Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1072

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 06:52

Jeg skal til fødselsdag i aften og i morgen (om eftermiddagen til noget frokost mm), så det bliver en hård en af slagsen. Hvis jeg skal have tabt et halvt kg. til på onsdag, går det ikke at gå all in i ting og sager. Jeg satser på at kunne holde min dag i dag omkring de 1500 kcal, og det samme med søndag, og hvis i morgen så ikke stikker heeeelt af, skal det nok gå. Jeg kan altid tilbyde kæresten at køre hjem - så sparer jeg i hvert fald alkohol-kalorier :D

I går var første dag, jeg ikke nåede mine 10.000 skridt (var hjemme 18.30 og fik min far på besøg til overnatning - ser ham sjældent, så ville gerne bruge tiden med ham.) Meeeen, jeg har jo heldigvis weekenden til at indhente, så skal nok gå de 10.000 gennemsnitligt pr. dag :) Jeg tænker, vi tager ungerne med på en laaaaang pokemon-jagt på søndag. De har også godt af lidt frisk luft :D
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 19. aug 2016, 07:12

Jeg har været på ferie, så jeg har drukket vin og spist ost (man var vel i Frankrig :P )
Men det kunne min krop så åbenbart godt lide, eller også var det alle de bjergvandringer man var på. Anyways har det resulteret i næsten 2 kgs vægttab. Og jeg er nu i 70'erne :banan:
Det er lang tid siden der har stået et 7 tal forrest på vægten, så lidt glad er jeg.

Jeg havde et væddemål med en veninde om at være nede på 77 kg til hendes bryllup, og troede faktisk ikke det ville gå, men nu er der rent faktisk håb. En måned tilbage, og 2.7 kg. Måske når jeg det.
7
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 19. aug 2016, 07:24

I lyder alle sammen til, at det kører for jer :pompom:

*ADVARSEL - negativitet nedenfor*

Her sejler det hele lidt. Jeg har ikke fået fastet, da der hele tiden er lavet om på ting og sager, som forstyrrer mit (manglende) organisationsgen, jeg glemte mit træningstøj hjemme i onsdags og endte i Bilka i stedet, og jeg synes bare, jeg arbejder, arbejder og arbejder. Jeg har SÅ mange akutte sager, der tager tid fra min forberedelse, som i forvejen kun er 45 minutter hist og pist, så jeg er så meget på på arbejde, at jeg går fuldstændig død, når jeg kommer hjem. På mandag får jeg elev nr. 28 i min klasse, og den smule jeg ved om vedkommende, får mig til at tænke på endnu mere AKT-arbejde. Jeg gruer virkelig for, når min mand starter i skole på Fyn om 1½ uge... :(
Jeg stresser lidt over, vi ikke kender hans skema og derfor ikke kan planlægge os ud af forskellige ting. Bliver det nødvendigt at finde en barnepige, der kan hente datteren - kan hun tage datteren med hjem til sig selv, eller kan hun transportere datteren hjem til os på en forsvarlig måde (hjemvejen er en meget trafikeret landevej uden cykelsti/fortov. Og hvad hvis de skal gå i storm eller regnvejr, så kender jeg godt min datters temperament!) Sådan nogle tanker får mig til at blive helt katatonisk og handlingslammet.

Nå, men det er fredag, jeg har min klasse i fem lektioner (de skriver essays lige nu), efterfulgt af 45 min. forberedelse og to lektioner i en anden klasse. Så skal jeg piske ned i børnehaven og nå datteren inden lukketid, og i eftermiddag/aften er der kulturnat, hvor mand og søn skal stå med dykkerklubben. Jeg orker det ikke - alle de mennesker, og man kan aldrig finde p-plads, let alone bevæge sig rundt i et stabilt tempo.

