Laver du madplan?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Madplan?

Ja
27
44%
Nej
21
34%
Delvist, forklar gerne
14
23%

Afgivne stemmer: 62
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5914

Re: Laver du madplan?

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2016, 15:56

Smiling_Goat skrev:
Akehurst2 skrev:
Smiling_Goat skrev:
Jeg ved godt, man siger, det er billigst med en madplan, men det virker lige nu som om, folk bare har taget en kollektiv beslutning uden egentligt at stille spørgsmålstegn ved, om madplaner overhovedet er billigst. Jeg tror det helt ærligt ikke. Nemmest i en travl hverdag, helt sikkert, men ikke billigst.

Men hvis man ikke decideret er tvunget til at spare eller meget gerne vil spare, så er det da også et dårligt argument for at lave madplan.

Jeg synes, det er meget bedre argumenter at man vil gøre tingene nemmere for sig selv, minimere madspild eller spise mere varieret. At gøre alt så billigt som muligt synes jeg ikke er spor motiverende i sig selv.

Bestemt, jeg baserer også blot min udtalelse på, at jeg altid hører det argument, som grund til at lave en madplan, og jeg nu, efter at have lavet én selv, ikke køber det. Jeg tror, at det er langt billigere at leve fra dag til dag, baseret på hvad man har i køleskabet, end at gætte sig frem til, hvor mange grønsager der er tilbage efter tirsdagens aftensmad, som kan bruges i onsdagens. Så jeg ville personligt aldrig selv lave en madplan af økonomiske årsager. Af praktiske fordi det gør hverdagen mindre presset, bestemt, men aldrig af økonomiske.

Men spiste I ikke også helt vildt billigt i forvejen? For så synes jeg det siger sig selv at du ikke spare penge ved at lave madplan.

Herhjemme har vi det er med madplan på prøve, og kører nu på anden uge - motivationen er gøre hverdagen lettere, OG spare penge, og indtil videre har vi i hvert fald sparet penge, og det på trods af at vi faktisk har købt færre datovare de her uger. Normalt handler vi hver dag, og er begge storslemme til at impulskøbe ting vi egentlig ikke har brug for, eller kun har lyst til fordi vi er blevet konfronteret med det nede i butikken. I søndags da vi handlede havde vi et par sodavand med hjem som ikke var på listen som det eneste. Normalt kan vi nemt ende med flere poser med ting i løbet af en uge.

Om der er penge og spare handler nok mest af alt om ens indkøbsvaner.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 9. aug 2016, 16:05

Ja vi laver madplan. Den består i at vi bliver enige om hvad vi skal spise dagen efter.

Vi har et basislager af kød og grønsager. Hvis ikke det findes i huset, så må vi købe det på vej hjem fra arbejde.
0
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 396

Indlægaf OberstNasig » 9. aug 2016, 17:48

Jeg tilpasser iøvrigt også ofte vores madplan efter det, jeg kan købe billigt i den nærliggende Super Brugsen. Der har de ofte vanvittigt billige priser på økologiske grøntsager og frugt.
0

Tilbage til "Mad og drikke"