Hvilke krav vil du stille til en religion?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 5
Likede indlæg: 82

Re: Hvilke krav vil du stille til en religion?

Indlægaf Peter Post » 9. aug 2016, 19:07

OCULUS RECORDANS skrev:Skrot det lort!

Religion er et udtryk for vores evige uvidenhed og det principielle udtryk for, at vi aldrig får den viden.

Religion begyndte som en forklarende vejledning for det ukendte i universet, men det forblev som et redskab i hænderne på herskere, de rige og de privilegerede som et middel til at kontrollere oplysninger, rigdom, viden og adfærd. Tilhængere hævder, at der er behov for religion i verden i dag som en kilde til moral og samvittighed. Men ideen om moral som bygger på frygten for straf er latterlig. En sådan moral er vægelsindet og farlig.
Jeg er ikke enig i at religion i bund og grund er udtryk for uvidenhed. Det argument bygger på et gudebillede, som ligger fjernt fra det en kristen tror. Hvis man vil kritisere den kristne tro, så må man gøre sig lidt mere umage med at undersøge hvad kristen tro egentlig går ud på, i stedet for at koge suppe på gamle ateistiske myter og fordomme.

Jeg har ingen tro, men min holdning er at man skal respekterer et andet menneske med alt hvad han/hun indeholder, også det at de tror selvom man ikke selv gør det. Mange af de mennesker jeg har mødt som tror på Gud, gør det fordi det giver dem en sammenhæng og en mening med tilværelsen, og hvis de har det godt med det – så lad dem dog have deres tro i fred!
0

Tilbage til "Livets forhold"