Hvad gider du ikke lave?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2704

Re: Hvad gider du ikke lave?

Indlægaf Urtekussen » 10. aug 2016, 19:27

Frikadeller. Det tager lang tid at stege dem og farsen er klam i hænderne. Vi får det relativt tit alligevel, for det smager jo godt.

Boller i karry. Jeg hader det og gider ikke spise det. Vi har fået det tre gange på ni år :-D
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2704

Indlægaf Urtekussen » 10. aug 2016, 19:29

Og alt med ribs.
De er sure og dumme at plukke og rengøre.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 257
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2079

Indlægaf Pjeps » 10. aug 2016, 19:32

FruDulle skrev:Jeg lavede den her tråd fordi jeg skulle lave pandekager og synes at det er dødsygt. Nu står jeg igen og laver pandekager :rulle:

Nu har jeg lyst til pandekager, men jeg gider heldigvis heller ikke at lave nogle :wacko:
0
:ninja:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1082

Indlægaf girl_beat » 10. aug 2016, 19:37

FruDulle skrev:Jeg lavede den her tråd fordi jeg skulle lave pandekager og synes at det er dødsygt. Nu står jeg igen og laver pandekager :rulle:

Ikke for at afspore tråden eller no'et... Men er du interesseret i verdens nemmeste (sunde!) pandekageopskrift, hvor dejen kan laves i en blender? Så er det altså knapt så træls at lave pandekager :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 466

Indlægaf Lismaens » 10. aug 2016, 19:42

Jeg havde nogle bananer der lå og gloede på mig, mens jeg stod og lavede aftensmad her til aften. Jeg tilføjede hurtigt to æg, lidt kanel, lidt vanille, lidt rasp (don't ask me why, men det lå fremme på bordet :D) og lidt fuldkornsspeltmel og moste det hele sammen. Lavede dem i blinis str. og nu her hvor de har stået på køl lidt smager de HIMMELSK! :love: Ej, men det tog jo ikke mere end få minutter så det bliver en nem erstatning for de almindelige, dumme pandekager der altid går i stykker for mig.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 192
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2275

Indlægaf Studsgaard » 10. aug 2016, 21:12

Marichen12 skrev:
Evapeva skrev:Flotte, pyntede kager. Jeg er mere den rustikke type, som man ville sige i Bagedysten. :D

Og for nogle måneder siden ville jeg have skrevet pitabrød, men nu har jeg alligevel forsøgt. Har man en bagesten, så bliver de simpelthen så lækre, dem man selv laver. :dance: Pludselig er købevarianten meget klistret og tør.

Ha ha, jeg er også klart til de rustikke kager :lol: Og pitabrød er bare noget helt andet når de er hjemmebagt :dåne:

Jeg kan ikke lige komme på andet jeg ikke gider lave...jeg er generelt ret glad i et køkken :genert:

Har i en god opskrift på pitabrød ?
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Indlægaf FruDulle » 11. aug 2016, 03:50

girl_beat skrev:

Ikke for at afspore tråden eller no'et... Men er du interesseret i verdens nemmeste (sunde!) pandekageopskrift, hvor dejen kan laves i en blender? Så er det altså knapt så træls at lave pandekager :-D

At lave dejen er det mindste. Det er langsommeligheden vef at stå og lave 20 pandekager. Det tager en evighed og man skal være over dem hele tiden oh bare vente og vente
2
Whatever
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 952

Indlægaf Evapeva » 11. aug 2016, 07:39

Studsgaard skrev:
Marichen12 skrev:
Evapeva skrev:Flotte, pyntede kager. Jeg er mere den rustikke type, som man ville sige i Bagedysten. :D

Og for nogle måneder siden ville jeg have skrevet pitabrød, men nu har jeg alligevel forsøgt. Har man en bagesten, så bliver de simpelthen så lækre, dem man selv laver. :dance: Pludselig er købevarianten meget klistret og tør.

Ha ha, jeg er også klart til de rustikke kager :lol: Og pitabrød er bare noget helt andet når de er hjemmebagt :dåne:

Jeg kan ikke lige komme på andet jeg ikke gider lave...jeg er generelt ret glad i et køkken :genert:

Ja, det kan du tro. :)

Altså når det er ligemeget, om det er hvidt brød eller ej, så bruger jeg denne, fordi den er så simpel: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/v ... p?id=14558.

