Hvad har du dårlig samvittighed over?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Hvad har du dårlig samvittighed over?

Indlægaf Moxy-lady » 30. jul 2016, 12:44

Jeg er sikker på at der findes andre som mig, der har en tilbøjelighed til ikke at kunne slippe ting som man har dårlig samvittighed over. Ting der aldrig rigtig bliver forløst selvom man argumenterer med sig selv om at man havde forskellige årsager til at gøre som man gjorde. Gode eller dårlige.
Ting man slår sig selv oveni hovedet med, og som nogle gange kommer snigende når man endelig tror at man har det okay, og som med det samme giver ondt i maven og/eller kvalme.

Så, en fælles confession, og så kan vi sammen prøve at få disse ting til at fylde mindre :)
1
Brugeravatar
Mani
Likede indlæg: 1964

Re: Hvad har du dårlig samvittighed over?

Indlægaf Mani » 30. jul 2016, 13:06

Jeg har dårlig samvittighed over, at jeg ikke orker min mor. Det er ikke hendes skyld, at hun er så psykisk syg som hun er og hun vil gerne ses. Men hun slider mig op når vi er sammen og hun har gjort nogle ting, som jeg ikke kan glemme.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Moxy-lady
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 30. jul 2016, 13:09

TS starter:

Min eks og jeg havde hver især en kat, da vi boede sammen. Henmod slutningen af vores forhold hentede vi en fantastisk rød killing på et internat, og "hans" kat og killingen knyttede sig meget til hinanden. Min kat ville intet have med den at gøre. Vi gik fra hinanden, og jeg flyttede med min kat. Efter en måned eller to kunne min eks ikke overskue at have killingen også, jeg husker ikke hvorfor, så jeg fik ham hjem. Han var en fantastisk kat, men han fyldte meget, og det førte til at min egen kat trak sig. Jeg så hende meget lidt fordi hun enten holdt sig ude eller væk fra mine værelser når hankatten var inde. Det var ikke specielt holdbart, og da min veninde knyttede sig meget til hankatten endte jeg med at give ham til hende, under den forudsætning at han ikke skulle rykkes mere. De var et match made in heaven og havde det skønt sammen i ½-1 års tid. Og allerede første aften efter hankatten var flyttet, havde jeg min hunkat i skødet igen,det var som om hun vidste at han var væk. Jeg var så lettet fordi alt havde løst sig.

Min veninde havde dog en del problemer psykisk, og i sidste ende fik hun katten aflivet. Han fejlede intet, men hun kunne ikke overskue ham, og jeg ville ikke have ham tilbage, da jeg nu var rykket til en et-værelses, hvor kattene ikke kunne komme ud som tidligere. Og jeg var, helt ærligt ikke interesseret. Det ville være synd for min egen kat. Og jeg håbede nok lidt at jeg kunne presse hende til at beholde ham, for jeg synes vitterligt at det ville være synd hvis han skulle skifte ejer igen. Men han havde et fantastisk temperament og jeg tror egentlig sagtens at han kunne have været faldet til et nyt sted. Han var sådan lidt happy-go-lucky lalleglad.

Men som sagt, så fik hun ham aflivet. Jeg kan ikke huske om jeg vidste det i forvejen eller om jeg først fik det at vide bagefter.

Det er nok 6 år siden, og jeg får stadig ondt i maven ved tanken. Han var jo oprindeligt "min" (og min eks') killing, og som jeg husker det var det vist mig der gerne ville have ham. Jeg var ikke forberedt på at min egen kat ikke ville acceptere ham, og jeg var tryg ved først at efterlade ham hos min eks, som på trods af mange andre fejl er en stor dyreelsker, og herefter hos min veninde der elskede ham rigtig højt.

Jeg ved at hun stadig også tænker på det, og hun har nogle gange forsøgt at tage snakken med mig, men det kan jeg ikke. Jeg er stadig vred, ked af det og har dårlig samvittighed over at han endte hos mig og som følge deraf ikke blev så gammel :trist:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 30. jul 2016, 13:28

Lige nu er det at jeg skulker lidt fra skriveriet og sidder og surfer debat :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 962

Indlægaf Evapeva » 30. jul 2016, 19:27

At jeg siden uge 26 har syltet en tung arbejdsopgave med at læse, rette og give 20 dansk/historie-opgaver karakterer. På mandag starter vi igen og jeg står ansigt til ansigt med min kollega, som jeg skal bedømme opgaverne sammen med. Og jeg når langt fra dem alle inden mandag, da vi er gået i gang med at sætte nyt køkken op her i weekenden.

