Er du også bimlende ordinær?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Re: Er du også bimlende ordinær?

Indlægaf achillaxedprune » 3. aug 2016, 06:20

Ja, det er jeg nok gået hen og blevet... En ægte middelklasse-frue er jeg endt som. Aldrig om 14-årige mig, havde forestillet sig dét. Jeg er simpelthen blevet ærketypen på almindelighed: Bor i et parcelhus med min mand i provinsen, har 2 katte, 2 biler, første barn i maven og jeg arbejder endda på kommunen! :lol:
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 3. aug 2016, 06:31

Jeg er gift, har børn, katte og fuldtidsarbejde. Det er ganske almindeligt for midaldrende mennesker. Men jeg er ikke sikker på, at det er ordinært. Jeg synes ordinær har en nedsættende klang.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2482

Indlægaf Pandesteg » 3. aug 2016, 07:20

På nogle områder er jeg ganske almindelig (ordinær om man vil ) og på andre måder slet ikke. Sådan er det nok for det fleste mennesker i større eller mindre grad.
0
Heaven is a place on earth :jule:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2940

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2016, 07:41

Jeg bryder mig ikke om ordet ordinær, og jeg synes i bund og grund at alle mennesker er unikke, men jeg kan da godt se, at jeg passer ned i en masse kasser.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2439

Indlægaf Bøtte » 3. aug 2016, 07:48

Jeg er vist også helt almindelig. :-D

Jeg er gift, har et almindeligt paracelhus fra 70'erne, med en almindelig have, en familiebil, et barn, et barn mere på vej og en lille hund.
Jeg løber (når jeg ikke er gravid), handler i Rema og går til gymnastik med mit barn. Vi ser familie og venner i weekenden.

Jeg er vist den, man læser om folk ikke gider være :lol:

Der hvor jeg skiller mig mest ud, er vist at jeg på grund af er piskesmæld er tilkendt fleksjob og pt er jeg arbejdsløs.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 3. aug 2016, 07:51

Marichen12 skrev:
Akehurst2 skrev:
Marichen12 skrev:Bimlende ordinær ved jeg ikke om jeg vil kalde mig, men jeg er heller ikke en der skiller mig helt vildt ud fra mængden. Det skulle da kun lige være antallet af børn i husstanden :lol:

Mange børn er jo ved at blive det nye sort. Du er bare trendsætter :-D

Årh mand, even better :lol: :pompom:

Hvis du en dag hellere vil være bimlende ordinær, siger du bare, at du og din mand tilsammen har 4 børn.
Så lyder det som en bimlende ordinær sammenbragt familie :-D
1
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4556

Indlægaf Akehurst2 » 3. aug 2016, 08:18

lulu-p skrev:Jeg er gift, har børn, katte og fuldtidsarbejde. Det er ganske almindeligt for midaldrende mennesker. Men jeg er ikke sikker på, at det er ordinært. Jeg synes ordinær har en nedsættende klang.

JoyNips skrev:Jeg bryder mig ikke om ordet ordinær, og jeg synes i bund og grund at alle mennesker er unikke, men jeg kan da godt se, at jeg passer ned i en masse kasser.

Ordet ordinær er ikke ment negativt. Det er mere som en modsætning til det helt og aldeles anderledes og skør.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5902

Indlægaf Dikus » 3. aug 2016, 09:03

I forhold til alle de ting, I andre opremser: Nej.

Men ellers synes jeg vist, jeg er ret almindelig
0
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 501

Indlægaf Grissebassen » 3. aug 2016, 09:13

Jeg får tit af vide, at jeg er ret speciel, på den anderledes måde, både af folk der kender mig godt, og folk der kun kender mig overfladisk. Det på en lang række punkter.
Jeg anser ikke mig selv som ordinær, men bestemt heller ikke ekstraordinær. Nok bare lidt en skæv eksistens med en anderledes tankegang og forståelse af verden. Jeg drømmer tit om at leve en mere almindelig tilværelse, men i praksis tvivler jeg på, jeg vil trives mere sådan. Til gengæld bruger jeg meget energi på at arbejde med mig selv i forhold til at forstå den mere almindelige, eller gennemsnitlige om man vil, tankegang.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 3. aug 2016, 10:39

På mange områder, ja. Jeg bor sammen med min kæreste i en gammel ejendom i Aarhus C, vi stemmer rødt, men går dog ind for EU (som selvfølgelig skal reformeres indefra, hvis man spørger os), vi køber økologiske grøntsager og æg fra fritgående høns, og vi flirter med tanken om at blive deltidsvegetarer. Desuden rejser vi gerne langt væk i sommerferierne, for vi elsker jo at udforske verden og prøve ny mad. Og jo, der kommer også billeder af det på sociale medier. Vi planlægger også børn, gerne 2 eller 3, og vi kommer ikke til at afvige meget fra statistikken af førstegangsforældre. Vi køber nok et rækkehus umiddelbart før eller efter første afkom. Vi skal have en nice urtehave og jeg skal se, om jeg ikke kan blive typen, som løbetræner jævnligt. Vi mødes ofte med vores venner, hvor vi laver god mad og drikker rødvin; den ene ven er naturligvis en connoisseur udi vin og spiritus. Vores omgangskreds er generelt ressourcestærk og af gode, sunde familier. Den eneste mønsterbryder i den forstand er mig selv.

