# Tag afstand ! #

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

# Tag afstand ! #

Indlægaf Jørn » 25. jul 2016, 18:08

jeg tager, med glæde, afstand fra mine danske landsmænd, når de bomber i Irak, Afghanistan og hvor de ellers har bombet og bomber.
Nu har de endda ord for, at det "ikke gør noget" der ryger civile med i købet ... (som om det, nogen sinde, har været til at undgå), når bomberne kastes fra mange meters højde, og misiler affyres fra mange kilometers afstand.

Men det tager jeg da, som dansker afstand fra !
begået af danske soldater. Flere sikkert kristne, som jeg selv !

Men holder de op ? Fordi jeg tager afstand ? - NEJ !

Nu mener et flertal af danskere, at moderate muslimer skal tage afstand.

Ja, men gør de ikke det ? Jeg har da hørt mange gøre det.

Men hvordan skal de så gøre det ?

Holder terroristerne så op ?

Sikkert ikke ...

De fleste ofre for ekstreme muslimers vold er muslimer.

:fløjt:

Bør de muslimer tage mere afstand ? Og hvordan ?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-2 ... fstand-fra
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14905

Re: # Tag afstand ! #

Indlægaf icelady » 25. jul 2016, 18:24

Jeg går som udgangpunkt udfra, at hvis folk ikke siger "det er sgu i orden, der begåes terror", ja så mener folk terror er forfærdeligt.

Men det kan da godt ske jeg er for gammeldags i nutidens samfund med den holdning. :gruble:

De muslimer jeg kender, tager afstand fra terror; men de går da ikke rundt med bagdes eller t-shirt det står på. Jeg forstår ikke, hvorfor de skulle. Det gør "danskere" jo heller ikke.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Indlægaf Jørn » 26. jul 2016, 11:32

Det forlanges, at alle, der ikke støtter terror, officielt skal tage afstand. Og det er nok de aller fleste.
* Lav er erklæring, for dem, som støtter terror ! Nok de færreste.
Lad dem skrive under. Så kan resten af os, gå HELT fri !!!
* For vi støtter altså ikke terror, de fleste af os !!!
Kan I nu forstå det ????
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2957

Indlægaf Code71 » 26. jul 2016, 11:36

Det lyder meget som George W Bush Jr. Hvis i ikke er med os, er i imod os

Allerede dengang fik jeg brækfornemmelser
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 528
Likede indlæg: 9907

Indlægaf Animi » 26. jul 2016, 11:53

Jeg synes man bare bør gå ud fra at alle normalt fungerende personer i DK, selvfølgelig tager afstand fra frygtelige ting som terror.
Når man beder en bestemt gruppe om at tage afstand, synes jeg det virker som om at man går ud fra at de er for terror. Og jeg synes det er en forfærdelig ting at tænke om sine medmennesker
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 528
Likede indlæg: 9907

Indlægaf Animi » 26. jul 2016, 11:53

Jeg synes man bare bør gå ud fra at alle normalt fungerende personer i DK, selvfølgelig tager afstand fra frygtelige ting som terror.
Når man beder en bestemt gruppe om at tage afstand, synes jeg det virker som om at man går ud fra at de er for terror. Og jeg synes det er en forfærdelig ting at tænke om sine medmennesker
Senest rettet af Animi 3. aug 2016, 12:40, rettet i alt 2 gange.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 366
Likede indlæg: 10528

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 12:19

Jeg vil gerne lige tage afstand fra den afstand der unødigt skabes mellem mennesker, når de mennesker jeg med afstand tager mest afstand fra, begynder at gå op i, hvem der tager afstand og hvem der ikke tager afstand.
0
Peace!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 604
Likede indlæg: 7797

Indlægaf dgd2007 » 26. jul 2016, 16:57

Fyrst Eberhard skrev:Jeg vil gerne lige tage afstand fra den afstand der unødigt skabes mellem mennesker, når de mennesker jeg med afstand tager mest afstand fra, begynder at gå op i, hvem der tager afstand og hvem der ikke tager afstand.

