Rosacea

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 241

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 22. aug 2016, 22:06

0
Brugeravatar
Prosperity74

Indlægaf Prosperity74 » 10. sep 2016, 13:32

Jeg prøver lige at vække denne tråd til live igen :)

Jeg kan mærke, at olien ( hørfrø olie med kæmpenatlysolie fra Urtekram ) har en god effekt på min hud :gogo: . Altså min rosacea er ikke væk men min hud virker knap så rød.
Jeg skal til hudlæge i starten af oktober, så er jeg spændt på hvad han siger. Jeg håber virkelig, at jeg må fortsætte med at tage Tetracyklin ( jeg gruer for at min hud og rosacea vil flippe helt ud hvis jeg skal stoppe med pillerne :gisp: )

Her er et link til en rigtig god hjemmeside som jeg lige vil dele, hvis nu andre kan få gavn af den : http://www.rosacea.org/
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 322

Indlægaf Myresluger » 10. sep 2016, 14:25

Jeg bruger kun tetracyclin når min hud flipper - og særligt når jeg får ondt i øjnene. Heldigvis kan jeg klare mig med 1-2 tetracyclin Kure om året. Jeg ønsker bestemt at minimere mit indtag - det er kradse sager, der oftest slår min mave helt ud a kurs på trods af rå mængder mælkesyrebakterier. Jeg synes også det er svært at time indtaget af tabletter når der skal gå to timer før/efter noget der indeholder mælk..
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 54
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 426

Indlægaf Santopia » 19. sep 2016, 19:36

Jeg har også rosacea. Dog kun rødmen og flashes og ikke bumser. Egentlig kan man ikke rigtigt se det, udover min næse er lidt mere rød end andres. Jeg har netop afsluttet min behandling.
Min hudlæge sagde, at jeg skal bruge solfaktor 30 fra april til oktober, da det er her, at UV indekset er højst.
0
Brugeravatar
Prosperity74

Indlægaf Prosperity74 » 21. sep 2016, 20:56

Myresluger skrev:Jeg bruger kun tetracyclin når min hud flipper - og særligt når jeg får ondt i øjnene. Heldigvis kan jeg klare mig med 1-2 tetracyclin Kure om året. Jeg ønsker bestemt at minimere mit indtag - det er kradse sager, der oftest slår min mave helt ud a kurs på trods af rå mængder mælkesyrebakterier. Jeg synes også det er svært at time indtaget af tabletter når der skal gå to timer før/efter noget der indeholder mælk..

Min hud har svært ved at falde til ro og flipper ud få dage efter at jeg er stoppet med Tetracyklin pillekur. Sådan er det gået alle de andre gange.
Jeg er laktoseintolerant og får meget få mælkeprodukter, så for mig er det ikke et problem med mad der inholdeholder mælk ( i forhold til pillerne )
0

Tilbage til "Helbred"