Hvad gider du ikke lave?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Re: Hvad gider du ikke lave?

Indlægaf Rapfisk » 11. aug 2016, 11:17

Uden at afspore tråden: Føtexbageren har fremragende brød for os fattigrøve og nærigpinde, også rugbrød. Når jeg serverer det for folk, der sværger til Emmerys og Lagkagehuset, spørger de altid, hvor jeg har købt det.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 11. aug 2016, 12:37

Jeg gider ikke selv at lave butterdej - jeg gider i det hele taget ikke at bage, hvis man skal røre ved dejen. :panik:
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2016, 15:10

Rapfisk skrev:Uden at afspore tråden: Føtexbageren har fremragende brød for os fattigrøve og nærigpinde, også rugbrød. Når jeg serverer det for folk, der sværger til Emmerys og Lagkagehuset, spørger de altid, hvor jeg har købt det.

Jeg synes godt nok ikke at Føtexs brød tåler sammenligning med Lagkagehusets, men enig i at de bager udemærket rugbrød.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 11. aug 2016, 15:14

Pandesteg skrev:
Rapfisk skrev:Uden at afspore tråden: Føtexbageren har fremragende brød for os fattigrøve og nærigpinde, også rugbrød. Når jeg serverer det for folk, der sværger til Emmerys og Lagkagehuset, spørger de altid, hvor jeg har købt det.

Jeg synes godt nok ikke at Føtexs brød tåler sammenligning med Lagkagehusets, men enig i at de bager udemærket rugbrød.

Nej det synes jeg heller ikke. Og jeg synes ikke det virker vildt lækkert i Føtex bageren, og så er synes jeg det er vildt underligt de ikke har er eneste økologisk rugbrød/brød.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3007

Indlægaf vibbsen » 11. aug 2016, 15:21

Jeg spiser gerne Føtex brød. Men aldrig deres rugbrød. Det handler ikke kun om smag. Det handler også om holdbarhed. Lagkagehusets rugbrød holder sig bare friskt længere.

Til gengæld så vil jeg lige så gerne have et rundstykke fra den lokale Føtex som fra den lokale bager (Vi har så ikke en lagkagehuset i vores nærområde). Jeg er virkelig sippet når det gælder rundstykker og de eneste i en radius af 6 kilometer der hidtil har fundet nåde for mit kritiske øje er dem fra lagkagehuset og dem fra Føtex som nr. 2. Og Lagkagehuset ligger faktisk RET langt væk :lol: :lol: :lol:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3007

Indlægaf vibbsen » 11. aug 2016, 15:25

Jeg spiser gerne Føtex brød. Men aldrig deres rugbrød. Det handler ikke kun om smag. Det handler også om holdbarhed. Lagkagehusets rugbrød holder sig bare friskt længere.

Til gengæld så vil jeg lige så gerne have et rundstykke fra den lokale Føtex som fra den lokale bager (Vi har så ikke en lagkagehuset i vores nærområde). Jeg er virkelig sippet når det gælder rundstykker og de eneste i en radius af 6 kilometer der hidtil har fundet nåde for mit kritiske øje er dem fra lagkagehuset og dem fra Føtex som nr. 2. Og Lagkagehuset ligger faktisk RET langt væk :lol: :lol: :lol:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 18. aug 2016, 10:57

Vil bare pointere at jeg igen har lavet pandekager. Glemte det i går aftes, så måtte lave dem i morges :rulle: Kan man fryse den slags ned med succes så jeg er fri for at lave det hver uge?
0
Whatever
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2593

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. aug 2016, 11:01

Jeg er med på pandekagerne. Det er så trist, og jeg får altid svinet en masse.

Jeg gider heller ikke lave sovs fra bunden. Kun bearnaise ved særlige lejligheder.

Pizzadej, butterdej og rugbrød køber jeg mig også fra.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2593

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. aug 2016, 11:02

Ej, og så har jeg for første gang lige købt revet gulerod på pose. Dels fordi jeg ikke orker at gøre det selv, dels fordi jeg aldrig får spist op, når jeg køber en pose gulerødder.

Det føles bare virkelig dovent.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2135

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 11:10

FruDulle skrev:Vil bare pointere at jeg igen har lavet pandekager. Glemte det i går aftes, så måtte lave dem i morges :rulle: Kan man fryse den slags ned med succes så jeg er fri for at lave det hver uge?

Jeg kan ikke huske, hvad det er for en type pandekager, du laver, men når jeg laver de små, tykke amerikanske pandekager, laver jeg altid en kæmpe portion og fryser dem ned. Så lægger jeg madpapir imellem dem, så det er nemt at tage et par stykker ud, når trangen kommer over mig. Både smag og konsistens er helt fine efter optøning.

Jeg forstår godt, du ikke gider at bruge tiden på det. Jeg lavede sådan en stor bunke pandekager til fryseren i min sommerferie. Jeg kunne nå at gøre køleskab rent imens, så lang tid tog det at få stegt dem alle sammen. :træt:
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. aug 2016, 11:12

Det skal være alm tynde pandekager. Der er pandekagedag hver torsdag i børnehaven og min søn tåler ikke mælk, så jeg laver til ham og tager med.
0
Whatever
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 11:15

FruDulle skrev:Det skal være alm tynde pandekager. Der er pandekagedag hver torsdag i børnehaven og min søn tåler ikke mælk, så jeg laver til ham og tager med.

Jeg kan egentlig ikke se, at det skulle være anderledes med dem, men jeg har ingen erfaring. Kan du ikke lave et par ekstra og prøve ad?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. aug 2016, 11:18

sigge skrev:
FruDulle skrev:Det skal være alm tynde pandekager. Der er pandekagedag hver torsdag i børnehaven og min søn tåler ikke mælk, så jeg laver til ham og tager med.

Jeg kan egentlig ikke se, at det skulle være anderledes med dem, men jeg har ingen erfaring. Kan du ikke lave et par ekstra og prøve ad?

Altså feks de tre jeg havde i overskud i morges men smed ud fordi at det var så latterligt?
0
Whatever
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 11:20

FruDulle skrev:
sigge skrev:

Altså feks de tre jeg havde i overskud i morges men smed ud fordi at det var så latterligt?

Præcis! :lol: Ej, men det er bare typisk sådan noget.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5955

Indlægaf LadyFox » 18. aug 2016, 11:24

^ almindelige pandekager tåler fint at blive fråset ned :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Mad og drikke"