsbygningerne i Oslo også lige en bombe.

I München, var der tale om helt tilfældige mennesker - formentlig mange almindelige tyskere.

Men det er jo tragisk uanset, hvem der har skudt. Og det ændrer sikkert heller ikke de efterladtes følelser.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jul 2016, 21:06

paint skrev:
ShuruQ skrev:

Omvendt var Breiviks ofre også sagesløse mennesker, primært nordmænd
. Breivik en erklæret højreekstremist, der også skød løs. Som her. Med den in mente kan jeg sagtens koble det sammen, men du har da ret i at det på ingen måde ligner ildspåsættelser og råben skældsord.

Det er rigtigt. Men de var Socialdemokrater og det var helt bevidst, at Breivik gik efter netop dem. Han mente jo, at deres indvandringspolitik, ville ødelægge landet. Desuden fik regeringsbygningerne i Oslo også lige en bombe.

I München, var der tale om helt tilfældige mennesker - formentlig mange almindelige tyskere.

Men det er jo tragisk uanset, hvem der har skudt. Og det ændrer sikkert heller ikke de efterladtes følelser.

Jeg kan godt følge din tanke, Breivik havde, hvor tragisk det end var, et specifikt mål.

Om det er den ene eller andet galning, ændrer ikke på det er skrækkelig nej. Overlevende ofre og efterladte til de døde er akkurat lige traumatiserede uanset om skytten er en den 23-årige radikaliserede Ali, det 23-årige NDP-medlem Sasha, eller en hvilken som helst anden galning.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2067

Indlægaf Tibbler » 22. jul 2016, 21:11

Wizzze skrev:Tysk politi er ved at test det 9. lig for krudtrester, han er muligvis gerningsmand og er muligvis død for egen hånd.
(burde man så ikke finde et våben tæt ved ham? :gruble: )

De kan jo sagtens have fundet et våben. Derfor skal det jo stadig testes; for det kunne jo være et offer, som gerningsmanden prøver at få til at ligne en gerningsmand, eller bare tilfældigt har smidt sit våben ved siden af.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 22. jul 2016, 21:17

Når gerningsmanden/-mændene er døde, er det jo også "gratis" for ISIS at tage skylden.

Hvis de bare ønsker at sprede skræk og rædsel, så passer ethvert skyderi jo ind.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jul 2016, 21:19

Skulle vi nu ikke lige have offentliggjort hvem der egentligt står bag?

bg.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 22. jul 2016, 21:22

Der er billeder af manden der skyder foran McD, det er samme mand man senere ser på parkeringstaget af indkøbscenteret, hvor han også skyder. Begge steder skyder han med en pistol. Det matcher ikke rigtigt med meldingerne om at der blev brugt et langt våben. Og heller ikke med at man hører 18-20 skud hurtigt efter hinanden på McD videoen. Der er ingen pistoler med så mange skud i magasinet. Det lugter af mindst 2 gerningsmænd :gruble:

m1.jpg

m2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jul 2016, 21:28

På en optagelse af angrebet kan man høre en person sige "Jeg er tysker!".
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jul 2016, 21:30

DetSorteCirkus skrev:På en optagelse af angrebet kan man høre en person sige "Jeg er tysker!".

Ja, men de har lige sagt at der endnu ikke er nogle bekræftelse på om det er den formodede gerningsmand der råber det, eller om det blot er en tilstedeværende.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jul 2016, 21:32

ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:På en optagelse af angrebet kan man høre en person sige "Jeg er tysker!".

Ja, men de har lige sagt at der endnu ikke er nogle bekræftelse på om det er den formodede gerningsmand der råber det, eller om det blot er en tilstedeværende.

Det ved jeg, men jeg finder det interessant, at nogen af den ene eller anden grund har følt behov for at sige det.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 22. jul 2016, 21:32

ShuruQ skrev:

Så vidt jeg kan høre er det dem der står på altanen og filmer mod parkeringspladsen hvor han går rundt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"