Bider sammen om natten

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 660

Bider sammen om natten

Indlægaf Jailbird » 3. aug 2016, 15:21

Når jeg sover, så bider jeg hårdt sammen og bliver åbenbart ved med det hele natten (ofte gerne med kindkødet imellem tandsættet, yay). Det er blevet så slemt, at jeg nu, næsten 11 timer efter jeg stod op, stadig har voldsomt ondt i kæberne.
Jeg skærer ikke tænder (hvilket umiddelbart er det eneste der kommer frem når jeg googler problemet).
Er der nogen som har nogle gode råd? Jeg tænker at en bideskinne nok ikke hjælper, fordi den mere er rettet mod tandskæring og jeg tror også den ville forsvinde i løbet af natten :mellow: Jeg har læst et sted, at tyggegummi i løbet af dagen skulle være godt for at gøre kæben "træt", mens andre steder står der at det forværrer det.
0
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2233

Re: Bider sammen om natten

Indlægaf Puffi » 3. aug 2016, 15:37

Jeg gjorde det også en periode, mest når jeg lå og skulle falde i søvn. Faktisk måtte jeg ligefrem sige til mig selv, at nu skulle jeg lige løsne lidt op - og så sov jeg.

Min tandlæge, der kunne se det på mine tænder, anbefalede at tygge tyggegummi lige inden sengetid for at gøre kæben træt, som du siger.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 660

Indlægaf Jailbird » 3. aug 2016, 15:39

^ Jeg registrer ikke at jeg gør det når jeg falder i søvn. Men hvis jeg vågner om natten / morgenen, så det er altid med låste kæber (og ømt kindkød). I forvejen tygger jeg rigtig meget tyggegummi, måske skulle jeg holde op for at se om det gør en forskel.
0
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 3. aug 2016, 15:45

Jeg skar tænder hver eneste nat i flere år og det førte til store problemer med min kæbe, der var øm, anspændt og sommetider låste. Du skriver godt nok, at du ikke skærer tænder, men du bider ihvertfald hårdt sammen.

Jeg blev anbefalet af prøve det homøpatiske (staves?!) middel Magnesium phos. D6. Det er dråber med cellesalte. Jeg troede ikke en skid på effekten, men jeg ville give det et forsøg, før jeg skulle overveje bideskinne eller decideret operation.
Well, siden jeg har brugt det produkt, er jeg fuldstændigt, som i FULDSTÆNDIGT, holdt op med at skære tænder om natten. Jeg har udspurgt min kæreste, som ellers har været ret generet af støjen. Og min kæbe har jeg på ingen måde døjet med siden.
Så det vil jeg altså varmt anbefale!
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3577

Indlægaf Lemonella » 3. aug 2016, 16:19

Jailbird skrev:Når jeg sover, så bider jeg hårdt sammen og bliver åbenbart ved med det hele natten (ofte gerne med kindkødet imellem tandsættet, yay). Det er blevet så slemt, at jeg nu, næsten 11 timer efter jeg stod op, stadig har voldsomt ondt i kæberne.
Jeg skærer ikke tænder (hvilket umiddelbart er det eneste der kommer frem når jeg googler problemet).
Er der nogen som har nogle gode råd? Jeg tænker at en bideskinne nok ikke hjælper, fordi den mere er rettet mod tandskæring og jeg tror også den ville forsvinde i løbet af natten :mellow: Jeg har læst et sted, at tyggegummi i løbet af dagen skulle være godt for at gøre kæben "træt", mens andre steder står der at det forværrer det.

Du kan sagtens få en bideskinne til dit "biden tænder". Jeg lider af det samme og har haft en blød bideskinne i et par år. Den var jeg rigtig glad for.
Desværre er min økonomi ikke rigtigt til sådan en tandtekniker fremstillet bideskinne, så lige for tiden sover jeg hver nat med sådan en tandbeskytter som boksere bruger. De koster omkring en 30/40 kr i en sportsforretning. Det er ikke optimalt, men bedre end ingenting. En skinne lavet af en tandtekniker, koster i omegnen af 2.500/3000 kr.

Jeg hørte på et tidspunkt, at man kunne købe en bideskinne på Apoteket. Den kostede vist 250 kr.
Den fik jeg pengene retur på. Den var hård som sten og jeg fik sindsygt ondt i kæberne af den. Min tandlæge forklarede mig, at folk der skærer tænder har brug for en hård skinne. Os der bider sammen, skal bruge en blød skinne.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 4. aug 2016, 14:50

Min mor har det samme problem, og hun har også sådan en blød bideskinne, som hjælper hende meget. Hun har købt den hos sin tandlæge, så den passer præcist til hendes mund, men jeg kan ikke huske prisen. Dog var den noget billigere end den hårde bideskinne, som min søster, der skærer tænder, har. Jeg mener, at de 3000 kr. er for en hård bideskinne.
1

Tilbage til "Helbred"