Jeg ved ikke, om hun har nået det, men jeg vælger at lade være med at skrive og spørge....
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6084

Indlægaf LadyFox » 30. jul 2016, 19:33

At jeg slet ikke var der hverken fysisk eller mentalt da min mormor blev syg, og at jeg slet ikke var ked af det da hun døde.
Jeg var 16 år, mit liv var noget lort og jeg var rigtig syg og indlagt på psykiatrisk afdeling da det stod på, så jeg havde bare ikke overskuddet til at bekymre mig og sørge over andre oven i - og det forstår jeg egentlig godt. Men jeg synes bare det er rigtig træls, og jeg ville ønske jeg havde været der, for min mormor elskede mig virkelig højt, og hun betød også meget for mig. På det tidspunkt var jeg bare kold.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 962

Indlægaf Evapeva » 30. jul 2016, 20:37

Er kommet i tanke om stort og småt i en pærevælling:

At jeg for et par måneder siden kørte et egern over. Stakkels lille fyr.

At vi sagde nej til en ven, der en uge forinden spurgte, om han måtte tage sin nye kæreste med til vores bryllup. På daværende tidspunkt skiftede han dem nemlig jævnligt ud, men hende her er han altså endt med at gifte sig med.

At min søn endnu ikke har fået 15 mdr.'s-vaccinationen endnu (han er 22 mdr.). Må huske at bestille tid på mandag, altså! Argh!!!

At jeg i de vilde 20'ere var en kæreste utro med en eks-kæreste - adskillige gange.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Hop-sa-sa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 44

Indlægaf Hop-sa-sa » 4. aug 2016, 22:09

At jeg er flyttet langt væk fra mine forældre. Min mor lider af en kronisk sygdom, og min far skranter også i perioder, så jeg får dårlig samvittighed over, at jeg på egoistisk vis har valgt at flytte så langt væk, at det ikke er muligt for mig at give en hånd med i hverdagen. Men jeg trives langt bedre på Sjælland end i Jylland, og jeg er sikker på, at det gør mine forældre glade at se mig glad.
1
bluetof1
Kort karma: 134
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 5. aug 2016, 06:11

Alt giver mig dårlig samvittighed for tiden, men mest har jeg dårlig samvittighed over at jeg blev skilt. Både pga. forløbet før skilsmissen hvor jeg lavede et par... fodfejl og her bagefter hvor det hele er gået så utrolig meget i hårknude (hvilket i meget vid udstrækning overhovedet ikke er min skyld, men hvis jeg ikke havde villet skilles så var det jo aldrig kommet hertil :( ).
Jeg skulle ikke være blevet skilt, men det er jo svært at lave om nu.
0
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3454

Indlægaf HappyPaww » 5. aug 2016, 06:20

bluetof1 skrev:Alt giver mig dårlig samvittighed for tiden, men mest har jeg dårlig samvittighed over at jeg blev skilt. Både pga. forløbet før skilsmissen hvor jeg lavede et par... fodfejl og her bagefter hvor det hele er gået så utrolig meget i hårknude (hvilket i meget vid udstrækning overhovedet ikke er min skyld, men hvis jeg ikke havde villet skilles så var det jo aldrig kommet hertil :( ).
Jeg skulle ikke være blevet skilt, men det er jo svært at lave om nu.

:ae: Det har jo været en grund til at du valgte at gå, og bare fordi skilsmissen er svær, ændrer det jo ikke, at du ikke havde det godt i forholdet. Hvis skilsmissen var forløbet gnidningsfrit, havde du så stadig haft tanker om fortrydelse?

Lige nu har jeg dårlig samvittighed over at melde mig syg på arbejdet, selvom jeg har haft diarre og mavesmerter i tre dage og har haft der ad h til på jobbet de sidste par dage. Kom ind fordi mine nærmeste kolleger er på ferie - men havde de været der, havde jeg jo nok meldt mig syg allerede onsdag. Men i dag kan jeg ikke mere :(
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5135

Indlægaf Fyrst Eberhard » 5. aug 2016, 06:47

Jeg har engang bildt nogle stærkt imponerede vestjyske piger ind, at jeg var en upcoming rapstjerne fra hovedstaden.

Selvom enhver der har mødt mig, vil vide, at det var en meget flot præstation, kan jeg godt af og til blive ramt af dårlig samvittighed. De kunne jo, i teorien, stadig gå og vente på mit gennembrud.
1
Peace!

Tilbage til "Livets forhold"