Økonomiske hemmeligheder for kæreste/partner?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
RavenClaw
Kort karma: 2
Likede indlæg: 50

Re: Økonomiske hemmeligheder for kæreste/partner?

Indlægaf RavenClaw » 31. jul 2016, 20:41

Altså, jeg har intet imod at fortælle, hvad jeg tjener, og hvad jeg bruger penge på. Men min opsparing er derimod privat.
Nu har jeg lige modtaget en sum penge efter en forsikringsag, og hvad beløbet reelt er, har jeg ikke i sinde at fortælle om til andre. Jeg tænker, det nok ændrer sig, hvis jeg en dag bliver gift og får børn, men som det er nu, holder jeg mine "gemte" penge for mig selv :)
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Indlægaf JoyNips » 31. jul 2016, 20:59

Næh. Altså, han kender da ikke til hvert enkeltkøb i detaljer, men det opfatter jeg virkelig ikke som at have hemmeligheder for ham. Jeg tror bare, han er pænt uinteresseret i om jeg har købt 3 par trusser på udsalg og jeg skal ikke stå til regnskab for noget, ligesom han ikke skal.
5
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 31. jul 2016, 21:30

Jeg synes at det er helt skørt, at 10% skulle gemme indkøbsposerne for deres partner :stoned:

Jeg ville have det mærkeligt med at skulle holde noget vedr. økonomien hemmeligt for min mand. Vi er fælles om det meste, så hvis jeg rendte rundt og lavede ged i den, så ville det jo også gå ud over ham. Han ved godt hvad der står på min personlige opsparing, og jeg kan ikke se hvad jeg ville få ud af at holde det hemmeligt.
Min mand er meget nysgerrig, så hvis han opdager at jeg er kommet hjem med noget nyt til garderoben, så spørger han ofte hvad det kostede. Jeg kunne ikke drømme om at lyve om det. Han er dybest set ligeglad med hvor mange penge jeg bruger på hvad, bare der er orden i tingene og at jeg ikke lever over evne. Jeg er glad for at han stiller spørgsmålstegn ved min shopping i ny og næ, for jeg kan faktisk godt forstå at han undrer sig over at jeg køber endnu et blomstret tørklæde, når der allerede hænger 3 ude på knagerækken. Så indser jeg typisk at jeg måske ikke helt har brug for det tørklæde alligevel :genert:
2
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 297
Likede indlæg: 2991

Indlægaf vibbsen » 31. jul 2016, 22:25

Vi har hver sin økonomi. Eller rettere : Vi har en fælles udgiftkonto. En fælles madkonto. En fælles opsparing. Men vi har også hvert vores. Som så igen bliver blandet sammen hvis en af os løber tør...

Og selvom jeg ikke vil sige at vi lyver, så VED jeg at hr.vibbsen bruger penge som han bestemt IKKE deklarerer overfor mig...Ligesom jeg heller ikke går af vejen for underspille mine indkøb.....Især når det gælder indkøb til vores datter....."Er den ny ??" Sagde hr.vibbsen idag og pegede på Junior Vibbsens kjole. "Ja, den er rimelig ny" svarede jeg uden at blinke. Og uden at nævne et ord om at den er en del af en større portion tøj som jeg nok ikke burde have købt. Set i betragtning af at jeg jo er på dagpenge.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 1. aug 2016, 06:23

Tæller mit forbrug af chokolade her eller er der en bagatelgrænse?
1
Love, love, peace, peace :pompom:
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1509

Indlægaf fisken80 » 1. aug 2016, 06:38

Nej bestemt ikke. Og min kæreste holder heller ikke hemmeligt, hvad hans ting koster. Vi har hver vores konto og når der er betalt til det fælles bestemmer man selv over resten.
Vi er så også rimelig økonomiske begge to, måske det ville være anderledes, hvis den ene brugte løs og den anden sparede.

Kan huske, at min mors engang kom helt rystet hjem efter en shoppetur med sin veninde, hvor veninden havde købt en cd (til fucking 150,-) men det måtte min mor love ikke at nævne for venindens mand, for det ville han ikke synes om...
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6705

Indlægaf Wizzze » 1. aug 2016, 06:55

Maoam skrev:Tæller mit forbrug af chokolade her eller er der en bagatelgrænse?

Det kræver jo vi kender til forbruget :D
Man kan godt bruge over 1000kr. på chokolade... har jeg hørt :fløjt:
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 07:39

Nej, jeg holder ikke hemmeligt for min mand, at jeg køber noget, og har aldrig gemt en pose.

