Din morgenrutine/bedste morgen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 08:21

Sangius skrev:Uha, jeg har aldrig forstået hvorfor man snoozer... Fordi det at blive vækket af vækkeuret bare er så fedt, at man må prøve det flere gange hver morgen? :gruble:

Jeg er simpelthen nødt til at ligge og vågne og arbejde lidt med tanken om, at jeg er nødt til at stå op, hver eneste morgen. Det er en evig kamp at komme ud af sengen for et B-menneske som mig.

Så jeg snoozer mindst 15-30 minutter hver morgen. Står op, går i bad, klæder mig delvist på og spiser morgenmad med avisen. Derefter tandbørstning, hårtørring og endelig påklædning (forsøger altid at undgå at tage bluse på længst muligt, da jeg er god til at spilde morgenmad og tandpasta på mig selv) inden jeg reder sengen, tager min taske og cykler på arbejde. Har altid sørget for at nøgler og telefon og sådan er på sin plads inden jeg går i seng.

Jeg skal stå op ca. 1 time inden jeg skal af sted for at få en god og ikke for stresset morgen. Har jeg mere tid elsker jeg at kunne nå lidt ekstra, sætte en vask over, starte opvaskeren eller tage tidligere af sted. Men det vigtigste er, at jeg har tid til at sidde ned, spise morgenmad i ro og mag og nå at læse avisen, og til ikke at skulle skynde mig. Dur ikke til stress eller til at stå op ved bordet og lige kaste lidt frugt i hovedet med det ene ben ude af døren som min mand gør.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 419

Indlægaf Chachacha » 1. aug 2016, 10:48

De bedste morgener er dem, hvor jeg har tid til en kop god te, til at lave lidt doven morgenyoga på stuegulvet og stene Go' Morgen Danmark.

Typisk er jeg dog lidt mere lige-til-øllet typen, og har min morgen stramt skemalagt så den kan nåes på 45 minutter fra vækkeuret ringer til jeg er på cyklen. Jeg er overhovedet ikke morgenmenneske :gab:
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 1. aug 2016, 11:16

Snoozer én gang, vakler i bad, lægger makeup, tager tøj på, spiser morgenmad hvis jeg har tid og kan klemme noget ned, og så afsted. Mine morgener er faktisk altid gode, bare jeg får mit morgenbad og føler mig veludhvilet. :)
0
hej hest, hestehest
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Indlægaf Muspel » 2. aug 2016, 21:06

Jeg håber, at jeg bliver bedre til rolige overskudsmorgener her efter ferien.

Idealet:
Aftenen før tager jeg stilling til tøj og evt madpakke.
6.30 vækkeur
6.40 op og i bad, hårvask, creme mv
7.10: morgenmad
7.25: børste tænder osv.
7.35: cykle.

Virkeligheden før ferien de fleste dage.
6.20 vækkeur
6.30 snooze
6.40: snooze
6.50: snooze
7.00: snooze
7.10: ok nu skal jeg VIRKELIG OP
7.10-7.25: bad, uden hårvask, tøj makeup
7.30: ok- hvad har jeg af hurtig med. Figenstang og banan. Tjek.
7.40: børste tænder
7.45: fuck nu kan jeg ikke nå at cykle. Jeg tager bilen.

Det er ikke holdbart. Særligt ikke når jeg jo faktisk bliver vækket samtidig i de to modeller. Det SKAL være anderledes.
0
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 276

Indlægaf Lucia » 3. aug 2016, 21:04

Jeg er nybegynder udi dagpenge-livet, så har ikke helt fået en fast morgenrutine endnu, fordi jeg også har holdt sommerferie.

Men min seneste morgenrutine var typisk:
5.30: Vækkeuret ringer.
5.45-5.55: Går i bad, hvis det er badedag, ellers snoozer jeg til 6.15 eller deromkring.
6.10-6.15: Færdig med bad, diverse ansigtspleje mv. Tager tøj på og begynder madpakkesmøring.
6.30: Spiser morgenmad mens jeg tjekker mails/ser et afsnit serie/læser blogs/surfer på nettet/spiller sims eller songpop på mobilen :P
7.10-7.20: Børster tænder + sidste omgang ansigtspleje, tørrer hår.
Og derefter dimser jeg rundt på computeren, som når jeg spiser morgenmad.
7.55-8-05: Går ud af døren og cykler 6 km til universitetet, hvor jeg mødte 8.30.

Jeg kan godt lide at have rigtig god tid om morgenen :D
Har også haft intentioner om at løbe om morgenen, det er dog efterhånden sjældent at det bliver til noget, så det har ikke været en del af rutinen de sidste par år. Men dengang det var, var min rutine som ovenstående, bortset fra at jeg stod op mellem kl. 4.45 og 5 og løb en tur før badet.
1
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 3. aug 2016, 21:17

Jeg har ikke egentlige morgenrutiner, da mine dage er så forskellige. Jeg er udpræget B-menneske, og har heldigvis primært aftenvagter, men lige meget hvad tid min dag starter, er det vigtigt for mig, at have tid til at ligge mindst 15 minutter og vågne, imens jeg i tankerne gennemgår nattens drømme. Hvis manden ikke er stået op, ligger vi i den tid og putter, og hvis katten ligger i sengen, nusser jeg med ham inden vi står op. Så er dagen ligesom startet stille og roligt - også de dage jeg skal møde kl. 7.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 419

Indlægaf Chachacha » 3. aug 2016, 22:08

Jeg synes, at folk der står op før kl 6 uden det er stengt nødvendigt tidsmæssigt er skøre - det er jo nat kl 4-5 stykker :genert:
6
Namaste, bitches :kaffe:
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 3. aug 2016, 22:48

