Hvad forstår du ikke?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Re: Hvad forstår du ikke?

Indlægaf Akehurst2 » 25. jul 2016, 07:56

Rapfisk skrev:Jep. Jeg sætter pris på din fatsvaghed. Det vidner om et veludviklet bs-filter :worship:

Ja - nogen gange (tit!) er det meget sundt at stoppe op når endnu en madmodedille rammer og sige: Jamen, han har jo ikke noget tøj på.
3
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3483

Indlægaf FruDulle » 25. jul 2016, 07:56

Wizzze skrev:
FruDulle skrev:IG flyder over med billeder af Smoothie bowls og jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg synes at det lyder som rigtig meget mad og tænker lidt at jeg sa så hellere ville spise yoghurt med frisk frugt og diverse tilsat. Jeg laver selv en shake med alt muligt i, men den drikker jeg...som man nu gør med en smoothie.

Hvad forstår du ikke?

Er smoothie bowls det samme som Acai bowls? For det forstår jeg virkelig ikke?? Det er noget med at den der acai frugt er noget mirakel, men den kan ikke tåle transport, så det er noget pulver man bruger i stedet??? hvad er så pointen??? :gruble:

Man laver en smoothie, hælder den i skål og fylder med whatever.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. jul 2016, 08:00

Fru Sunshine skrev:Chia-grød. Det smager kun af det, man tilsætter og er underligt at få i munden.

Uh- jeg elsker det :D
0
Whatever
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 25. jul 2016, 08:00

FruDulle skrev:
Man laver en smoothie, hælder den i skål og fylder med whatever.

hø---hø----hæ
Med tanke på mit tidligere indlæg om tofukylling kan jeg ikke lade være med at undre/fnise lidt over dit billede af
en veganer smoothie-bowl hvor deres spises kiwier ...med pels :lol:

Sry #onkelhumor-off
5
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. jul 2016, 08:02

Bimmerdyret skrev:Vegetarers underlige "grøntsagserstatningsretter" for kødretter - altså sådan noget tofu-kyllinge/andebryst..
Det smager ikke at kylling/and og (jeg kender en af slagsen) hvis man aldrig har smagt kylling eller and, så skal man ikke påstå at det smager som det.
Desuden, hvorfor så simulere at man er kødspiser???

Erstatningsmad i det hele taget.

Tiramisu på fromage frais, chokolademousse på græsk yoghurt, brød af æg og ost og bælgfrugter og al den slags.

Lad endelig være med at spise desserter og brød, men lad være med at lade som om, du spiser det.
15
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5144

Indlægaf Fyrst Eberhard » 25. jul 2016, 08:06

At man kan købe spiseklare avocadoer, og nogle der ikke er.

Hvem tænker:

"Mmmh! Jeg har lyst til avocado.....OM EN UGE!"
10
Peace!
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. jul 2016, 08:14

Bimmerdyret skrev:Vegetarers underlige "grøntsagserstatningsretter" for kødretter - altså sådan noget tofu-kyllinge/andebryst..
Det smager ikke at kylling/and og (jeg kender en af slagsen) hvis man aldrig har smagt kylling eller and, så skal man ikke påstå at det smager som det.

Jeg forstår hvad du mener, nogle gange er det også lidt svært at komme på andre ting at kalde det. Jeg langt vegansk cheesecake forleden, men hvad skal jeg kalde det for at man ellers forstår konceptet? Ligesom med køderstatning. En proteinrig hvededims med fast struktur der kan steges...eller køderstatning.

Men jeg har det som dig i princippet, det er bare nemmere at sige at det er den veganske udgave af...
3
Whatever
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 25. jul 2016, 08:57

At nogen kan synes, at syltede grisetæer, er en delikatesse

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. jul 2016, 14:16

Fyrst Eberhard skrev:At man kan købe spiseklare avocadoer, og nogle der ikke er.

Hvem tænker:

"Mmmh! Jeg har lyst til avocado.....OM EN UGE!"

De samme, der laver koldbrygget kaffe?

"Mmmh! Jeg har lyst til en kop kaffe.... I morgen!"

:-D
11
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6823

Indlægaf Wizzze » 25. jul 2016, 14:18

Det mest cool og hippe er at have tid, det er det ultimative luksussymbol ;) :-D

Kaffe?, ja ja i morgen

Avocado mad, måske i næste uge ...

:lol: :cool:
10
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3456

Indlægaf HappyPaww » 25. jul 2016, 15:32

Avocado-chokolade "mousse" :badr:

Og er generelt også med på den med mærkelige erstatninger for kød og andet "usundt".

Jeg forstår heller ikke at folk gider spise pulvermad - især ikke når der er udmærkede ikke-pulverversioner, eller hvis det er nemt og meget lækrere at lave selv. Her tænker jeg fx på Miracoli og Knorr produkter..
4
Lakika
Kort karma: 12
Likede indlæg: 113

Indlægaf Lakika » 26. jul 2016, 00:41

Akehurst2 skrev:

Erstatningsmad i det hele taget.

Tiramisu på fromage frais, chokolademousse på græsk yoghurt, brød af æg og ost og bælgfrugter og al den slags.

Lad endelig være med at spise desserter og brød, men lad være med at lade som om, du spiser det.

Åh! Det minder mig om min eks-svigermor. En af de første gang jeg var på besøg hos hende var i december, og vi skulle have ris a la mande til dessert. Det er jeg ret glad for, og hovedretten har jeg glemt, så det var nok ikke noget der vakte min mistænksomhed. Da desserten så kommer på bordet ser den ikke sådan helt... rigtig ud, men jeg tænker hun bare ikke har smuttet mandlerne. Jeg skovler derfor intetanende op. Det viser sig så efter første mundfuld, at der er et eller andet helt, helt galt.
Konen har simpelthen kogt brune ris og rørt det op med fromage frais, sødemiddel og romessens. :badr: Kirsebærsovsen var selvfølgelig også sukkerfri. Jeg var ikke så gammel og syntes jeg var forpligtet til at spise op. Jeg stolede aldrig på hende efter det, og havde åndsvagt ondt i maven flere dage efter. Jeg er usikker på, om det var en Lene Hansson periode, men det var da hende med fromage frais, ikke?
8
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Indlægaf Ballademager » 26. jul 2016, 04:34

Stegt flæsk forstår jeg virkelig ikke :genert:
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 26. jul 2016, 05:29

Flødeskum på gammeldags isvaffel? Hvad er der nu galt med guf?
4
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Indlægaf Ballademager » 26. jul 2016, 06:21

Guldfisk skrev:Flødeskum på gammeldags isvaffel? Hvad er der nu galt med guf?

Guf eller flødeskum på is forstår jeg heller ikke. Synes man er mæt, inden man kommer ned til isen, som jo egentlig er det vigtigste.

Er vist lidt sær :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Mad og drikke"