Jeg tror, du er meget tæt på et eller andet her ... :gruble:
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 366
Likede indlæg: 10528

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 17:08

dgd2007 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg vil gerne lige tage afstand fra den afstand der unødigt skabes mellem mennesker, når de mennesker jeg med afstand tager mest afstand fra, begynder at gå op i, hvem der tager afstand og hvem der ikke tager afstand.

Jeg tror, du er meget tæt på et eller andet her ... :gruble:

Er vi ude i en slags tampen brænder?
0
Peace!
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Indlægaf kokkenok » 26. jul 2016, 17:26

[rant]Det er noget som fjolser og spassernarer, der udelukkende har brug for et pift tryghedsindsprøjtning har brug for...og det kan jeg godt forstå de har...Men det er ligefyldt hvor mange # man putter bagved og foran en tekst, så ændrer det næppe på de folk, der nu render rundt og finder på alskens aktioner.
Det er symbol-politik...blot med et andet fortegn.

og ellers hvad Code71 skriver, bare i Caps lock og versaler.[/rant]

Men på et lidt andet plan, så er det mægtigt interressant hvor de forskellige episoder finder sted. Jeg har ikke lige overskud til at kompilere dataene, men er det ikke som om alle angrebe finder sted i eller omkring Mûnchen? !
Ligesom det i PAris er fortrinsvis PAris (eller Nice) der er sådanne episoder.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 534
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6886

Indlægaf Delfin » 26. jul 2016, 18:39

Som udgangspunkt går jeg ud fra, at muslimske (og ikke muslimske) er ganske almindelige, sådan nogenlunde fornuftige mennesker, så længe de ikke har vist mig noget andet. De har ikke nødig at tage afstand fra noget som helst.

På den anden side, kan jeg godt forstå, at nogle har behov for det. Når debatten i perioder er grov mod muslimer, kan jeg også godt selv føle behov for, at fortælle, at det ikke er alle danskere, som er lige unuancerede eller ligefrem anti-muslimer. At man godt kan pege på problemstillinger, uden at tage alle med under samme hat.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 534
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6886

Indlægaf Delfin » 26. jul 2016, 18:46

Måske ville det alligevel være godt med mere oplysning om, hvad islam også er, når det negative får så meget plads i medierne. Nogle mennesker er altså temmelig ensporede. :gruble:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 604
Likede indlæg: 7797

Indlægaf dgd2007 » 26. jul 2016, 19:32

Når nogle efterlyser klar afstandtagen, tror jeg ikke så meget, der menes alle grønthandlere i landet ... men derimod folk, som lever af at være forkyndere og repræsentanter for troen.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2498

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2016, 19:38

Som jeg har forstået det, er det jo ikke et ønske om, at den "almindelige" muslim tager afstand.
Derimod kernepersoner som fx. imamer, som jo med deres prædikener og rådgivning giver deres holdning videre. (På samme måde, som en katolsk præst kan have enormt stor indflydelse på sin menighed - bare for at tage et vestligt eksempel med.)

Hvis man er socialt belastet, måske ikke har noget håb om et bedre - eller bare tåleligt - liv, arbejde og økonomi og livet synes sort osv. OG der står en imam og IKKE tager afstand og tilmed priser krigen mod de vantro... så kan jeg godt forstå, at man kan blive fanget ind af hele retorikken og de 72 jomfruer.
(Eller rosiner. Hvis de nogensinde bliver enige, om det er en oversættelsesfejl, eller korrekt.)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
yessup
Kort karma: 0
Likede indlæg: 19

Indlægaf yessup » 30. jul 2016, 20:13

Bad Samaritan skrev:
dgd2007 skrev:Når nogle efterlyser klar afstandtagen, tror jeg ikke så meget, der menes alle grønthandlere i landet ... men derimod folk, som lever af at være forkyndere og repræsentanter for troen.

