Er du også bimlende ordinær?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1506

Re: Er du også bimlende ordinær?

Indlægaf DenSyngendeLussing » 5. aug 2016, 22:15

Eller, det kommer an på, hvad der menes med "ordinær."

Jeg fører da også helt almindelige samtaler og siger ting som, "gider du lige række mig saltet," og den slags. Jeg har kat. Jeg kan lide at løbe. Jeg tager selfies. Nogle gange ser jeg Hollywood-film. Jeg har en hverdag - alle mennesker har vel noget, de står op til, en rutine. Jeg er ikke et unikum, men jeg er lidt anderledes i hjernen. Jeg vil ikke have børn, og jeg gider ikke bo i rækkehus. Jeg har ikke kørekort. Jeg gider ikke se tv, jeg hører aldrig radio. Jeg trives meget dårligt med 9-5 jobs og med at lave det samme hver dag. Jeg tror på den eneste ene. Jeg snakker med en ven om at flytte til Afrika, når jeg er færdig med at læse nu her om ikke så længe. Jeg elsker cola og jordbærkage. Jeg kan lide at shoppe og pynte mig, men jeg hader mode- og skønhedsblogs, contouring, pyntepuder, indretning og dameserier. Og så videre og så videre.

Jeg er ligesom alle andre et komplekst, sammensat menneske, hvor man til dels er helt almindelig, til dels er helt sin egen. Jeg synes bare selv, at der er mere "helt min egen" i mig, end der er ordinært.
2
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Contrast » 6. aug 2016, 16:31

Det er ikke noget mærkat, jeg vil sætte på mig selv, nej. Altså, jo, jeg interesserer mig da for ting som andre gør og gør "normale" ting. Men jeg synes ikke det gør mig ordinær eller ikke-ordinær som person. Jeg lever jo mit liv og det er det eneste jeg har, så i og med at det er den eneste referenceramme jeg har, så er jeg ret unik for mig. :D
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. aug 2016, 19:24

Novella skrev:Jeg er ikke ligefrem ordinær som person, men jeg har indrettet mit liv på en ordinær måde, så jeg bedre kan overskue det. Mit sind er meget dramatisk med rutscheture og kreativitet, og jeg har været nede med et par depressioner, der var ved at tage livet af mig. I et andet liv og århundrede skulle jeg have haft en mæcen, så jeg kunne kaste mig over kunsten og rejse rundt og skrive og male manisk og derudover ligge med de der periodiske depressioner, men sådan fungerer verden ikke helt. I stedet har jeg taget en lang uddannelse, som jeg bruger til at tjene ganske pænt i et helt ordinært job. Jeg ejer meget lidt og har indrettet mig så jeg kan tåle at bryde sammen, selv om jeg naturligvis håber, at det aldrig sker igen. Jeg har udrettet nogle ganske spændende ting, men min voldsomme energi koster i sidste ende. Måske, når jeg bliver ældre og ikke har hjemmeboende børn længere, finder jeg på at drøne i kloster i Italien og skrive romaner eller lignende. Der sker nok noget på et tidspunkt.

Efter at have læst det her må jeg nok også redigere mit indlæg til, at jeg har indrettet mit liv så ordinært, at jeg kan overskue det og være lykkelig og leve nogenlunde roligt. Mit sind gør, at jeg nok ligesåvel kunne have endt i noget helt uordinært, og ikke nødvendigvis på en god måde.

Vi talte faktisk om det på arbejdet i går. En af de andre lever for sine ferier (intet galt med det, hun er fantastisk til sit job og er meget nærværende alligevel), og føler sig kvalt, når hverdagen ruller for meget. Jeg har det lige omvendt. Jeg elsker hverdagen, roen, trummerum og den indre ro det giver mig. Det giver mig virkelig en god kontrol over mit stormfulde sind. Og jeg har det så godt, og elsker det. Jeg får helt kuk i hovedet, når min mor fortæller, hvordan hun flyttede en gang hvert halve år før hun fik mig eller ved tanken om at skulle backpacke fx. Nej nej nej. Jeg elsker at holde fri, helt bestemt. Men jeg elsker også at vide, at på mandag kl 7.30 står jeg på afdelingen igen i uniform, og om aftenen skal jeg til træning og hygge herhjemme med kæresten-agtigt. Og på tirsdag det samme, dog er træning skiftet ud med besøg af nogle venner. Jeg elsker det virkelig.
Og jeg oplever oprigtigt talt mit liv som ordinært - og det kan jeg virkelig godt lide. Men jeg havde engang en matematiklærer i gymnasiet, der sagde, at uanset hvor mange 7-taller jeg fik, så blev jeg vist aldrig ordinær :lol: Jeg tror stadig, han mente det som en kompliment..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. aug 2016, 19:31

Purple Haze skrev:
Zombie skrev:
Purple Haze skrev:
Har lige sakset en smule i Zombies indlæg, og lige den del der er tilbage passer også godt på mig.
Mener ikke at hverken almindelig eller ualmindelig er specielt negativt eller positivt, det er bare sådan det er.
Dog hvis man fx er ualmindelig fordi man elsker at kvæle kattekillinger, så er det pænt negativt - men det er ikke fordi det er ualmindeligt, men fordi det er fucking nederen at gøre det.

