Hvornår tester man?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Re: Hvornår tester man?

Indlægaf Marioneta » 28. jul 2016, 14:17

Jeg ville bare teste og ikke tænke på dine pletblødninger. Når de ikke er regelmæssige er de ikke tegn på cyklus og ægløsning, så de fortæller ikke noget i forhold til hvornår du ville kunne teste positiv, hvis du skulle være gravid.

Hvis dine symptomer skyldes HCG i din krop og dermed graviditet, så kan det også ses på en test. Så test du bare med det samme og få det ud af verden. Og husk for eftertiden at så lang tid du tager dine piller til tiden, så er risikoen for at du skal have barn, fordi du græder over nuttede hundehvalpe virkelig lille. Men hvis først man har fået tankerne ind i hovedet, kan det godt spille én et pus, så man får flere symptomer og så er det en god ide med at teste, så man kan få det på plads :)

Jeg havde i øvrigt ingen symptomer, da jeg var gravid med min søn. Da jeg var på mini-piller tog jeg en test i ny og næ for lige at være helt sikker, nu hvor jeg slet ingen menstruation fik. Men risikoen er lille, hvis du tager pillerne som foreskrevet.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5924

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jul 2016, 16:55

Marioneta skrev:Jeg ville bare teste og ikke tænke på dine pletblødninger. Når de ikke er regelmæssige er de ikke tegn på cyklus og ægløsning, så de fortæller ikke noget i forhold til hvornår du ville kunne teste positiv, hvis du skulle være gravid.

Hvis dine symptomer skyldes HCG i din krop og dermed graviditet, så kan det også ses på en test. Så test du bare med det samme og få det ud af verden. Og husk for eftertiden at så lang tid du tager dine piller til tiden, så er risikoen for at du skal have barn, fordi du græder over nuttede hundehvalpe virkelig lille. Men hvis først man har fået tankerne ind i hovedet, kan det godt spille én et pus, så man får flere symptomer og så er det en god ide med at teste, så man kan få det på plads :)

Jeg havde i øvrigt ingen symptomer, da jeg var gravid med min søn. Da jeg var på mini-piller tog jeg en test i ny og næ for lige at være helt sikker, nu hvor jeg slet ingen menstruation fik. Men risikoen er lille, hvis du tager pillerne som foreskrevet.

Det er jeg helt klar over, virkelig, jeg forstår hvordan mini-piller virker. At sige, at mine overvejelser kan tilskrives den kendsgerning, at jeg græder over nuttede hundehvalpe er også en gevaldig forenkling af problematikken. Jeg går ikke rundt med tankerne i hovedet. Jeg har påviseligt hormonelle forstyrrelser, og de er ekstremt irriterende, for de kommer til udtryk med bl.a. meget udtalte graviditetssymptomer, grådlabilitet, øget lugtesans, irritabilitet osv.

Lad mig så understrege igen: Jeg tror ikke, jeg er gravid. Jeg vil teste, fordi det synes jeg man gør, når man har så udtalte symptomer.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 28. jul 2016, 18:10

Men hvorfor tester du så ikke bare? Længere er den jo ikke :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jul 2016, 18:27

Marioneta skrev:Men hvorfor tester du så ikke bare? Længere er den jo ikke :)

Heh jeg ville høre, om der var en dag, det var bedst at teste på. Det er der så ikke, kan jeg forstå.

I skal have tak for hjælpen :)
0
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 28. jul 2016, 18:42

Jeg ville bare teste nu. Hvis der nu teoretisk set var sket en befrugtning, der ikke havde forplantet sig helt endnu, tænker jeg, at det er meget usandsynligt at man ville have kraftige symptomer på graviditet.
Jeg tænker, at du ikke helt kan bruge dine "menstruationer" som guidelines alligevel - det lyder mere som pletblødninger.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 28. jul 2016, 18:52

Hvis jeg var dig, ville jeg bare købe en pakke fra Netto med to tests i. Så ville jeg tage en nu, og om to uger. Om 2 uger burde du kunne teste positiv, hvis du er befrugtet nu :)
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 28. jul 2016, 21:02

En test koster ca ti kroner, så køb en tre-fire stykker og så prøv hver tredje dag, hvis du fortsat er i tvivl.
Billigteste.DK er lynhurtige med levering og (som navnet antyder) billige.

Men graviditetssymptomer kan nemt snyde sig frem, hvis man går og venter/frygter en graviditet.
Jeg var selv overbevist for tre uger siden, uden at være det mindste gravid.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 28. jul 2016, 21:05

Jeg ville bare smutte i netto eller lidl for billige tests, og tage den derfra. Jeg har prøvet at bløde meget kraftigt og længe selvom jeg var gravid
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 29. jul 2016, 13:12

Jeg hverken venter eller frygter graviditet. Jeg tester bare, fordi jeg synes, det er noget man skal, når man oplever så udtalte symptomer. Selvom minipiller er en virkelig pålidelig præventionsform, er jeg bevidst om, at de ikke er 100% sikre (selvom de er meget tæt på,) og så synes jeg, det er lidt uansvarligt at bare sige: "Nå, mine bryster er godt nok så ømme, jeg ikke rigtigt kan gå med bh. Jeg kan sove konstant, er hele tiden sulten, irritabel, grådlabil og jeg lugter ting meget tydeligt, som andre kun svagt fornemmer, meeeeen min prævention burde sikre mig mod graviditet, så det er helt sikkert ikke det."

Jeg er så irritabel og træt, at jeg knapt kan holde mig selv ud, og kommer jeg til at lyde knotten, er jeg virkelig ked af det. Det er ikke min hensigt.
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 1. aug 2016, 20:11

Smiling_Goat skrev:Jeg hverken venter eller frygter graviditet. Jeg tester bare, fordi jeg synes, det er noget man skal, når man oplever så udtalte symptomer. Selvom minipiller er en virkelig pålidelig præventionsform, er jeg bevidst om, at de ikke er 100% sikre (selvom de er meget tæt på,) og så synes jeg, det er lidt uansvarligt at bare sige: "Nå, mine bryster er godt nok så ømme, jeg ikke rigtigt kan gå med bh. Jeg kan sove konstant, er hele tiden sulten, irritabel, grådlabil og jeg lugter ting meget tydeligt, som andre kun svagt fornemmer, meeeeen min prævention burde sikre mig mod graviditet, så det er helt sikkert ikke det."

Jeg er så irritabel og træt, at jeg knapt kan holde mig selv ud, og kommer jeg til at lyde knotten, er jeg virkelig ked af det. Det er ikke min hensigt.

Fik du taget testen? Og har du været ved lægen?
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 1. aug 2016, 20:57

Lykke skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg hverken venter eller frygter graviditet. Jeg tester bare, fordi jeg synes, det er noget man skal, når man oplever så udtalte symptomer. Selvom minipiller er en virkelig pålidelig præventionsform, er jeg bevidst om, at de ikke er 100% sikre (selvom de er meget tæt på,) og så synes jeg, det er lidt uansvarligt at bare sige: "Nå, mine bryster er godt nok så ømme, jeg ikke rigtigt kan gå med bh. Jeg kan sove konstant, er hele tiden sulten, irritabel, grådlabil og jeg lugter ting meget tydeligt, som andre kun svagt fornemmer, meeeeen min prævention burde sikre mig mod graviditet, så det er helt sikkert ikke det."

Fik du taget testen? Og har du været ved lægen?

Ja, og den var (selvfølgelig) negativ :).. Jeg skal først til lægen senere på måneden.
2

Tilbage til "Helbred"