Hvad forstår du ikke?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 334

Re: Hvad forstår du ikke?

Indlægaf Venus222 » 27. jul 2016, 20:29

Venus222 skrev:
Juki skrev:Folk der ikke kan lide vand Billede

Og lidt i samme boldgade, så forstår jeg ikke dem der kan leve med kun at have lunkent vand, som erstatning for både koldt og varmt vand, i vandhanerne :gisp: Men jeg elsker også iskoldt vand som drikkelse. Måske det er derfor de ikke drikker vand?

Jeg er med på at især i sommerhalvåret og/eller at det ikke altid er til, hvis man fx bor på 4. sal, men så kan man jo have en kande/flaske vand stående i køleskabet eller nogle isterninger i fryseren. Det er så nederen at få serveret et glas lunken vand :genert:

Da jeg boede i Malmø smagte vandet i hanerne af død gnu, og det var uanset hvor koldt det var. Det var så nasty :tie: Jeg tror muligvis det var overfladevand....

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor der skal chokolade i alt. Jeg synes virkelig det er nitte. :wacko:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2383

Indlægaf Juki » 27. jul 2016, 20:49

Venus222 skrev:

Og lidt i samme boldgade, så forstår jeg ikke dem der kan leve med kun at have lunkent vand, som erstatning for både koldt og varmt vand, i vandhanerne :gisp: Men jeg elsker også iskoldt vand som drikkelse. Måske det er derfor de ikke drikker vand?

Jeg er med på at især i sommerhalvåret og/eller at det ikke altid er til, hvis man fx bor på 4. sal, men så kan man jo have en kande/flaske vand stående i køleskabet eller nogle isterninger i fryseren. Det er så nederen at få serveret et glas lunken vand :genert:

Da eg boede i Malmø smagte vandet i hanerne af død gnu, og det var uanset hvor koldt det var. Det var så nasty :tie: Jeg tror muligvis det var overfladevand....

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor der skal chokolade i alt. Jeg synes virkelig det er nitte. :wacko:

Jeg ville heller ikke drikke vand der smager af død gnu, lige meget hvor koldt det er :-D Men jeg kan stadig godt lide vand alligevel.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5103

Indlægaf ManicNinja » 30. jul 2016, 09:20

Sophies-mor skrev:Glasur på kanelsnegle....

Enig. Jeg tænker, det er noget, folk smækker på for at kompensere for, at de har bagt tørre kanelsnegle (dvs. proppet for lidt snask i).
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 30. jul 2016, 09:25

Jeg bryder mig ikke meget om koldt vand. Vi har altid vand i køleskabet som min mand drikker, men jeg tager altid vand fra hanen i stedet. :D
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. jul 2016, 09:26

Det var først for nylig, jeg løb på fænomenet "ikke at kunne lide vand". Jeg var fuldstændigt målløs. Havde aldrig overvejet, at dét kunne være muligt. Havde vist altid bare tænkt, at vand ... det skal levende organismer da ha'.

Med hensyn til temperatur er jeg ikke enig. Lunkent, koldt ... whatever. Bare det er rent og friskt. Og IKKE fra køleskab. Puh. Køleskabsvand smager tit forfærdeligt!
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 30. jul 2016, 10:21

Jeg har rejst rigtig meget i lande hvor man ikke bare drikker vandet, enten fordi det ikke er rent, eller fordi det er tilsat ting for at holde det rent, og det bare smager ad :puke:

Så jeg påskønner dejligt dansk vand (altså det der kommer ud af hanerne, ikke det med brus, som jeg iøvrigt også godt kan lide)
Vi har også vand i køleskabet, ofte med lime, citron, agurk eller lign. Men det skal være flow i det, for 3 dage gammel køleskabsvand er kedeligt, så hellere noget lidt mindre koldt frisk fra hanen.