Jeg tænker tit på, om jeg havde været lykkelig hvis jeg var mere almindelig. Jeg havde helt sikkert haft et nemmere liv, og det kan jeg godt sukke lidt over engang imellem.
Omvendt har jeg jo selv valgt en stor del af tilstanden. Ikke det hele, men meget.

Jeg har også en fordom om at det er lettere at blive lykkelig hvis man har ordinære eller almindelige mål.
Det er trods alt nemmere at få et sommerhus på Møn fx. hvor man hvert år samler familie og venner og hygger igennem, end det er fx at købe et slot i Italien og drive det som en LARP virksomhed mens man dyrker vin on the side.
Eller det er nemmere at blive mellemleder i en mellemstor dansk virksomhed, end det er st blive den nye Ole Henriksen.
Nemmere at få en rolle i byens amatør teater end det er at slå i gennem i Hollywood.
Osv osv.

Det tror jeg også på mange måder, at det er. Nemmere.
Jeg kan i hvert fald godt se, at jeg har nemmere ved at nå mine mål end min mere... storslåede (so to speak) veninde :) Hendes drøm er fx at hendes kæreste frier med en stor flashmob, og at de holder et gigantisk slotsbryllup, der varer i mange dage. At blive verdensomspændende chef for en stor virksomhed. Have mange penge. Og at se ung ud hele livet. Sat lidt på spidsen, men det er rent faktisk hendes ønsker.

Jeg vil gerne engang om en god portion år være afdelingssygeplejerske eller lignende med noget ledelse eller administration, fordi jeg finder det spændende. Så vil jeg gerne have to børn, og et eller andet helt lowkey bryllup, fordi jeg gerne vil giftes, og alle andre end mig, synes der hører en fest til det :lol: Et dejligt lille rækkehus, en ferie i udlandet her og der, og et pædagogjob på 30-37 timer til min kæreste, og at vores forældre og venner og resterende familie har det godt, og at vi ses rimelig ofte. Og indtil den det ledelse (eller hvad jeg nu ellers ender med) sker, vil jeg bare gerne udvikle mig og være en skidegod sygeplejerske med gode kollegaer.
Det er min drøm om livet. Og det ER jo trods alt nemmere at komme til end det andet. Det andet er ikke en forkert drøm eller uopnåelig. Den er bare sværere og flere vil knække halsen. Min drøm er ikke en garant for lykke overhovedet, men ja.. Det er nok statisktisk set nemmere at føle at tingene lykkes med den drøm, måske..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 6. aug 2016, 21:16

Nej, jeg har altid haft et underligt behov for at gøre det modsatte af hvad der blev forventet af mig. Det har aldrig været noget, jeg gjorde bevidst for at skille mig ud, men mere et behov for at søge det ukendte, the roads not taken. Hvis vi som gruppe altid har gjort det på en måde, så lad os da prøve at gøre det modsatte - måske virker det også?

Det har ført til, at jeg har flyttet meget og generelt skiftet retning mange gange i mit liv, og jeg kender ikke andre, der har haft samme "bane" som mig selv, hverken fagligt, socialt eller geografisk. Til gengæld har jeg det delt med det, for jeg er også ofte ked af, at jeg ikke har samme struktur over mit liv som de fleste andre. Jeg kommer aldrig til at have tætte venner som jeg har kendt fra teenageårene eller at blive den bedste indenfor et bestemt fag. Jeg er meget en enspænder, fordi mine valg tit isolerer mig fra andre. Og jeg har haft mange dage, hvor jeg har siddet og hulket: "Hvorfor kan jeg ikke bo i Rødovre, have en tæt kreds af veninder fra folkeskolen og være pædago-ho-hooooog." :whine:
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3459

Indlægaf dgd2007 » 6. aug 2016, 21:19

DenSyngendeLussing skrev:Næ, det synes jeg ikke. Jeg er ikke et lysende eksempel på en afviger, men jeg er bestemt ikke ordinær, og da slet ikke bimlende.

Pyha! Det ville trods alt også være for voldsomt med en Bimlende Lussing :)
1
Cykelmyggen
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Indlægaf Cykelmyggen » 7. aug 2016, 02:54

Som "medkigger" på debatten i lang tid virker denne tråd oplagt til at komme lidt på banen og byde lidt ind - jeg håber i vil tage godt imod mig :D

Jeg har faktisk selv tænkt det mange gange, at jeg ikke er ordinær, at mit liv ikke er det, og så alligevel er det på nogle punkter.

Jeg er 26 og bor sammen med min kæreste igennem 8 år som er 24 år ældre end jeg. Derudover er min teenage-lillesøster næsten lige flyttet ind hos os og skal bo her permanent.
Jeg har ingen tætte veninder, da jeg har svært ved at bevare kontakten til folk. Jeg interesseret mig dog heller ikke for cafe ture, shoppeture og hvad der heraf følger med.

