Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3544

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ballademager » 5. aug 2016, 07:07

Petrix skrev:
Ballademager skrev:Ugens tredje (fjerde, hvis to træninger på en dag tæller dobbelt) træning done. Det var fedt - og hårdt :D

Advarsel...!! :shock: Der kommer lige et flash med svedigt tøj. Men det var bare en virkelig god time, og det kunne man godt se bagefter. Håber ikke, at I finder det alt for klamt :genert:

Sved er ikke klamt. Sved er svedigt :gogo:

Helt enig... Men var ikke helt sikker på, at alle har det sådan.

Faktisk er det ret sjovt med mine instruktørkolleger. Vi har aldrig set hinanden i almindeligt tøj, men er altid i mere eller mindre svedigt træningstøj :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 720

Indlægaf ina » 5. aug 2016, 07:31

Min mand kom hjem med en is til mig i går, fordi jeg lød ynkelig. :genert:

Jeg kæmper videre i dag, men er alene med børnene og har snot fra helvede. Ingen appetit, så kaffe indtil videre.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 5. aug 2016, 07:50

Jeg holder lidt sommerpause i øjeblikket. Der er stadig en del sommeraktiviteter på programmet udover alle mine hittekatte som tager meget af min tid :D har ferie om 1 uge og så rejser vi til Mallorca :love: Træner stadig thai bo og løb 2-3 gange om ugen og spiser nogenlunde fornuftigt. Holder i hvert fald vægten. Fra september går jeg igang med mit veganerprojekt og selvom jeg ikke skal køre 100% vegansk i mere end en periode, så er planen, at jeg først vil spise kød igen 24. december :) Så det bliver en rigtig spændende periode.
Bøvler i øvrigt stadig med mine knæ, så tænker det ikke er helt skidt med lidt endnu, hvor jeg ikke har fuld skrue på træningen.
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2690

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 09:26

Det har gået lidt sløvt med at holde madtrangen i skak den seneste uges tid, men det betyder ikke, at jeg spiser for meget, men blot at jeg tænker mere på mad, end jeg plejer, og det er som om, min krop pludselig efterspørger lidt mere, end jeg har været vant til de seneste måneder.

Men vægten går langsomt den rigtige vej:
1. juni: 86,4 kg
5. august: 74,9 kg

Mit oprindelige mål var 68 kg, men måske vil jeg gerne længere ned. Jeg kan ikke rigtig huske idealvægten til min højde, men når jeg ser på min krop nu, ser det ud til, at der skal mere end 7 kg mere til.

Jeg skal gerne "faste" i dag - og det vil bare sige begrænse mit indtag mest muligt, for jeg har ikke været i stand til at faste rigtigt i nogle uger. Lørdag skal jeg nemlig skeje ud med caféburger, curly fries og drinks.
4
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 5. aug 2016, 16:45

Ally skrev:I morgen aften gælder det bland-selv, men det gider jeg kun spise, hvis der bliver købt noget lækkert bland-selv.

Oh, well... Jeg købte bland-selv slik i eftermiddags, så jeg gider godt spise noget af det senere i aften :cool:

Eftersom jeg slet ikke har trænet i den her uge tænker jeg, at jeg vil planlægge lidt træning for den kommende uge - selv om den bliver travl, men jeg ved godt, at træningen er med til at give mig overskud og det er jeg ikke i tvivl om, at jeg har brug for - mit skema m.m. taget i betragtning.
0
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 5. aug 2016, 20:06

Ballademager skrev:
Kirstenkp skrev:Denne her uge er godt nok lang. Det er første uge efter ferien og jeg er så utrolig træt :træt:
Måske er det også fordi jeg har nedsat kalorieindtaget? Jeg har også lidt af hovedpine hver aften, selv om jeg synes jeg drikker en del vand (men måske ikke nok, der har været travlt på arbejde!)

Kaloriemæssigt har dagen igen været god: 1225 kcal og 101 g kulhydrat

:ae: Håber weekenden hjælper lidt.

Man burde i virkeligheden starte midt i ugen, så den første uge efter ferien ikke bliver så lang.

Bare tanken om weekend har faktisk hjulpet en del :gogo:
Det er faktisk ret smart at begynde midt i ugen, det har vi gjort nogle år....

Jeg har haft endnu en nem dag, jeg undre mig over hvorfor det går så let denne gang - og hvor længe det varer!!
Endte på 1310 kcal og 90 g kulhydrat...jeg er glad!
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1717

Indlægaf Guilded_Lily » 6. aug 2016, 07:29

Kirstenkp skrev:
Ballademager skrev:
Kirstenkp skrev:Denne her uge er godt nok lang. Det er første uge efter ferien og jeg er så utrolig træt :træt:
Måske er det også fordi jeg har nedsat kalorieindtaget? Jeg har også lidt af hovedpine hver aften, selv om jeg synes jeg drikker en del vand (men måske ikke nok, der har været travlt på arbejde!)

Man burde i virkeligheden starte midt i ugen, så den første uge efter ferien ikke bliver så lang.

Jeg har haft endnu en nem dag, jeg undre mig over hvorfor det går så let denne gang - og hvor længe det varer!!

Hvor får du kulhydraterne fra?
0
Brugeravatar
Kathain
Kort karma: 3
Likede indlæg: 90

Indlægaf Kathain » 6. aug 2016, 12:55

Ugens fem træninger er klaret og mon ikke det bliver til en tur i centeret igen imorgen :ivrig:

Derudover har jeg tabt 1.2 cm om låret denne uge på trods af en lille vægtstigning. Jeg er super tilfreds!
4
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 6. aug 2016, 14:40

Woohoo! :banan: Med musik i ørerne hoppede jeg i løbeskoene i morges. Jeg satte Endomondo til "gang", men det blev til mere løb end gang og jeg er SÅ stolt af mig selv og de ca. 4-4,5 km., jeg tilbagelagde.

