Hvad gider du ikke lave?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Re: Hvad gider du ikke lave?

Indlægaf Siamo » 4. aug 2016, 10:03

Kanelsnurrer. Elsker at spise dem, men kæft det sviner og tager en evighed at snurre dem. De skal hæve osv. Det er virkelig noget jeg skal tage mig sammen til.
1
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 4. aug 2016, 10:26

Pulled Pork ( eller noget andet pulled kød). Det tager en krig, og smager egentlig ikke så fantastisk i forhold til hvor lang tid det tager.
12
:ninja:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3536

Indlægaf Ballademager » 4. aug 2016, 10:47

Venus222 skrev:Frikadeller. Jeg er ikke ret god til det, og så tager det jo en evighed. Og så er jeg enig i det med pandekagerne, på trods af at jeg elsker pandekager. :blush:

Nu siger jeg noget, der måske kan sætte min troværdighed på spil: Frikalet gør frikadeller så meget lettere :D
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 4. aug 2016, 12:30

Ballademager skrev:
Venus222 skrev:Frikadeller. Jeg er ikke ret god til det, og så tager det jo en evighed. Og så er jeg enig i det med pandekagerne, på trods af at jeg elsker pandekager. :blush:

Nu siger jeg noget, der måske kan sætte min troværdighed på spil: Frikalet gør frikadeller så meget lettere :D

NEJ !!! BARE NEJ !!!
11
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Pandesteg » 4. aug 2016, 12:35

Frikalet er gud!
2
Heaven is a place on earth :jule:
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Indlægaf Patience » 4. aug 2016, 12:42

Jeg er ikke så begejstret for at arbejde med chokolade. Temperering er besværligt og jeg bryder mig ikke om duften af mørk varm chokolade.
Jeg synes altid jeg ender med at have alting fedtet ind i chokolade. Men da jeg elsker at lave og spise desserter, så sker det alligevel jævnligt, at jeg forsøger mig udi kunsten at lege med chokolade - men det bliver vist aldrig mit yndlings job
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 4. aug 2016, 12:47

Wizzze skrev:
Ballademager skrev:

NEJ !!! BARE NEJ !!!

Ville du kunne smage forskel i en blindtest? :-D
Plejer altid at komme løg og mælk i og kan ærlig talt ikke smage forskel :genert:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 4. aug 2016, 14:05

Ballademager skrev:
Wizzze skrev:
Ballademager skrev:

NEJ !!! BARE NEJ !!!

Plejer altid at komme løg og mælk i og kan ærlig talt ikke smage forskel :genert:

Hvorfor så bruge det? :genert: Og hvad er det Frikalet gør der gør det lettere med frikadeller? Er det ikke bare sådan noget pulver med smag? :genert:

(Uden at det skal lyde anklagende. Er bare nysgerrig på hvad det Frikalet kan :D)
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 4. aug 2016, 14:16

Jeg gider egentlig slet ikke at lave mad. Men eftersom, jeg gerne vil have noget at spise, er jeg jævnligt nødt til det alligevel.

Pizzadej gider jeg ikke at lave selv, efter at de færdigudrullede er kommet på markedet. Jeg gider sådan set godt at lave selve dejen - det kan røremaskinen mere eller mindre klare, men jeg har bare aldrig mestret udrulningen. Så nu snupper jeg med stor glæde sådan en rulle dej i køledisken.
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 4. aug 2016, 14:37

Juki skrev:
Ballademager skrev:
Wizzze skrev:
Ballademager skrev:

NEJ !!! BARE NEJ !!!

Hvorfor så bruge det? :genert: Og hvad er det Frikalet gør der gør det lettere med frikadeller? Er det ikke bare sådan noget pulver med smag? :genert:

(Uden at det skal lyde anklagende. Er bare nysgerrig på hvad det Frikalet kan :D)

Føler mig ikke anklaget :D

Gør det fordi, at så er mel, salt osv. målt af, så det passer med 4-500 gram kød. Synes jeg har svært ved at ramme rigtigt, når jeg laver det fra bunden.

Derudover foretrækker min kæreste frikadeller med Frikalet. Første gang, jeg lavede frikadeller til ham snød jeg og brugte det, fordi jeg havde travlt. Når han så beder om frikadeller (med store, våde hundeøjne), "der bare skal være som første gang", så gør jeg da det.
2

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 4. aug 2016, 14:38

Tærtedej, pizzadej, rugbrød, pandekager, opbagt sovs. Køber mig fra det hele.
3
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 4. aug 2016, 14:52

Jeg gider ikke bage. Hvert fald ikke noget med dej.
Det skulle da lige være pandekagedej, det overkommer jeg fint.

Jeg gider generelt ikke lave noget, som let kan gå galt. Og jeg gider sjældent lave noget igen, som er gået galt én gang for mig.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 8. aug 2016, 17:07

Jeg gider pt ikke bage rugbrød. Jeg går nok i gang, når overskuddet er lidt større, men indtil da køber jeg Langenæsbagerens økologiske.
Og så foretrækker jeg Minimum-knækbrød fremfor hjemmebagte.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 9. aug 2016, 06:41

Pjeps skrev:Pulled Pork ( eller noget andet pulled kød). Det tager en krig, og smager egentlig ikke så fantastisk i forhold til hvor lang tid det tager.

Enig. Jeg har ikke forstået hypen.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3475

Indlægaf FruDulle » 10. aug 2016, 19:23

Jeg lavede den her tråd fordi jeg skulle lave pandekager og synes at det er dødsygt. Nu står jeg igen og laver pandekager :rulle:
3
Whatever

Tilbage til "Mad og drikke"