Hvad forstår du ikke?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Re: Hvad forstår du ikke?

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2016, 06:51

Lakika skrev:
Akehurst2 skrev:
Bimmerdyret skrev:Vegetarers underlige "grøntsagserstatningsretter" for kødretter - altså sådan noget tofu-kyllinge/andebryst..
Det smager ikke at kylling/and og (jeg kender en af slagsen) hvis man aldrig har smagt kylling eller and, så skal man ikke påstå at det smager som det.
Desuden, hvorfor så simulere at man er kødspiser???

Erstatningsmad i det hele taget.

Tiramisu på fromage frais, chokolademousse på græsk yoghurt, brød af æg og ost og bælgfrugter og al den slags.

Lad endelig være med at spise desserter og brød, men lad være med at lade som om, du spiser det.

Åh! Det minder mig om min eks-svigermor. En af de første gang jeg var på besøg hos hende var i december, og vi skulle have ris a la mande til dessert. Det er jeg ret glad for, og hovedretten har jeg glemt, så det var nok ikke noget der vakte min mistænksomhed. Da desserten så kommer på bordet ser den ikke sådan helt... rigtig ud, men jeg tænker hun bare ikke har smuttet mandlerne. Jeg skovler derfor intetanende op. Det viser sig så efter første mundfuld, at der er et eller andet helt, helt galt.
Konen har simpelthen kogt brune ris og rørt det op med fromage frais, sødemiddel og romessens. :badr: Kirsebærsovsen var selvfølgelig også sukkerfri. Jeg var ikke så gammel og syntes jeg var forpligtet til at spise op. Jeg stolede aldrig på hende efter det, og havde åndsvagt ondt i maven flere dage efter. Jeg er usikker på, om det var en Lene Hansson periode, men det var da hende med fromage frais, ikke?

Nej nej nej, det er jo helligbrøde :shock:

Hvor lyder det sindssygt klamt :lol:

Det var vist Anne Larsen, der var stor fan af Fromage Frais - og så var det hende, der skyllede oksekødet :deer:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1526

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. jul 2016, 18:04

Lakika skrev:Åh! Det minder mig om min eks-svigermor. En af de første gang jeg var på besøg hos hende var i december, og vi skulle have ris a la mande til dessert. Det er jeg ret glad for, og hovedretten har jeg glemt, så det var nok ikke noget der vakte min mistænksomhed. Da desserten så kommer på bordet ser den ikke sådan helt... rigtig ud, men jeg tænker hun bare ikke har smuttet mandlerne. Jeg skovler derfor intetanende op. Det viser sig så efter første mundfuld, at der er et eller andet helt, helt galt.
Konen har simpelthen kogt brune ris og rørt det op med fromage frais, sødemiddel og romessens. :badr: Kirsebærsovsen var selvfølgelig også sukkerfri. Jeg var ikke så gammel og syntes jeg var forpligtet til at spise op. Jeg stolede aldrig på hende efter det, og havde åndsvagt ondt i maven flere dage efter. Jeg er usikker på, om det var en Lene Hansson periode, men det var da hende med fromage frais, ikke?

Ai :trist:

Jeg fatter (heller) ikke hypen om østers. Jeg har smagt det og det var ækelt. Jeg fik endda en variant der var tilnærmelsvist præpararet, idét de havde lidt hvidløgssmør på toppen og var holdt under flammer i ca. 3 sek. Bløddyret var stadig råt og smagte af saltvand (selv om de havde lidt branket hvidløgssmør på toppen) og jeg har som sådan intet imod saltvand, men en slatten klam rå musling er .... klam!
Jeg eeelsker muslinger om de er de blå eller kam-varianten, men de skal fucking steges/koges/whatever, det andet er bare underligt.

Nu fik jeg lyst til blåmuslinger dampet i forårsløg, hvidløg og hvidvin med hjemmelavet flutes :gisp:
3
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. jul 2016, 18:32

Chips med dip. DET SMAGER IKKE GODT!
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 26. jul 2016, 18:37

Guldfisk skrev:Flødeskum på gammeldags isvaffel? Hvad er der nu galt med guf?

