Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ballademager » 25. aug 2016, 08:30

MyGirl skrev:Velkommen retur fra ferie Ballademager :) Det lyder som en god en af slagen! Kender virkelig godt det der med, at man bliver lidt smådepri, når det er slut. Håber, det ender med at blive en god ting med skiftet på job :)

Tak :kys:

Havde ikke lige set det der job-noget komme, og jeg aner ikke, hvad det kommer til at indebære. Men af og til kan det godt være lidt trættende med alle de organisatonsændringer. Det er kun seks måneder siden, at posen sidst blev rystet :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 25. aug 2016, 10:37

Mygirl: årh jeg kender det med kalorierne. Jeg skal spise hos en veninde i dag, og for det første ved jeg at hun altid laver ret usund mad, og så er det svært at vide præcis hvad man spiser når det ikke er noget man selv har stået med.

Ballademager: Hvor er det træls, at de bliver ved med at vender jer på hovedet og tilbage igen :stoned: Jeg håber, det ikke er så slemt :kram:

--

Jeg har forsøgt at komme den usunde aftensmad i forkøbet ved at arrangere en lang gåtur før maden. Jeg har halvvejs-vejet mig i dag for lige at få en fornemmelse af, hvordan det går, og jeg har tabt 800 gram på trods af, at jeg fik mens i går. Jeg havde nok håbet på mere, men altså. Det skal bare blive ved med at gå den vej!
Det er godt nok 28 grader, så er spændt på hvor længe vi holder i varmen, når vi skal gå tur :lol:

I morgen skal jeg have lavet krøller hos frisøren, vaske tøj og så til fest på mit frivillige arbejde. Det glæder jeg mig til, men vil holde igen med alkohol så jeg bedre kan styre kalorieindtaget. Desuden får jeg besøg af en god veninde lørdag, der bliver til søndag, så jeg gider ikke have tømmermænd når hun kommer. Lørdag er der dog tarteletter og chips på bordet. Min veninde foreslog tarteletterne, og virkede bange for at jeg ville sige nej pga vægttab. Men helt ærligt - hvis ikke jeg kan have sådan en veninde lørdag, så vil jeg hellere blive ved med at være tyk. Jeg tvivler på at den ene dag ødelægger hele ugens arbejde. Vi skal også gå en tur, så jeg er sikker på det nok skal gå :genert:
4
x
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 10:53

Sophaya: Jeg har "problemet" hver eneste dag til frokost på job, men synes efterhånden, jeg har ok godt hånd i hanke med deres ting sådan groft i hvert fald - ingredienserne er ofte lette at identificere :D. De laver heldigvis generelt sund mad, og tror oftere, jeg sjusser over end under kaloriemæssigt på deres ting. Men alle andre steder- særligt som du nævner, når man spiser hos andre folk; Der kan bare være en verden til forskel på kalorieindholdet i retter alt efter, hvordan de er tilberedt!

Så kan det være en helt anden udfordring for mig, når jeg ikke ved, hvad der bliver serveret om aftenen (og man ikke ved hvor mange kcal, der skal sættes af). Meeeeen, generelt går det nu faktisk okay alt i alt.

Lyder som om, du har nogle fristelser foran dig de næste dage. Men der skal - som du også skriver - sgi også være plads til at hygge sig!
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2565

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. aug 2016, 13:41

Jeg faldt i chokoladefælden i går aftes, men jeg havde spist salat til aftensmad, så det går nok alt sammen!

I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Ally » 25. aug 2016, 19:24

POCKETKITTEN skrev:I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:

Du slettede svedbilledet, Pocket? :)
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2565

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. aug 2016, 19:50

Ally skrev:
POCKETKITTEN skrev:I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:

Jah, jeg syntes ikke lige alligevel. :genert:
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 25. aug 2016, 20:46

POCKETKITTEN skrev:
Ally skrev:

Svedbilleder er cool :gogo: En eller anden i denne tråd (nej, det var ikke mig :D), skrev tidligere, at sved er svedigt - ikke klamt. Er helt enig :lol:
3

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 07:50

POCKETKITTEN skrev:
Ally skrev:

Jeg åbnede tråden på arbejde, og blev helt forfjamsket :lol: (Der er heldigvis ikke noget, der kan se min computerskærm :D )
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 07:59

Synes jeg kæmper lidt disse dage :forvirret2: Det er ikke fordi, jeg er gået over mine kalorier (endnu), men synes bare, jeg får mindre mad for kalorierne, end jeg følte i sidste uge, selvom jeg spiser nogenlunde det samme :gruble: Tænker det vender igen, og at noget af det måske er efterveer fra i mandags, hvor jeg fik aaaaalt for lidt.