Planlægger altid aften før hvad jeg skal have på - kan godt lide at jeg ikke skal rode med det om morgenen. :)
05:50: vækkeuret ringer og snoozer til 06:15.
06:15-06:45: får ansigtet vasket, børstet tænder, får smurt mig ind i creme. Får tøj på, ligger en let makeup og sætter håret.
06:45-06:55: får tjekket mails og drikker et glas kakao eller juice.
07:00: kører afsted på job.
0
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 370

Indlægaf Wunder8 » 4. aug 2016, 09:10

Jeg elsker ideen om at stå tidligt op, løbe rundt om søerne og spise morgenmad i roligt tempo med en god kop kaffe, men det sker kun i weekenderne :fløjt:

På mine hverdagsmorgener snoozer jeg en 3-4 gange, inden jeg vælter ud af sengen omkring kl. 7.30, går i bad mens jeg hører P7 meget højt (undskyld, nabo) på min elskede DAB-radio, lægger make-up og ordner hår i badekåbe for til sidst at have krise over at jeg *intet* tøj har. Når jeg endelig har fundet et passende outfit, er der som regel gået en time, og så tager jeg cyklen til arbejde, der heldigvis ligger virkeligt tæt på mit hjem.

Jeg spiser næsten altid morgenmad og drikker kaffe på kontoret, så den tid sparer jeg derhjemme.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 21
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 362

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. aug 2016, 09:29

Alarmen ringer kl. 6.30. 3 sekunder efter står jeg ved kommoden, for at finde tøj.
Vakler ud i stuen for at siger hej til konen og misserne.
Derefter bader jeg, tørrer badeværelset af og tager tøj på.
Ca. kl. 7 står jeg nede ved busstoppestedet.
20-25 minutters bustur med podcast i ørerne, inden jeg står på kontoret ca. kl. 7.30.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 4. aug 2016, 10:29

De bedste morgener er altså dem hvor vækkeuret ikke ringer og jeg får lov at vågne udhvilet af mig selv.

Alle andre morgener er rædselsfulde, uanset hvordan de forløber efter at jeg nådesløst er blevet revet ud af min søvn. Jeg hader ubetinget vækkeure!

Rutinen er bare at få mig nosset i bad, i tøjet og ud af døren. Alt er gjort klar inden jeg går i seng, min hjerne fungerer simpelthen ikke til ret meget før efter kl 10.
1
:ninja:
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 8. aug 2016, 06:18

Jeg kan godt lide at bruge en halv times tid på at drikke kaffe og se nyheder på hhv TV eller nyhedsapp.
0
Brugeravatar
Skovtrold
Kort karma: 2
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 35

Indlægaf Skovtrold » 8. aug 2016, 06:58

Vækkeuret ringer kl. 06:15
Står op og går på toilettet.
Lukker katte ud.
Går i bad.
Ordner hår, make-up mv.
Lukker katte ind + giver dem mad.
Tager tøj på.
Snupper madpakken i køleskabet.
Er ude af døren senest kl. 07:15

På den 45 minutter lange køretur til job foretrækker jeg i sommerhalvåret at høre høj musik - I vinterhalvåret hører jeg lydbøger på køreturen.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 8. aug 2016, 07:55

Jeg er dybt misundelig på folk, der kan klare bad, creme, makeup mm. på 15-20 minutter. Jeg bruger ikke engang makeup eller har et langt, besværligt hår, alligevel bruger jeg 1 time og 15. min på badeværelset om morgenen (ekskl. tandbørstning). Jeg har forsøgt at finde ud af, hvorfor jeg er så langsom og at sætte lidt mere fart på, men det virker bare ikke. Så nu er det en del af min "blive helt vågen"-tid.

Så mine morgener ser sådan ud (hvis der ikke kommer forsinkelser undervejs):

4:45: Vækkeur ringer. Jeg ligger et par minutter og vågner, prøver at komme i tanke om, hvilken dag det er, og om det er noget særligt, jeg glæder mig til ved den dag. Det kan godt bare være "den kollega kommer tilbage fra ferie" eller "uh, der er Hawaii Five-0 i fjernsynet i aften".
Derefter går jeg på badeværelset, går i bad osv.
6:05: Tager jeg tøj på og derefter går jeg i køkkenet, hvor jeg tænder for TV2 News på fjernsynet og laver madpakke.
6:15: Spiser morgenmad (havregryn, rosiner, skummetmælk), mens jeg ser News.
6:30: Tilbage til badeværelse for at børste tænder.
6:40: Smører creme på fødderne, mens jeg ser Go'morgen Danmark i 5 minutter.
6:45: Pakker taske og tager smykker på.
6:50: Tager overtøj på og går ned til min bil og kører på arbejde.
Ca. 7:50: Ankommer til arbejde (kan være lidt før eller senere afhængig af trafikken) og har tid til lige at tjekke min private mail og facebook, inden arbejdsdagen begynder kl. 8.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 8. aug 2016, 08:00

sigge skrev:Jeg er dybt misundelig på folk, der kan klare bad, creme, makeup mm. på 15-20 minutter. Jeg bruger ikke engang makeup eller har et langt, besværligt hår, alligevel bruger jeg 1 time og 15. min på badeværelset om morgenen (ekskl. tandbørstning). Jeg har forsøgt at finde ud af, hvorfor jeg er så langsom og at sætte lidt mere fart på, men det virker bare ikke. Så nu er det en del af min "blive helt vågen"-tid.

Jeg har også brug for meget tid om morgenen. Jeg bruger ikke make-up til hverdag og synes ikke, min plejerutine er særligt omfattende, min morgenmad er ukompliceret og jeg har hverken dyr eller børn, men jeg er bare langsom. Og jeg duer ikke til at skynde mig om morgenen.
1

Tilbage til "Livets forhold"