Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 321

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 13:02

Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 29. aug 2016, 13:51

twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.

Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 14:53

Ballademager skrev:
twinkle skrev:Jeg har forsøgt mig med overnight oats til morgenmad, og det var overraskende godt, nemt og mættende! Tror dog jeg skal justere lidt på basis blandingen, den blev lige kompakt nok her første gang.

Har overvejet det, da jeg godt kunne bruge noget, jeg kunne tage med på farten. Hvilken opskrift bruger du?

50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk yoghurt, skyr eller proteinpulver
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 708

Indlægaf ina » 29. aug 2016, 17:53

twinkle skrev:
Ballademager skrev:

50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Blandes sammen og opbevares i tætsluttende beholder natten over. I morges justerede jeg så med mere mælk for at få den ønskede konsistens og toppede med en skiveskåret banan. Det blev 430 kcal i alt, hvilket jeg synes er ok. Har dog kigget efter lidt andre opskrifter og fandt denne her: http://www.eatthis.com/overnight-oat-re ... eight-loss

Skal det så ikke koges eller noget? :genert:
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 29. aug 2016, 17:58

ina skrev:
twinkle skrev:
Ballademager skrev:

50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Nix! Du blander det om aftenen og sætter det i køleskabet, så er det klar om morgenen. Minder meget om kold havregrød :) - jeg kan egentlig godt lide havregrød, men synes det kan være lidt bøvlet om morgenen. Og gider ikke alm havregrød når det er varmt. Overnight oats er lige til at tage ud af køleskabet, røre rundt og tilføje mælk + toppings. Og så er der morgenmad :)
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 708

Indlægaf ina » 29. aug 2016, 18:01

twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:
Ballademager skrev:

50 gram havregryn
50 gram mælk
1 spsk chiafrø
Et lille nip salt

Nix! Du blander det om aftenen og sætter det i køleskabet, så er det klar om morgenen. Minder meget om kold havregrød :) - jeg kan egentlig godt lide havregrød, men synes det kan være lidt bøvlet om morgenen. Og gider ikke alm havregrød når det er varmt. Overnight oats er lige til at tage ud af køleskabet, røre rundt og tilføje mælk + toppings. Og så er der morgenmad :)

Det lyder smart, det må jeg prøve. Tak for tip. :gogo:
2
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 30. aug 2016, 05:37

Jeg stod fandme op 5.30 i dag, for at ramme centret inden job. Halvvejs igennem det hele fortrød jeg lidt, men var sgu så langt i det, at jeg lige så godt kunne fortsætte :lol:
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 30. aug 2016, 06:46

Det var noget af en fastedag i går! Jeg spiste to stykker knækbrød til morgen - og det var det! Jeg var ikke sulten til frokost, og da jeg ikke gad lave mad i går, klarede manden sig selv og børnene, og så lod jeg bare være med at spise. Det er første gang, jeg har fastet på den måde, med mindre jeg har været syg.

Jeg går meget op i, at børnene ikke oplever mit fasteri, men i går registrerede de slet ikke noget.

Jeg gik på vægten i morges, og den er okay. Især i forhold til, at det er PMS-week. Jeg overvejer dog at hoppe en måneds tid på madlog, bare for at tjekke mit daglige indtag. Jeg har på fornemmelsen, jeg får for lidt.
2
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 30. aug 2016, 09:56

Hvor er I bare gode!

Jeg er svimmel :S Og har faktisk været det nogle morgener i træk, men i dag bliver det bare ved :( Kan sgi ikke lige spotte, hvor det kan komme fra - får masser af væske, frisk luft og kosttilskud, og har lige fået taget blodprøver for nylig, hvor alt var fint :gruble:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 30. aug 2016, 11:01

MyGirl skrev:Hvor er I bare gode!

Jeg er svimmel :S Og har faktisk været det nogle morgener i træk, men i dag bliver det bare ved :( Kan sgi ikke lige spotte, hvor det kan komme fra - får masser af væske, frisk luft og kosttilskud, og har lige fået taget blodprøver for nylig, hvor alt var fint :gruble:

Øv. God bedring :ae:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 30. aug 2016, 11:56

Shiiiit, mine ømme lår og baller fik det ikke sådan vildt meget bedre af at løbe DHL. Lister forsigtig rundt, og undgår for mange trapper :fløjt:
2

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 30. aug 2016, 15:31

Jeg måtte tage en alvorssnak med et af mine engelskhold i dag. En af eleverne havde taget et billede af mig, lagt Snapchat-filter på og uploadet det i klassens FB-gruppe. Da jeg først så billedet, grinede jeg bare; kunne virkelig kun se humoren i det, men efterfølgende besluttede jeg, at det var nødvendigt med en alvorssnak omkring kommunikation, de sociale medier m.m. Jeg kan rigtig godt li' eleverne og ved, at følelsen er gensidig, men netop derfor var det ekstra vigtigt med alvorssnakken med dem. De er jo så unge – og jeg lyder pludselig så gammel *mimre* - men jeg tror ikke, at de tænker så meget over, hvordan de opfører sig på de sociale medier.

Jeg har PD-dag i morgen og online vejledning. Jeg møder op totalt uforberedt. Siden sidste vejledning har jeg ikke haft meget fokus på PD, da jeg til daglig er optaget af undervisning og forberedelse hertil. Det generer mig lidt, at jeg ikke er forberedt, men det er svært, når jeg samtidig underviser mellem 24-30 lektioner om ugen plus forberedelse til timerne.

I morgen har jeg mulighed for at tage hjem efter PD-vejledningen og det tror jeg, at jeg vil gøre. Dog vil jeg se, om jeg evt. kan sparke mig selv i fitnesscentret inden jeg kommer hjem. Træningen gør bare underværker på så mange planer og det ville da være tosset ikke at udnytte det. Desuden har jeg fået et par tips fra en tidligere elev ang. nogle af øvelserne.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 30. aug 2016, 20:12

17.600 skridt i dag og 1.140 kcal! Ret god dag. Måske liiige i underkanten på kcal, men var ikke mere sulten.

Vejedag i morgen :kryds:
2
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 31. aug 2016, 06:43

Der er røget et kg. mere i denne uge :banan: Det skrider pænt fremad, hvilket er skønt!
4
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 31. aug 2016, 06:47

MyGirl skrev:Der er røget et kg. mere i denne uge :banan: Det skrider pænt fremad, hvilket er skønt!

Fedest! Godt gået! :klap: :blomst:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"