Er du også bimlende ordinær?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9161

Re: Er du også bimlende ordinær?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2016, 14:18

Da jeg gik på gymnasiet, var det også meget vigtigt, at være anderledes. Det var jeg så. Altså sammen med den halvdel af gymnasiet, der også ville være anderledes.
11
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 2. aug 2016, 14:22

Jeg kan mærke at det bliver mindre og mindre vigtigt for mig at være anderledes/skille mig ud.
Jeg tror dog der er nogle punkter, hvor min mand og jeg gør tingene lidt anderledes.

Jeg er 25 år, og har været gift med min mand i 2 år.
Vi har en baby på 10 måneder sammen.
Vi bor på kollegie, men flytter dog i et lille rækkehus gennem boligforening om en måned.
Vi har intet ønske om at eje hus eller bil.

Ellers er vi ret gennemsnitlige vil jeg mene, dog er vi også blevet lidt mere bevidste forbrugere, på trods af minimal indtægt.
Jeg får SU og manden går hjemme og modtager, pas barn hjemme-ydelse, som er endnu lavere end SU.

Vi er medlem af Alternativet.
Køber primært økologisk og er medlem af et fødevarefællesskab.
Vi prioriterer at rejse og spise lækker mad over materielle ting.

Jeg har intet imod at kunne lide det mange/nogle andre kan lide, Harry Potter, De unge møder, reality, serier osv. Dog orker jeg ikke massehysteri. Så Pokemon fx bliver et nej fra mig. Men jeg har så intet problem med at der fx går et år, og så hopper jeg med på en eller anden populær bølge.

Jeg elsker vores liv, og at manden og jeg har så ens ideer og tanker om det her liv. Det lyder på mange punkter lidt for politisk korrekt, men jeg /vi prædiker ikke for nogen om vores valg.

Men det hele handler vel om gennemsnit, når man taler om hvad der er normalt i det her liv.

Men det er måske mere sådan personlighedsmæssige ting hvorpå man rigtig kan være unik.
Personlighedsmæssigt tænker jeg, at jeg er ganske ordinær, men jeg vil jo altid være "speciel" alligevel.
2
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 2. aug 2016, 14:23

Fru Sunshine skrev:Da jeg gik på gymnasiet, var det også meget vigtigt, at være anderledes. Det var jeg så. Altså sammen med den halvdel af gymnasiet, der også ville være anderledes.

Haha ja. Det er ret komisk at tænke tilbage på.
2
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 2. aug 2016, 16:00

Der er over 7 milliarder mennesker på jorden. Det er nok ret begrænset hvor zpecielle vi hver især er.
7
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 2. aug 2016, 16:01

Min omgangskreds er fyldt med triatleter, bikinifitness-trunter, folk der tager til eksotiske lande i flere måneder for at arbejde/vandre/spamme facebook, fx Kyrgyzstan som vi jo alle har hørt om...

Jeg har mand, 2 børn og er studerende. Og så har jeg ikke rigtig tid (ok, lyst) til andet.
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 70
Likede indlæg: 782

Indlægaf Mangoness » 2. aug 2016, 16:01

Badesandalen skrev:
godtnavn skrev:Jeg har altid skilt mig ud, og hadet det! Så jeg gør meget, og sikker for meget, for at være neutral/almidelig/passe ind. Det er først de seneste år jeg har accepteret der er ting ved mig der er anderledes, og at det er okay :)

Må indrømme jeg er begyndt at elske nogle af de ting der gør jeg skiller mig ud, men jeg tror det hænger sammen med at jeg i det store billede er blevet mere "normal" og dermed har min trygge "jeg passer ind"-følelse og så er det mere okay at bevæge sig ud af den af og til.

Det kunne jeg have skrevet. Personligt synes jeg også det er nemmere at skille sig ud hvis man kan gemme det lidt væk i konformitet, når man har lyst.

---

Jeg kan ikke huske det ordret, men der var en gang en der sagde at "når man er en del af mængden vil man gerne skille sig ud, og når man skiller sig ud vil man gerne være en del af mængden" hvilket jeg altid har syntes passer ret godt.

Den må jeg hoppe med på. Jeg hader at skille mig ud og vil gerne være "normal". Jeg har aldrig forstået, hvorfor andre omkring mig gik meget op i at prøve at være anderledes. :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11686

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. aug 2016, 16:15

Jeg spiser mere end gennemsnittet, er mindre aktiv end de fleste, til gengæld var jeg lynhurtig til at få grå hår :nej:
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2341

Indlægaf paint » 2. aug 2016, 16:54

I mine ører, er udtrykket 'ordinær', noget i retning af det middelmådelige, banale og kedelige. Dét er der sikkert indslag af i mit liv. På andre områder, der måske lidt 'average-Joe', over min livsstil.
Men der er bestemt også sider af mit liv, som falder 'uden for kategori' (som de sikkert ville udtrykke det i Tour de France)

Alt i alt, et godt blandingsprodukt, ville jeg nok sige. :fløjt:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2016, 17:33

Nej, sådan har jeg aldrig følt mig, og det er heller ikke den typiske respons, som jeg får og har fået fra andre.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 2. aug 2016, 17:58

Tæt på 0% ordinær :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3002

Indlægaf vibbsen » 2. aug 2016, 20:08

Hr.vibbsen kalder os for Hr & Fru Medisterpølse.

Det passer vildt godt på os.

Hvis der er noget vi er, så er det bimlende ordinære.

Det har jeg ikke noget problem med.
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2575

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. aug 2016, 20:19

Det synes jeg selv. Inklusive rækkehus, Knorr i køkkenskuffen og det hele.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 241

Indlægaf Prosperity74 » 2. aug 2016, 21:37

Det synes jeg selv...
Jeg er forlovet, har været sammen med min kæreste i godt 6 år, har to børn, vi bor i hus og har hunde.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 2. aug 2016, 22:12

Jeg er ikke ordinær. Jeg kan ikke gøre for det.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 3. aug 2016, 06:01

Nok ikke sådan helt.
Selvom jeg godt kan lide tanken, havde også planer om at skrive en bog på et tidspunkt med titlen "Helt almindelig" om mig selv.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"