Inden længe gælder det vejfest med naboerne, så der kommer ikke flere opdateringer fra min side før engang i morgen :wave:
6
Kirstenkp

Indlægaf Kirstenkp » 6. aug 2016, 15:20

Guilded_Lily skrev:
Kirstenkp skrev:
Ballademager skrev:

Hvor får du kulhydraterne fra?

Her er listen fra torsdag, som den ser ud i madlog. Jeg prøver generelt at få dem så grove og fiberrige som mulige, men som udgangspunkt er der ikke noget der er forbudt (undtagen at komme over 50 g på mine to lavkaloriedage)

Kulhydrat 101,3 g

Fuldkornsknækbrød, Minimum 47,7 g
Kødboller i tomat, m. frisk basilikum, Meyers 23,1 g
Kanel, knækbrød, Wasa 11,2 g
Aubergine 6,9 g
Squash 5,1 g
Hytteost, 1,5%, Cheasy, Arla 2,5 g
Majs, Bonduelle 2,3 g
Peberfrugt, rød 1,4 g
Ost, fast, 30+ 0,5 g
Æg 0,4 g
Mayonnaise, Hellmann´s 0,2 g
Tun i vand, John West 0 g
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 720

Indlægaf ina » 6. aug 2016, 18:04

Jeg kan simpelthen ikke holde mig fra søde sager. :genert: I går aftes fik jeg chokolade, og i dag har jeg fået en hindbærsnitte. :rulle:

Jeg er stadig forkølet, har menstruation og så har jeg fået hold i ryggen/er låst i lænd og bækken (omend det er blevet lidt bedre siden i morges, grundet smertestillende). Føler ærlig talt, at verden er lidt imod mig. :genert: Godt jeg ikke har sat højere mål end jeg har.
0
Kirstenkp

Indlægaf Kirstenkp » 7. aug 2016, 08:04

Jeg havde en virkelig øjenåbnende oplevelse i går. Vi var på MAX burger (det havde vi lovet knægten for længe siden)
Jeg bestilte en burger med grøn salat og en cero, da vi kom hjem ville jeg logge det og der er så fucking 800 kcal i en enkelt burger! Vidste godt det var vildt, men alligevel. ....
Men det allerværste var at jeg måtte i køkkenet senere på aften efter en rugbrødsmad og faktisk havde det halvdårligt.

Så har jeg lært det! Næste gang tager jeg bare en cero eller kaffe og spiser når vi kommer hjem :gruble:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 7. aug 2016, 08:08

Kirstenkp skrev:Jeg havde en virkelig øjenåbnende oplevelse i går. Vi var på MAX burger (det havde vi lovet knægten for længe siden)
Jeg bestilte en burger med grøn salat og en cero, da vi kom hjem ville jeg logge det og der er så fucking 800 kcal i en enkelt burger! Vidste godt det var vildt, men alligevel. ....
Men det allerværste var at jeg måtte i køkkenet senere på aften efter en rugbrødsmad og faktisk havde det halvdårligt.

Så har jeg lært det! Næste gang tager jeg bare en cero eller kaffe og spiser når vi kommer hjem :gruble:

Jeg havde en lignende oplevelse i går med det med at blive dårlig. Har spist pizza fra pizzeria to dage i træk (og ikke motioneret) og blev simpelthen SÅ dårlig i går aftes, at jeg troede, at jeg skulle kaste op. Måtte spise tre Alminox, før det faldt nok til ro til at jeg kunne sove.

Det er ikke fordi, at man skal være fanatisk, men det er i hvert fald træls at bruge så mange kalorier på noget, som ikke smagte helt vildt godt :genert:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 7. aug 2016, 08:13

Pandesteg skrev:Jeg holder lidt sommerpause i øjeblikket. Der er stadig en del sommeraktiviteter på programmet udover alle mine hittekatte som tager meget af min tid :D har ferie om 1 uge og så rejser vi til Mallorca :love: Træner stadig thai bo og løb 2-3 gange om ugen og spiser nogenlunde fornuftigt. Holder i hvert fald vægten. Fra september går jeg igang med mit veganerprojekt og selvom jeg ikke skal køre 100% vegansk i mere end en periode, så er planen, at jeg først vil spise kød igen 24. december :) Så det bliver en rigtig spændende periode.
Bøvler i øvrigt stadig med mine knæ, så tænker det ikke er helt skidt med lidt endnu, hvor jeg ikke har fuld skrue på træningen.

Synes nu ikke, at to-tre gange løb plus Thai Bo lyder som lidt træning. Og hvis dine knæ bøvler, så kunne en uge eller to uden træning måske være en god ide? Det kan gøre en virkelig stor forskel, hvis man er på grænsen til en overbelastningsskade.
0

Kirstenkp

Indlægaf Kirstenkp » 7. aug 2016, 08:24

Ballademager skrev:
Kirstenkp skrev:Jeg havde en virkelig øjenåbnende oplevelse i går. Vi var på MAX burger (det havde vi lovet knægten for længe siden)

Jeg havde en lignende oplevelse i går med det med at blive dårlig. Har spist pizza fra pizzeria to dage i træk (og ikke motioneret) og blev simpelthen SÅ dårlig i går aftes, at jeg troede, at jeg skulle kaste op. Måtte spise tre Alminox, før det faldt nok til ro til at jeg kunne sove.

Det er ikke fordi, at man skal være fanatisk, men det er i hvert fald træls at bruge så mange kalorier på noget, som ikke smagte helt vildt godt :genert:

Præcis......gider netop ikke bruge mine kalorier på at blive dårlig (og sulten :wacko)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"