Men derudover er jeg ret ordinær. Jeg er igang med en professionsbachelor, følger med i de populære tv-serier, går op i makeup, tøj, økologi (til hvad økonomien rækker) og har en god omgangskreds hvor vi tager ud og rejser, griller, fester osv. Derudover har vi bil, laver madplaner, ser ofte familien og som sikkert mange andre altid har gang i 100 projekter herhjemme der skal laves.

Jeg har aldrig sigtet mod at skille mig ud, det var nu bare sådan det blev. Jeg har dog altid følt mig anderledes, men prøver at lære at acceptere det, for man skal leve livet for sig selv og ikke for andre - er da hvad jeg prøver at huske mig selv på :)
3
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 21:01

Eh, er der en definition af hvad der er ordinært?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5926

Indlægaf Dikus » 7. aug 2016, 21:04

IrmaPigen skrev:Eh, er der en definition af hvad der er ordinært?

Nej :lol: så jeg tig udgangspunkt i det, de andre beskrev og konkluderede, jeg ikke var ordinær. Men jeg føler mig nu ret ordinær
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 8. aug 2016, 10:29

IrmaPigen skrev:Eh, er der en definition af hvad der er ordinært?

Nok ikke en rigtig fast definition... Jeg tænker bare, om man sådan i det store og hele følger flertallet, og ikke som sådan skiller sig helt ud på alle eller de fleste punkter.

Der er som tidligere nævnt ikke negativt ment.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1164
Likede indlæg: 6827

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2016, 10:48

Skulle jeg beskrive mig selv til fremmede så ville jeg nok ikke bruge ordinær, men almindelig, gennemsnitlig og konform. Så en eller anden grad af ordinær er jeg nok også. Jeg er ham der altid har haft styr på mit liv, ihverfald udadtil. Lige forløb gennem skole og uddannelse, karriere på spor, klatret op ad stigen, egen bil og bolig og alt det der. Men det er måske alt sammen ting jeg har gjort og gennemfør for at folk ikke skulle finde ud af, at jeg faktisk ikke er ret voksen :gruble: :genert:
Jeg elsker at lege, fantasere, gå på opdagelse, og fik jeg lov, så pjækkede jeg gerne en hel dag og levede af snolder og sodavand, men fordi jeg er den her voksne og ansvarlige person med vigtige kunder, og slips og jakkesæt or sårn, så gør jeg det ikke. Jeg nøjes bare med at stikke af herind, når alle de seriøse e-mails, og Excel ark bliver lidt for meget :lol:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5781

Indlægaf Animi » 8. aug 2016, 11:05

Jeg tror egentlig, at jeg ser mennesket på samme måde som sne.
Går man heeeelt tæt på, er vi selvfølgelig alle unikke, fordi der ligesom snefnug, kun findes ét eksemplar af os hver. Men ret overordnet set, er mennesket ligesom sne i sig selv ret almindeligt og ikke særlig specielt.

Jeg tror egentligt det er ret almindeligt (hehe) at man selv synes at man er alt andet end almindelig, men at det sjældent rent faktisk er sådan. Og at have anderledes holdninger, hobbyer og stikke lidt ud ift sin omgangskreds, synes jeg egentlig ikke kvalificerer til at man så er alt andet end almindelig. Sætter man mig i et rum fyldt med folk der er født og opvokset i Whiskeybæltet, vil jeg, der er født og opvokset i ghettoen på Vestegnen, nok stikke ret meget ud. Men det gør jo ikke mig som person ualmindelig.

I mine øjne skal der nok ret meget til, før jeg vil synes at nogen er ualmindelig.
Senest rettet af Animi 8. aug 2016, 11:25, rettet i alt 1 gang.
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Rosen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Indlægaf Rosen » 8. aug 2016, 11:15

Jeg er ikke super ordinær, men heller ikke noget unikt.

Jeg skiller mig ud fra mange mennesker på nogle punkter (måske).

Jeg er udlænding som bor I Danmark.
Jeg har boet I 3 lande.
Jeg har bade universitetsgrad indenfor videnskab (som jeg arbejder med) og arbejder delvist med mennesker, massage og meditationer.
Jeg har stærke politiske holdninger og er idealist.
Jeg er gift med en udlænding.
Jeg var alenemor da jeg var lidt over 20 og klarede det fint.

Jeg bor I en villa og ser TV2 nyhederne som en helt ordinær dansker. Samtidigt med kunne jeg aldrig nøjes "kun" med det og rejser så meget jeg kan til alle verdens hjørner. Man lever kun en gang....og jeg vil det hele. Spændende liv, karriere men også villaen, børnene og hverdag med TV2 og kaffekop.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 12. sep 2016, 20:40

Fru Sunshine skrev:Det er bestemt min oplevelse, at de mennesker, der sidder og skriver om, hvor tihi-fnis-skøre de er, i bund og grund er lige så almindelige som de fleste andre.

Ja. Jeg tænker, at hvis man SELV har brug for at påpege, at man er speciel/anderledes, så er man det nok oftest ikke. :D
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 442

Indlægaf Falstria » 12. sep 2016, 21:57

Er ganske almindelig og ordinær bonderøv.
0

Tilbage til "Livets forhold"