Men jeg aflægger heller ikke fuld beretning, for jeg kan slet ikke se formålet med det - hvad skal han med den vide? "Og så har jeg købt de her bukser, og tre dåser hårlak, og så var jeg på cafe med Yrsa og fik en burger og en cola light og så og så og så..." Altså, hvis han havde svært ved at sove kunne jeg da godt kede ham lidt med redegørelserne.

Tilsvarende er jeg komplet uinteresseret i, hvad hans tøj og spil og motorcykel og bådudstyr og hvad har vi, koster. Det må han selv holde styr på.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9134

Indlægaf Fru Sunshine » 1. aug 2016, 09:00

Jeg gemmer ikke mine indkøb. Men jeg viser dem heller ikke altid frem, når jeg har købt noget, før jeg en dag tilfældigvis har det på.

I dag skal jeg også ud at lave hemmelige indkøb, men det er til ham.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2325

Indlægaf paint » 1. aug 2016, 09:17

Vi har ikke fælles økonomi, men kun en lille fælleskonto af praktiske årsager. De penge hun og jeg bruger, er derfor vores 'egne' penge. Men hvis hun spørger, hvad dit eller dat kostede, så svarer jeg og omvendt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5858

Indlægaf Dikus » 1. aug 2016, 09:38

paint skrev:Vi har ikke fælles økonomi, men kun en lille fælleskonto af praktiske årsager. De penge hun og jeg bruger, er derfor vores 'egne' penge. Men hvis hun spørger, hvad dit eller dat kostede, så svarer jeg og omvendt.

Vi har fællesøkonomi, men har det alligevel sådan. Hvis vi akut får forbrugsfest begge to, så det påvirker kontoen, er det det sidste, vi tæer om. Ikke, hvad der er brugt. Sådan har det altid været: Der skal vlre til regningerne - derudover må vi bruge vores penge, som vi føler for
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 10:36

paint skrev:Vi har ikke fælles økonomi, men kun en lille fælleskonto af praktiske årsager. De penge hun og jeg bruger, er derfor vores 'egne' penge. Men hvis hun spørger, hvad dit eller dat kostede, så svarer jeg og omvendt.

Hvis han spurgte ville jeg sikkert også gerne svare. Men har virkelig svært ved at forstå, hvorfor han skulle spørge? Jeg spørger aldrig til, hvad hans ting koster og det er slet ikke faldet mig ind, at det skulle være interessant.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Juki » 1. aug 2016, 10:50

Jeg vil ikke sige at jeg har løjet, men jeg har undladt og fortælle om køb til min eks kæreste, selvom jeg måske gerne ville.

Han var studerende og derfor mere "sparsommelig" end mig, da jeg havde flere penge til rådighed. Vi havde dog ikke fællesøkonomi, men forskellige interesser. Jeg brugte mange penge på tøj, makeup og lignende (hvilket han syntes var åndssvagt og unødvendigt) Til gengæld brugte han penge på elektronik og på at feste. Fordi han fandt det spild af penge at bruge penge på den slags, holdt jeg mig nok lidt tilbage med at fortælle om nye køb.

Jeg skal ALDRIG have 100% fællesøkonomi pga. ovenstående. Mine penge = Min råderet.

(Jeg er dog blevet bedre til at være ligeglad med hvad andre evt. synes)
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2016, 10:59

Vi har en fælles budgetkonto og opsparing, that's it. Hvad vi har på egne konti er til mad, husholdning, forlystelser osv. Så længe budgetkontoen spiller, ungerne har tøj, der passer og vi ikke går sultne i seng, er vi ligeglade med, hvad den anden bruger. Vi kommer alligevel på ferie og kan hygge os ind i mellem på restauranter.

Her i ferien dummede min mand sig. Han glemte sin pinkode og kortet blev spærret - lige den dag, vi var på vej til lufthavnen. Så alle hans penge blev flyttet over på min konto, og så skulle jeg ellers rende med ondt i maven over, om der nu var nok til både B&Bs og mad og diverse. Det gør jeg aldrig igen! Jeg blev jo helt paranoid!
1
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 392

Indlægaf Lisva » 1. aug 2016, 11:47

Jeg er vild med, at der er så mange, der uden videre fortæller, at der ikke er hemmeligheder i deres forhold. Pointen med hemmeligheder er vel netop, at den anden ikke kender til dem? :D
1

Tilbage til "Livets forhold"