Sigmoideoskopi der ikke blev til noget.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Re: Sigmoideoskopi der ikke blev til noget.

Indlægaf In_your_eyes » 17. sep 2015, 15:55

Jeg ved godt at det er nævnt før. Men jeg undre mig meget over hvor stor forskel der er på, hvilken udrensning der bruges.
Har lige fundet min indkaldelse og det eneste jeg skulle gøre var at tage 120 ml klyx 3 timer før undersøgelsen, intet andet, skulle heller ikke møde fastende. Det var på Herning sygehus.
Jeg håber, du finder den rigtige løsning for dig, så du kan blive undersøgt :ae:
1
:pompom:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3538

Indlægaf Lemonella » 23. sep 2015, 05:40

In_your_eyes skrev:Jeg ved godt at det er nævnt før. Men jeg undre mig meget over hvor stor forskel der er på, hvilken udrensning der bruges.
Har lige fundet min indkaldelse og det eneste jeg skulle gøre var at tage 120 ml klyx 3 timer før undersøgelsen, intet andet, skulle heller ikke møde fastende. Det var på Herning sygehus.
Jeg håber, du finder den rigtige løsning for dig, så du kan blive undersøgt :ae:

Har været ved min læge. Hun undrede sig også over min noget kraftige reaktion på udrensningen. Selvom nogen reagerer kraftigt, er det ikke alle der gør det og ja, det kunne måske være ordnet med et par dages faste og kun flydende kost, samt et klyx.

Hun sendte endnu en afføringsprøve til test. Den kom der hurtigt svar på og den var fin og intet blod.
Jeg blev trykket på maven efter alle kunstens regler og der var ingen smerter.
Hun kiggede på den nedre del af min tarm og tjekkede min skede. Der er en mindre prolaps af netop den nederste del af tarmen, men hun undrede sig over, at jeg overhovedet kunne mærke noget til det, da den som sagt var meget lille. Det falder ikke ud af mig, men bøjer en lille smule ind i mod min skede og det er vist det eneste problem jeg har lige nu.

Vi har aftalt, at jeg, hvis det bliver ved, muligvis kan få sådan en probe (tingest til, at sende elektriske impulser til tarmen) og teste om det kan hjælpe mig.

Hun mente sagtens, hele misæren kunne stamme fra den massive penicillin- kur jeg fik hos min tandlæge sidste efterår. Jeg kunne åbenbart ikke tåle kombinationen af de to typer penicillin jeg fik. Det smadrede i hvert fald min mave totalt og jeg fik samtidig en hårdnakket omgang svamp, som faktisk først er væk nu.
Jeg fik også en 3-4 omgange blærebetændelse, samt en nyrebækkenbetændelse og alt sammen skulle jo behandles med endnu flere piller.

Min knibefunktion er testet og den er, med lægens egne ord, perfekt. :D (Min kæreste klager nu heller ikke :blush: )

Mit vægtab på 12-14 kg. kan også være et udslag af, at jeg fordi jeg ikke har været helt frisk, simpelthen ikke har spist nok. Det gør jeg så nu. 3 måltider om dagen, samt et par små mellemmåltider med sunde snacks. Motion får jeg også nok af.

Lægen satte mig også på en evigheds-hormonkur. Min alder taget i betragtning, er jeg jo nok lidt i underskud af østrogen. Så jeg har fået Vagifem som skal tages 2 gange ugentligt resten af mit liv.

Så, jeg er fuld af fortrøstning og ser frem til et bedre liv nu. Tak til jer der støttede og kom med gode råd. :lun:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 23. sep 2015, 05:59

Tager du mælkesyrebakterier? Det kan tage 3-6 mdr MED MÆLKESYREBAKTERIER at få de gode bakterier tilbage i tarmen efter en slem penicillinkur. Jeg køber gerne de lidt dyrere i helsekosten (som skal på køl).

Hvis du ikke har taget dem, så lyder det som en god idé, hvis maven stadig reagerer på penicillinen fra sidste år.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3538

Indlægaf Lemonella » 23. sep 2015, 06:33

Granny skrev:Tager du mælkesyrebakterier? Det kan tage 3-6 mdr MED MÆLKESYREBAKTERIER at få de gode bakterier tilbage i tarmen efter en slem penicillinkur. Jeg køber gerne de lidt dyrere i helsekosten (som skal på køl).

Hvis du ikke har taget dem, så lyder det som en god idé, hvis maven stadig reagerer på penicillinen fra sidste år.

Jeg har i en periode, lige efter penicillin-kuren i oktober sidste år, taget Lactocare. Det havde ikke den bedste effekt, men jeg kan jo ikke vide om jeg havde haft det værre, hvis jeg ikke havde taget dem. :)

Jeg fik dengang, at vide, af en af de andre læger i det lægehus jeg er tilknyttet, at en sådan massiv omgang piller, faktisk kunne slå ens mave/tarmsystem i stykker i op til et år. Jeg husker jeg tænkte "ja ja, det sker sgu ikke for mig" og nu skriver vi september og først nu er der en bedring på vej. Så han talte vist sandt.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 23. sep 2015, 11:47

Lemonella skrev:
Granny skrev:Tager du mælkesyrebakterier? Det kan tage 3-6 mdr MED MÆLKESYREBAKTERIER at få de gode bakterier tilbage i tarmen efter en slem penicillinkur. Jeg køber gerne de lidt dyrere i helsekosten (som skal på køl).

Jeg har i en periode, lige efter penicillin-kuren i oktober sidste år, taget Lactocare. Det havde ikke den bedste effekt, men jeg kan jo ikke vide om jeg havde haft det værre, hvis jeg ikke havde taget dem. :)

Jeg fik dengang, at vide, af en af de andre læger i det lægehus jeg er tilknyttet, at en sådan massiv omgang piller, faktisk kunne slå ens mave/tarmsystem i stykker i op til et år. Jeg husker jeg tænkte "ja ja, det sker sgu ikke for mig" og nu skriver vi september og først nu er der en bedring på vej. Så han talte vist sandt.

Jeg ville tage dem en tre mdr mere og se om det kunne hjælpe :) Dog ville jeg vælge noget andet end apotekets udgave.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Helbred"