Ups, jeg beklager - mit indlæg er nok rimelig OT, men jeg er bare træt af, der er så mange - egentlig relativt små - ting, der bremser mig i at nå mine mål, fordi jeg kokser helt i mit hoved. Øv, altså.
0
Brugeravatar
Teni
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf Teni » 19. aug 2016, 07:37

Guilded_Lily det lyder ikke som om du har meget tid til dig selv. Er det ikke en mulighed for dig at blive hjemme i stedet for kulturaften? Det lyder som om du godt kunne trænge til det. :ae:

jeg nåede heldigvis igennem hjemmedagen uden at foræde mig og jeg fik også gået en lang tur i går aftes. Det var også på tide hvis jeg skal nå målet med de 3 aftenture i denne uge :) Jeg synes faktisk det er rart at det er begyndt at blive lidt mørkt om aftenen, så jeg kan luske rundt i nabolaget i skjul :genert:

Er spændt på hvordan det går denne weekend. Skal til fødselsdag i morgen, men der er heldigvis ikke lagt op til den store buffet eller alkohol.
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 19. aug 2016, 08:09

MyGirl skrev:Åhhhh, det lyder skønt :love2: NYD DET!

Tak :kys: Jeg GLÆDER mig virkelig også rigtig meget!
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 19. aug 2016, 08:26

Årh Guilded, det lyder virkeligt også træls og dumt. Som Teni siger lyder det som om du godt lige kunne bruge lidt "mig tid"

Nårhmen, min søde forlovede vil super gerne gå til dans, så nu har vi sgu meldt os til lindyhop en gang om ugen. Det bliver lidt sjovt, jeg dansede standard som barn, men det her er jo noget helt andet. Og min tilkommende har ikke sårn skidemeget dansegen :D
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 19. aug 2016, 09:01

Teni og Fili: det er en sød tanke, men problemet er, at mand og søn skal derned kl. 14, for at gøre boden og båden klar, de skal dykke efter ting, folk smider i havnen, og jeg har først fri kl. 15, så jeg er nødt til at tage datteren. Hun har de seneste dage ikke talt om andet, end at hun glæder sig helt vildt til at komme ned og se storebror snorkeldykke. Så der er ikke rigtig nogen smutvej. Heldigvis behøver vi ikke være der hele aftenen.

Weekenden kommer til at gå med sofa lørdag og lidt træning søndag. Og så skal jeg have farvet garnet, så jeg ikke er grå på dette års skolefoto *gys*

Manden skal ud at dykkefiske i morgen, men ungerne er heldigvis gode til at aktivere sig selv. Så jeg skal nok få tid til at slappe af. Tror jeg :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 09:37

Guilded_Lily skrev:Teni og Fili: det er en sød tanke, men problemet er, at mand og søn skal derned kl. 14, for at gøre boden og båden klar, de skal dykke efter ting, folk smider i havnen, og jeg har først fri kl. 15, så jeg er nødt til at tage datteren. Hun har de seneste dage ikke talt om andet, end at hun glæder sig helt vildt til at komme ned og se storebror snorkeldykke. Så der er ikke rigtig nogen smutvej. Heldigvis behøver vi ikke være der hele aftenen.

Weekenden kommer til at gå med sofa lørdag og lidt træning søndag. Og så skal jeg have farvet garnet, så jeg ikke er grå på dette års skolefoto *gys*

Manden skal ud at dykkefiske i morgen, men ungerne er heldigvis gode til at aktivere sig selv. Så jeg skal nok få tid til at slappe af. Tror jeg :lol:

Det er godt at høre, at weekenden trods alt byder på lidt mere ro. :) Du er jo generelt hårdt spændt for. Men håber, det giver lidt energi på kontoen med en weekend uden alt for mange planer!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 09:42

Det er lige gået op for mig, at håndboldherrerne spiller kl. 01.30 i nat :ad!: For mig en "must see".

