De der frie elselskaber

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3400

De der frie elselskaber

Indlægaf FruDulle » 29. jul 2016, 11:35

Vi fik et opkald om vi ville skifte elselskab i dag og sagde nej tak.

Men vi kom til at tale om hvad der egentlig er at spare på at skifte over. Der er jo noget som stadig skal betales til Dong, det offentlige osv.

Er der nogle der har valgt at skifte over til nogle af de andre muligheder og hvad er besparelsen?
0
Whatever
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 309
Likede indlæg: 5732

Re: De der frie elselskaber

Indlægaf Animi » 29. jul 2016, 11:37

Jeg er skiftet fra Dong til Nettopower. Hos Dong betalte jeg omkring 200kr om måneden, hos Nettopower betaler jeg 125kr om måneden.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Re: De der frie elselskaber

Indlægaf MissDitte » 16. aug 2016, 07:37

Når du køber el betaler du dels til elnettet og dels for den strøm du bruger. Det er kun selve strømmen du kan opnå besparelse på ved at skifte selskab - og det er ca 1/4 af hele elregningen.
Du vinder ikke noget ved at skifte til Gul Strøm osv - med mindre du har en virkeligt dårlig kontrakt hos Dong.
I hvert fald er det vigtigt, at du læser præcist hvad der står i kontrakten. Er tillægget på månedsmiddel eller dagsmiddel. Hvilken børs afregnes du efter. Er det fast pris eller variabel pris og hvordan kan kontrakten opsiges.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"