Økonomiske hemmeligheder for kæreste/partner?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2386

Re: Økonomiske hemmeligheder for kæreste/partner?

Indlægaf paint » 1. aug 2016, 12:18

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Vi har ikke fælles økonomi, men kun en lille fælleskonto af praktiske årsager. De penge hun og jeg bruger, er derfor vores 'egne' penge. Men hvis hun spørger, hvad dit eller dat kostede, så svarer jeg og omvendt.

Hvis han spurgte ville jeg sikkert også gerne svare. Men har virkelig svært ved at forstå, hvorfor han skulle spørge? Jeg spørger aldrig til, hvad hans ting koster og det er slet ikke faldet mig ind, at det skulle være interessant.

Det er heller ikke faldet mig ind. Men skulle der falde spørgsmål, ville det ikke være en hemmelighed.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 12:38

Lisva skrev:Jeg er vild med, at der er så mange, der uden videre fortæller, at der ikke er hemmeligheder i deres forhold. Pointen med hemmeligheder er vel netop, at den anden ikke kender til dem? :D

Skriver de fleste ikke, at de ikke selv har hemmeligheder?

Jeg svarer i hvert fald kun for mit eget vedkommende.
0
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 1. aug 2016, 12:57

Akehurst2 skrev:
Lisva skrev:Jeg er vild med, at der er så mange, der uden videre fortæller, at der ikke er hemmeligheder i deres forhold. Pointen med hemmeligheder er vel netop, at den anden ikke kender til dem? :D

Nej, som nævnt er der mange, der skriver, at de ikke har hemmeligheder for hinanden. Det har de sikkert heller ikke, men det kan man jo altså ikke vide med sikkerhed, når det gælder den anden part.
1
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 13:01

Lisva skrev:
Akehurst2 skrev:

Nej, som nævnt er der mange, der skriver, at de ikke har hemmeligheder for hinanden. Det har de sikkert heller ikke, men det kan man jo altså ikke vide med sikkerhed, når det gælder den anden part.

Så kan jeg lære at læse indenad :-D
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 1. aug 2016, 13:05

Mjah. Jeg undlader sommetider at fortælle en tings pris, da han ikke har lige så mange penge, som jeg har.
Jeg spørger sommetider, hvad det han har købt kostede, fordi han af og til brokker sig over ikke at have penge nok... Hvis han så har købt to spil på en måned, kan jeg godt påpege det. Mest fordi han siger, han ikke har penge til en opsparing. Det er jo en prioritering, og han må selv om hvordan han gør. Tror bare ikke han er så opmærksom altid.
1
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Indlægaf godtnavn » 1. aug 2016, 17:01

Vi har ingen hemmeligheder (tror jeg). Vi har fællesøkonomi, dog med hver vores lommepenge konto, men alle vores penge går ind på vores fælles konto, så det ville være lidt svært at skjule ting. I så fald skulle han virkelig mene det og have oprettet en konto i en anden bank og gemt penge der fra før vores forhold startede, det ved jeg ikke, men er ret sikker på det ikke er tilfældet.

Jeg fortæller som andre ikke min kæreste alt, men spørg han svarer jeg, det er dog sket meget få gange og de gange han har spurgt er han blevet imponeret over det ikke var dyrere :)
0
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 1. aug 2016, 22:36

Jeg har ingen hemmeligheder for min kæreste. Selvom jeg er vokset op i et hjem, hvor penge var noget, man bestemt ikke skulle tale om, er jeg selv vældigt afslappet omkring det. Det rører mig ikke at tale om min gæld eller min løn, hvis snakken skulle falde på det. Måske også fordi, at jeg har fint styr på begge dele og økonomien som helhed.
Faktisk kan jeg huske, at jeg lige skulle sunde mig lidt, da min kæreste først 4 år inde i vores forhold ved et tilfælde fik fortalt om sin temmeligt store gæld, han betalte af på. Det skyldtes nok både, at jeg tog det som en selvfølge, at vi også kunne dele den slags og derudover er der også en vis tryghed i at kende til omfanget af sin partners økonomi, heriblandt gæld, hvis man har et ønske om at investere i en bolig sammen på længere sigt.

Jeg har aldrig skjult noget, hvad angår mine køb. Kun for min mor, som er meget sparsommelig og bliver ret forarget sommetider, når jeg har valgt at prioritere en Mulberry fremfor en opsparing :D
0

Tilbage til "Livets forhold"