Alt er galt med guf.
Flødeskum og syltetøj, tak! :)
3
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6805

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2016, 18:46

Folk der ikke spiser grøntsager :gruble:
Det er åbenbart en ting, har jeg lige lært :stoned:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 199

Indlægaf Lone » 26. jul 2016, 18:54

Køleskabsgrød eller over-night-oats - nøj, det har en træls konsistens
2
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 199

Indlægaf Lone » 26. jul 2016, 18:56

Rapfisk skrev:Koldbrygget kaffe. Hvorfor?

Det ér altså superlækkert til iskaffe :devil2:
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 26. jul 2016, 19:06

Ballademager skrev:

Guf eller flødeskum på is forstår jeg heller ikke. Synes man er mæt, inden man kommer ned til isen, som jo egentlig er det vigtigste.

Er vist lidt sær :D

Nej! Det er guffen, som er det vigtigste. Pyt med isen.
7
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 26. jul 2016, 19:06

Jeg har svært ved at forstå lakrids blandet i mad, desserter, is, chokolade og så videre. Det er en uskik!
8
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jul 2016, 21:39

Wizzze skrev:Folk der ikke spiser grøntsager :gruble:

Jeg forstår ikke folk, der ikke spiser kød, så deeeeet :-D
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6805

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2016, 21:43

Mani skrev:
Ballademager skrev:

Guf eller flødeskum på is forstår jeg heller ikke. Synes man er mæt, inden man kommer ned til isen, som jo egentlig er det vigtigste.

Er vist lidt sær :D

Nej! Det er guffen, som er det vigtigste. Pyt med isen.

Nogen steder kan man endda få vafler kun med guf, se det er fremskridt :lol:

Hvad siger debatten i øvrigt til dette sommerjob? :klap:

http://livsstil.tv2.dk/2016-07-26-har-1 ... er-jeg-vil

Jeg ville aldrig blive ansat, de ville gå konkurs :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 26. jul 2016, 21:49

Grød. Det er som om at grød pludselig blev det mest fantastiske i verden som skal indtages med alt muligt fancy gejl og drys. Desuden skal det spises til morgenmad, frokost, post-workout-snack og aftensmad, og især i raw-øko-chia-format.

Så slap dog af. Så fedt er blæver altså heller ikke.
11
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 26. jul 2016, 21:51

Bimmerdyret skrev:Vegetarers underlige "grøntsagserstatningsretter" for kødretter - altså sådan noget tofu-kyllinge/andebryst..
Det smager ikke at kylling/and og (jeg kender en af slagsen) hvis man aldrig har smagt kylling eller and, så skal man ikke påstå at det smager som det.
Desuden, hvorfor så simulere at man er kødspiser???

SÅ enig! Jeg følger en kvinde på instagram som pludselig over-night blev vegetar, og det eneste hun snakker om er erstatninger for kød. Så svært er det da heller ikke at lave vegetariske retter, og jeg forstår virkelig ikke behovet for at erstattet kød med noget gummiagtigt halløj som smager af prut.
2
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 26. jul 2016, 22:01

En anden ting jeg (heller ikke forstår) er noget jeg har undret mig over i en del år, men som jeg kom i tanke om under min ferie, da min astmamedicin åbenbart ikke må opbevares over 25 grader celcius (dohhh...nu har jeg ikke transportabel fryser i 40 graders varme, så øff det da..)

Men rawfood må ikke have oversteget 42 grader.
Man kan købe rawfoodbarer, og det er så også noget som amerikanske soldater har med i deres rationeringer.
Godt så...
I Afghanistan kan soldaterne udsættes for op til 50 grader.
En varm bil kan sagtens komme over 42 grader.

Hvad bliver rawfoodbaren transmogriffet til ?
Giver det overhovedet nogen mening at have den i rationeringerne???
4
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. jul 2016, 22:18

Wizzze skrev:Folk der ikke spiser grøntsager :gruble:

Jeg har en fordom om at det enten er af princip eller også er det psykisk. Mange af dem er sikkert også vokset op med udkogte grøntsager eller slet ingen.
Jeg er vokset op med minimalt kød, det er sikkert også derfor jeg ikke kan lide det. Kan dog godt spise det, hvis jeg får det serveret.. mere besværlig er jeg heller ikke :afro:
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Mad og drikke"