Men udover det er vi selvfølgelig unikke individer. ;)
2
hej hest, hestehest
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 3. aug 2016, 13:56

Jeg er fuldstændig ordinær og jeg elsker det. Min yndlingssang er Stine Bramsens "prototypical" netop fordi den rammer det godt ind på nogle planer.
Jeg havde et enkelt sabbatår, tog en professionsbacheloruddannelse, har et 37 timers-job med en løn omkring 24000 kr, lidt gæld og jeg har en kæreste på 4. år, som jeg bor sammen med, han er i øvrigt også professionsbachelor. Jeg elsker Rasmus Seebach og Lukas Graham, og synes at Dybvaaaad er megasjovt. Jeg elsker Glee, OTNB og Downton Abbey, og går i fitness, løber og cykler. Jeg har en iphone 6S og en 4 år gammel Macbook. Mit udseende er også ordinært. Helt fint, men ikke noget særligt. Jeg kæmper lidt med vægten, men får mine grøntsager, vand og motion, og arbejder stille og roligt på et vægttab.. Det er vist ret ordinært.
Vi køber økologisk ved en del ting, men ikke alt, og vi elsker også bland-selv slik :lol:
Jeg synes makeup, tøj, bolig og madlavning er interessant, men ikke på noget kæmpe niveau. Bare sådan.. stille og roligt. Jeg stemmer til alle valg, men er ikke engageret politisk ellers.
Jeg stemmer meget rødt, men selv det er ikke engang specielt u-ordinært efterhånden.

Og jeg elsker det. Min mor har altid sat lidt en ære i at skille sig ud (selvom hun i virkeligheden også er ret ordinær), og hun syntes især, at jeg skulle skille mig ud. Og jeg gider ikke. Jeg er ikke en grå mus, og folk kan somehow altid huske mig :lol: Men jeg har ingen ambitioner om at blive verdensomspændende kendt for mit fag eller få 12 børn eller sådan noget. Jeg vil bare gerne have 2 børn, et rækkehus, blive gift, blive løbende bedre til mit job og en dag få lidt videreuddannelse, måske som leder, måske mere klinisk. Passe min familie og venner og livsstil. Bum.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 3. aug 2016, 14:56

Det er jeg nok på mange måder. Ordinær. Har i hvert fald ikke det vilde behov for at skille mig ud. Bor i et almindeligt, småborgerligt hus, har orden i økonomien, fast fuldtidsjob og alt det der. I manges verden nok lidt kedeligt.

Skiller mig måske ud ved at træne meget. Ikke fordi jeg skal, men fordi jeg virkelig godt kan lide det. Har boet en del i udlandet og sat stor pris på det, og jeg har stadig en del udlængsel. Ville elske at bo i udlandet igen sammen med min kæreste.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 3. aug 2016, 16:01

Småfed og almindelig hér
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. aug 2016, 16:33

Zombie skrev:Jeg er ikke ordinær. Jeg kan ikke gøre for det.

Det kan jeg heller ikke, og jeg undrer mig over, at så mange i tråden tilsyneladende giver udtryk for, at dem, der ikke tænker og gør som dem, primært gør noget andet for bevidst at skille sig ud. Det er slet ikke min oplevelse. Jo, måske hvis vi udelukkende taler dem, der går meget op i at iscenesætte sig selv på en særlig måde på de sociale medier, men helt ærligt, det behov er da virkelig noget af det mest ordinære anno 2016.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 3. aug 2016, 16:38

DetSorteCirkus skrev:
Zombie skrev:Jeg er ikke ordinær. Jeg kan ikke gøre for det.

Det kan jeg heller ikke, og jeg undrer mig over, at så mange i tråden tilsyneladende giver udtryk for, at dem, der ikke tænker og gør som dem, primært gør noget andet for bevidst at skille sig ud. Det er slet ikke min oplevelse. Jo, måske hvis vi udelukkende taler dem, der går meget op i at iscenesætte sig selv på en særlig måde på de sociale medier, men helt ærligt, det behov er da noget af det mest ordinære at have i 2016.

Det er bestemt min oplevelse, at de mennesker, der sidder og skriver om, hvor tihi-fnis-skøre de er, i bund og grund er lige så almindelige som de fleste andre.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"