Meeeen, det kan godt være, det kommer til at betyde en revurdering af mine 1500 kcal i dag - har rimelig svært ved at se, hvordan jeg skal holde mig i små 24 vågne timer på 1500 kcal (er som regel småsulten, når jeg går i seng med 22-23-tiden.) Og så lige på en dag, hvor der er fredagsmorgenmad på job, lækker mad i kantinen - bøf bearnaise - og vi skal til fødselsdag i aften :stoned: Det stiller sgu lidt for store krav til egen standhaftighed! Kan godt være 2.000 bliver det reelle mål i dag :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 709

Indlægaf ina » 19. aug 2016, 14:24

Jeg vågnede i morges og havde bare lyst til at æde. :genert: Så har haft en "synde-dag" i dag med burger, muffins og cola.

I morgen skal vi i Kattegatcenteret, og havde egentlig tænkt mig at synde der, men nu må jeg så holde mig i skindet derude i stedet. :D
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 19. aug 2016, 15:38

Det der øjeblik, når ens elever finder ud af, at man har Snapchat - og tilføjer én. #ungmeddeunge :lol:

Jeg pakkede træningstøjet i aftes og fik trænet i eftermiddag - inden jeg kørte hjem. Godt det samme, for ellers havde sofaen nok fået godt fat i min røv. Gav den gas, as usual, og vil uden tvivl kunne mærke det i løbet af weekenden. Mandag formiddag har jeg en aftale med yndlingsinstruktøren; evt. nyt program, peptalk og måling.
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. aug 2016, 17:08

Jeg har ægløsning - forklarer ædehumøret. :D

Begyndte forresten til varmtvandsmotion i går. Jeg var den eneste under 60. :lol:
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. aug 2016, 17:09

Ally skrev:It's Friday! :banan: Aftalen med mig selv var at minimere indtaget af kulhydrater mandag til torsdag, så i dag må jeg gerne spise brød, hvilket jeg bestemt også har tænkt mig, dog uden at gå overboard in carbs :lol:

Derudover skal jeg i biografen i aften; skal se "Mig før dig" og jeg glæder mig vildt meget. Jeg har læst bogen og har store forventninger til filmen - og naturligvis hører der fredagssnolder til. Alt det gode fredagssnolder, som jeg blander og som kun jeg skal spise :love:

Lyder virkelig som en dejlig dag! :love:
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. aug 2016, 17:10

MyGirl skrev:Det er lige gået op for mig, at håndboldherrerne spiller kl. 01.30 i nat :ad!: For mig en "must see".

Meeeen, det kan godt være, det kommer til at betyde en revurdering af mine 1500 kcal i dag - har rimelig svært ved at se, hvordan jeg skal holde mig i små 24 vågne timer på 1500 kcal (er som regel småsulten, når jeg går i seng med 22-23-tiden.) Og så lige på en dag, hvor der er fredagsmorgenmad på job, lækker mad i kantinen - bøf bearnaise - og vi skal til fødselsdag i aften :stoned: Det stiller sgu lidt for store krav til egen standhaftighed! Kan godt være 2.000 bliver det reelle mål i dag :gruble:

Jeg er også nærmest altid lidt sulten, når jeg går i seng mellem 22 og 23. :stoned: Håber du finder en løsning!
0
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. aug 2016, 17:11

Filipai skrev:Jeg har været på ferie, så jeg har drukket vin og spist ost (man var vel i Frankrig :P )
Men det kunne min krop så åbenbart godt lide, eller også var det alle de bjergvandringer man var på. Anyways har det resulteret i næsten 2 kgs vægttab. Og jeg er nu i 70'erne :banan:
Det er lang tid siden der har stået et 7 tal forrest på vægten, så lidt glad er jeg.

Jeg havde et væddemål med en veninde om at være nede på 77 kg til hendes bryllup, og troede faktisk ikke det ville gå, men nu er der rent faktisk håb. En måned tilbage, og 2.7 kg. Måske når jeg det.

Hepper på at du når det! :pompom:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"