De tager også ret konsekvent afstand og er ofte nogle af de første til at melde ud, når der sker terrorangreb. Men medierne ofrer ikke meget spalteplads på det - og når de gør, så er det gerne med den vinkling, at det jo nok ikke egentlig er noget, de sådan rigtig mener - for muslimer må jo gerne lyve, hvis det tjener deres profets formal, så det kan man skam ikke stole på. Jeg tror rigtig mange muslimer i Danmark efterhånden har lært at det er bedst bare at holde helt kæft. For ligegyldigt hvad de siger, så skal der nok blive læst et eller andet komplet idiotisk ind i det.

Seneste eksempel er Öslem Cekic som lige pt. bokser med en eller anden sinke fra Dansk Folkeparti, der insisterer på at fordi hun fejrer Ramadan, så må hun jo nødvendigvis sympatisere med IS. Det er simpelthen så hovedrystende åndssvagt, og selv om den gængse reaktion blandt almindelige danskere er "herregud, det er jo bare én enkelt idiot", så tror jeg ikke folk er klar over, hvor negativ en påvirkning det egentlig har på muslimer, både herhjemme og i udlandet. Her hvor jeg bor lige pt. i Østafrika, er jeg tre gange nu blevet stoppet af dansk- eller svensktalende lokale, som regner ud, hvor jeg kommer fra og afkræver mig svar på, hvordan jeg synes de skal behandle mig, sådan som vi snakker om dem hjemme i Danmark. Heldigvis er de høflige nok til at spørge først, for det er vi jo ikke engang hjemme i Danmark.

I forgårs mødte jeg en ung herre i en frisørsalon. Han var 24 år, uddannet klejnsmed og talte til mig på syngende jydsk om, hvordan han havde valgt at rykke teltpælene op, selv om både han og hans etiopiske kæreste havde gode jobs og fast indtægt. Ikke fordi de var utilfredse med Danmark som helhed, men fordi han ikke kunne se sig selv få børn og skabe sig en tilværelse i et land, hvor tonen er som den er blevet i DK. Her vil nogen nok - afhængigt af politisk ståsted - indskyde, at så kører tingene jo helt som det skal. Men jeg synes fandenfuckemig det er en nederen måde at opføre sig på, helt målrettet at genere folk ud af landet - og det kommer til at koste os dyrt. For det er skatteborgerne og de veluddannede, som skrider. Dem der er på røven og kun klarer sig på offentlig forsøgelse, rykker jo ingen steder. Men det er selvfølgelig også en måde at få ret i sine dommedagsprofetier på. Det kan jeg godt se! :sarkasme:

Men for nu at vende tilbage til emnet, så glæder det mig faktisk at se, typer som Naser Khader og Winkel-Holm endelig komme i modvind, når de fremturer med det dér grænseløst stupide ævl om, hvordan muslimer skal tage afstand fra alt muligt lort, de ikke har nogen som helst aktier i. Det er trods alt et skridt i den rigtige retning...

Situationen taget i betragtning synes jeg faktisk vi er ret afdæmpede og nuancerede. Selvfølgelig er der de sædvanlige landsbytosser, men de findes jo alle steder. Den kritik der kommer fra politisk sted handler om muslimer som modsætter sig integration, og har holdninger der strider imod vores værdier. Ikke imod de muslimer der kommer med et positivt sind overfor den danske kultur og den danske samfundsindretning.

Nu bor du jo i Østafrika, så du kan jo sammenligne med de breddegrader. Hvis der ugentligt i Østafrika var episoder, hvor kristne angreb og dræbte muslimer, og en kristen fornylig havde kørt 84 muslimer ihjel ved en ramadanmiddag, hvordan ville reaktionen så være blandt muslimerne.

I øvrigt viser undersøgelser at mange muslimer er tilhængere af sharia, og den nylige situation med Erdogan viser jo også en bred opbakning til udemokratiske kræfter blandt eksiltyrkere i Europa. Så selvom de færreste muslimer er så ekstreme at de støtter terror så er der et udbredt problem med muslimer der vender vores samfund ryggen.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"