Skal det være mere groft, bruger jeg denne opskrift: http://www.arla.dk/opskrifter/pitabrod-med-grahamsmel/

Det vigtigste er - uanset opskrift - at bruge en bagesten. Det gør virkelig en verden til forskel i forhold til sprødhed. :gogo:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 11. aug 2016, 07:45

Evapeva skrev:
Studsgaard skrev:
Marichen12 skrev:

Ja, det kan du tro. :)

Altså når det er ligemeget, om det er hvidt brød eller ej, så bruger jeg denne, fordi den er så simpel: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/v ... p?id=14558.

Skal det være mere groft, bruger jeg denne opskrift: http://www.arla.dk/opskrifter/pitabrod-med-grahamsmel/

Det vigtigste er - uanset opskrift - at bruge en bagesten. Det gør virkelig en verden til forskel i forhold til sprødhed. :gogo:

Det er den samme jeg bruger :lol: Altså den fra dk-kogebogen. Jeg har så ingen bagesten, men varmer bare bagepladen op i ovnen inden jeg bager dem :)
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 08:52

Alt med rødbeder! Men elsker rødbeder, så man må jo ofte sig af og til.

Og så hader jeg at rive gulerødder, men åbenbart ikke nok til, at jeg har investeret i et råkostjern til min Kenwood endnu.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2016, 09:39

Jeg gider faktisk meget sjældent lave hjemmelavet burgere. Synes tit det bliver en lidt kedelig omgang. Hvis burgerlysten kommer over mig, så vil hellere have fra den lokale burgerjoint, hvor det hele bare spiller. Eller gå på McD :D
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 296
Likede indlæg: 2987

Indlægaf vibbsen » 11. aug 2016, 09:57

Karkluden skrev:Jeg gider pt ikke bage rugbrød. Jeg går nok i gang, når overskuddet er lidt større, men indtil da køber jeg Langenæsbagerens økologiske.

This. Hjemmelavet rugbrød er efter min mening overhovedet ikke besværet værd. Jeg cykler gerne i Lagkagehuset og køber deres 100 % Øko Rug i stedet. Det dur.

Og så gider jeg simpelthen ikke stå og bøvle med fiskefrikadeller....Heller ikke hvis farsen kommer fra fiskemanden....Hvis vi skal have fiskefrikadeller så køber jeg fiskemandens færdiglavede. Slut prut finale.

Det samme gælder frikadeller. Jeg vil hellere købe 4 slagter deller til os 3 end jeg vil købe fars og lave dem selv. Og det er min familie vist glade for.

Fiskefileter bøvler jeg heller ikke med. Vores fiskemand (Ham med fiskefrikadellerne) laver verdens bedste stegte fiskefileter.

Jeg ELSKER at lave mad og der er faktisk ikke ret meget jeg som sådan ikke gider at lave. Men der er en del ting som jeg ikke er særlig god til at lave. Og her køber jeg mig uden at blinke til en "opgradering"

Til gad jeg godt gide lave medister og leverpostej. Der er bare ikke noget så godt som hjemmelavet leverpostej :savl: :savl: :savl: :savl: :savl:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Pandesteg
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2016, 09:59

Der er INTET der slår Lagkagehusets økorug og så længe jeg har penge på lommen så gider jeg absolut heller ikke bage rugbrød. Og jeg bor heldigvis lige ved siden af en Lagkagehuset, så behøver ikke engang cykle for det :D
1
Heaven is a place on earth :jule:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4506

Indlægaf Akehurst2 » 11. aug 2016, 10:25

vibbsen skrev:Fiskefileter bøvler jeg heller ikke med. Vores fiskemand (Ham med fiskefrikadellerne) laver verdens bedste stegte fiskefileter.

Ja, fiskefileter er også udelukkende købeudgaven her.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 345
Likede indlæg: 3441

Indlægaf Ballademager » 11. aug 2016, 10:40

Stegt flæsk gider jeg heller ikke hverken lave eller lægge ovn til. Det sviner og tager tid. Til gengæld smager det ikke særlig godt, og jeg får ondt i maven af det :tie:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Mad og drikke"