Jeg forstår så tilgengæld ikke hvad dem der ikke drikker vand, så drikker??
Mælk, sodavand, øl ?? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Indlægaf Torn » 30. jul 2016, 10:25

Wizzze skrev:Jeg har rejst rigtig meget i lande hvor man ikke bare drikker vandet, enten fordi det ikke er rent, eller fordi det er tilsat ting for at holde det rent, og det bare smager ad :puke:

Så jeg påskønner dejligt dansk vand (altså det der kommer ud af hanerne, ikke det med brus, som jeg iøvrigt også godt kan lide)
Vi har også vand i køleskabet, ofte med lime, citron, agurk eller lign. Men det skal være flow i det, for 3 dage gammel køleskabsvand er kedeligt, så hellere noget lidt mindre koldt frisk fra hanen.

Wizze, viste du ikke en gang en smart vandkaraffel, hvor man kun åbne bunden og putte diverse friskheds/smagsdimser i? Jeg søger en ny karaffel. Det kan også sagtens være, at det slet ikke var dig.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 30. jul 2016, 10:28

Torn skrev:
Wizzze skrev:Jeg har rejst rigtig meget i lande hvor man ikke bare drikker vandet, enten fordi det ikke er rent, eller fordi det er tilsat ting for at holde det rent, og det bare smager ad :puke:

Wizze, viste du ikke en gang en smart vandkaraffel, hvor man kun åbne bunden og putte diverse friskheds/smagsdimser i? Jeg søger en ny karaffel. Det kan også sagtens være, at det slet ikke var dig.

Billede

3
Do as I say! :whip:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 30. jul 2016, 10:59

Kefir. Er det ikke bare dyr a38?
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Indlægaf Torn » 30. jul 2016, 11:00

Wizzze skrev:]

Nemlig. Tak :)
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 30. jul 2016, 11:06

Jeg forstår ikke, hvorfor folk er så besatte af protein. Vi får meeeeere end rigeligt protein i den vestlige verden, og det er ikke sundt, at spise uanede mængder af protein. Der er nærmest kommet et lighedstegn mellem sundhed og proteiner. Skyr er sundt, fordi der er protein i. Du kan sågar får kakao med ekstra protein - som om der ikke er rigeligt i mælk i forvejen?
I dont get it.
Slap nu af. Du får rigeligt med protein. Ja, også selvom du træner.
8
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 30. jul 2016, 11:19

Sangius skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor folk er så besatte af protein. Vi får meeeeere end rigeligt protein i den vestlige verden, og det er ikke sundt, at spise uanede mængder af protein. Der er nærmest kommet et lighedstegn mellem sundhed og proteiner. Skyr er sundt, fordi der er protein i. Du kan sågar får kakao med ekstra protein - som om der ikke er rigeligt i mælk i forvejen?
I dont get it.
Slap nu af. Du får rigeligt med protein. Ja, også selvom du træner.

Haha! Enig. Jeg tænker nok lidt, at folk er vilde med det, fordi de fleste efterhånden har erklæret krig mod fedt og kulhydrater. Men yay! Så er det jo godt, vi har protein :stoned:

Jeg tænker, at lidt af det hele er det bedste.
1
Brugeravatar
Helga1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Helga1 » 30. jul 2016, 11:20

Folk der hverken spiser pasta, ris eller brød :gruble:
5
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 30. jul 2016, 12:16

Venus222 skrev:

Da eg boede i Malmø smagte vandet i hanerne af død gnu, og det var uanset hvor koldt det var. Det var så nasty :tie: Jeg tror muligvis det var overfladevand....

Over 80 % af Malmøs drikkevand er overfladevand.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 30. jul 2016, 12:25

ManicNinja skrev:
Sophies-mor skrev:Glasur på kanelsnegle....

Enig. Jeg tænker, det er noget, folk smækker på for at kompensere for, at de har bagt tørre kanelsnegle (dvs. proppet for lidt snask i).

Enig. I dem fra ikea putter de groft salt på. Det var også mærkeligt og en slem skuffelse af kanelsnegle. Må hellere bage nogle selv, så bliver de også som jeg bedst kan lide dem, snask med lidt dej til at holde på dem.
0

Tilbage til "Mad og drikke"