NU kommer den svære weekend :S Skal ikke noget specielt, så medmindre vi beslutter at gå i biffen eller ud at spise eller lignende, regner jeg heller ikke med at bruge mit "en dag over 2000 kcal er ok i weekenden"-wildcard i denne uge.

Men i dag bliver hård, hvis den skal ende på under 1500 - fredagsmorgenmad på job og planlagt pølser på grillen og kartoffelsalat til aften - man er jo nærmest over 1500 bare ved at kigge på de ting :D (Håber, der serveres virkelig tam frokost i dag!)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 26. aug 2016, 12:23

Jeg skider sundheden et stykke i dag. Der er fredagsrundstykker. Ledelsen gav is pga. varmen. Der var kage. Og i aften fejrer vi 10-års bryllupsdag med running sushi sammen med min søster og svoger, som kom fra UK i går.

Jeg er ikke sådan én, der craver sushi på noget tidspunkt, men denne biks laver i det mindste noget, der ikke smager af duftsæbe. Og så er jeg oveni sådan én, der æder som et svin, når det er buffet - jeg skal sgu have noget for mine penge! :devil:
3
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 13:32

Guilded_Lily skrev:Jeg skider sundheden et stykke i dag. Der er fredagsrundstykker. Ledelsen gav is pga. varmen. Der var kage. Og i aften fejrer vi 10-års bryllupsdag med running sushi sammen med min søster og svoger, som kom fra UK i går.

Jeg er ikke sådan én, der craver sushi på noget tidspunkt, men denne biks laver i det mindste noget, der ikke smager af duftsæbe. Og så er jeg oveni sådan én, der æder som et svin, når det er buffet - jeg skal sgu have noget for mine penge! :devil:

Åhhh misundelig! Jeg har - meget politisk ukorrekt - besluttet at belønne mig selv med mad i form af netop running sushi, når jeg har tabt 2,5 kg. mere :ivrig:

Rigtig god fornøjelse!
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 26. aug 2016, 13:41

Jeg har nærmest ikke spist noget pga varmen - der også gav mig migræne :stoned: Så ingen alkohol i aften pga medicin, men til gengæld har jeg en masse kalorier i overskud, så jeg håber maden er noget lækkert :lol: Burde nok tage chancen for et kalorieunderskud nu i morgen bliver slem, men what the heck. Den ene gang om året der er fest for os frivillige ville det være kedeligt at sidde og nippe til en salat. Når ens hårde arbejde bliver anerkendt må man også tage imod :-D
1
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Ally » 26. aug 2016, 15:05

Sophaya skrev:Når ens hårde arbejde bliver anerkendt må man også tage imod :-D

Ja, sgu! :D
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. aug 2016, 19:17

Sophaya skrev:Jeg har nærmest ikke spist noget pga varmen - der også gav mig migræne :stoned: Så ingen alkohol i aften pga medicin, men til gengæld har jeg en masse kalorier i overskud, så jeg håber maden er noget lækkert :lol: Burde nok tage chancen for et kalorieunderskud nu i morgen bliver slem, men what the heck. Den ene gang om året der er fest for os frivillige ville det være kedeligt at sidde og nippe til en salat. Når ens hårde arbejde bliver anerkendt må man også tage imod :-D

Fest og (kun) salat passer bare ikke rigtigt sammen :D
2

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. aug 2016, 19:19

Pyha, synes, at jeg har fået monteret håndtag og lidt ekstra på hofterne her i ferien :genert: Må tilbage på sporet igen efter ferien...
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"