Hvad gider du ikke lave?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1231

Re: Hvad gider du ikke lave?

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 14:20

Frys dem med bagepapir imellem hver pandekager, så kan du tage en op af gangen :) Evt kan man spørge bageren, jeg har en bunke runde stykker bagepapir jeg har fået af min veninde der arbejder i bager (de bruger dem vidst til lagkagebunde) det er dovenskab, men det er så meget nemmere :P Jeg har fået vildt meget lyst til pandekager, men jeg har kvalme og kan ikke overskue lugten af stegningen, men nørj jg kunne godt spise pandekager!
0
hthy
Kort karma: 7
Likede indlæg: 85

Indlægaf hthy » 18. aug 2016, 23:20

POCKETKITTEN skrev:Ej, og så har jeg for første gang lige købt revet gulerod på pose. Dels fordi jeg ikke orker at gøre det selv, dels fordi jeg aldrig får spist op, når jeg køber en pose gulerødder.

Det føles bare virkelig dovent.

Gulerødder kan holde rigtig længe, hvid du pakker dem ind enkeltvis i (let) fugtigt køkkenrulle og lægger dem i en plastikpose i grøntsagsskuffen im køleskabet. Du skal selvfølgelig stadig rive dem, men de bliver ikke dårlige.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 10
Likede indlæg: 231

Indlægaf Skorstenen » 21. aug 2016, 12:36

Alt, der involverer at lave en dej. 1: Jeg gider ikke at spise kage. 2: Dej er bare træls og det sviner og klistrer. Jeg køber mig til alt dej, dog gider min mand godt at bage boller ind imellem. For dem gider vi jo godt at spise.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1145

Indlægaf zembra1986 » 21. aug 2016, 13:30

Brød: Det er ikke min erfaring at det er billigere at bage det selv, tvært i mod! og jeg gider ikke besværet når man kan få fremragende købe brød
Pizzadej og tærtedej: Igen gider ikke besværet, og så er er jeg ikke særlig god til at lave en god dej, så købe varianterne smager faktisk bedre end min hjemmelavede.
Bearnaise sovs: Har aldrig prøvet at lave det selv, og kan ikke se hvorfor jeg skulle, da jeg synes der findes glimrende købe varianter (IKKE knorr :P)
Kødboller til Boller i karry: Jeg synes købe varianterne smager glimrende, så igen kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle gøre mig besværet ved at lave dem selv.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 9
Likede indlæg: 157

Indlægaf Frøken Himmelblå » 21. aug 2016, 14:00

Har prøvet at lave hollandaise én gang. Det gik galt. Så lige nu gider jeg ikke lave ting der kan skille. Men det er min ambition, at jeg på et tidspunkt skal lære det, sådan at jeg selv kan lave bearnaise, hollandaise og mayonnaise. Når vi nu ikke laver det selv, insisterer jeg til gengæld på, at vi køber sovs af ordentlig kvalitet. Knorr er et no-go!
En gang imellem bager vi selv brød. Desværre har vi ikke en røremaskine og så er det altså bare uendeligt meget nemmere at købe. Når maskinen på et tidspunkt bliver købt skal vi selv lave rugbrød.
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Mad og drikke"