DF: Skær DR ned med 25 procent

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Re: DF: Skær DR ned med 25 procent

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 7. aug 2016, 06:19

eks-Maupassant skrev:If. til at folkeoplysning behøver at ksoste 3 millarder, vil jeg henlede til at wikipedia er 2 pladser efter dr pt. Og det for 0 kroner.

Hvis man brugte de 3 millarder på wikipedia i stedet for ville man få ca 10.000 gange mere folkeoplysning ud af det, i stedet for at lade DR brænde dem af med X-Factor og alt deres andet plat og gøgl. Evt suppleret af produktion af dokumentarer og debatprogrammer der kunne uploades direkte på youtube og smides op på fildelingssitsene.

Og grunden er den, at det bedst kan betale sig at bruge den nyeste teknologi i stedet for at brænde ressourcer af på gammel-lort teknologi der er 80 år gammel.
Skrev engang artikler på den danske Wiki, og spurgte DR om jeg måtte bruge deres gamle billeder, mm. Det måtte jeg ikke. Hvorfor er hele DR-arkivet ikke i public domain?
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 321

Indlægaf Nicolait » 7. aug 2016, 07:41

Jeg så nu hellere at man sparede den halve mia. på TV2 regionerne ved at nedlægge dem.
Det er kun ligegyldige ting, de sender.

http://www.recordere.dk/2015/08/baggrun ... -licensen/
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2095

Indlægaf eks-Maupassant » 7. aug 2016, 10:27

Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:If. til at folkeoplysning behøver at ksoste 3 millarder, vil jeg henlede til at wikipedia er 2 pladser efter dr pt. Og det for 0 kroner.

Hvis man brugte de 3 millarder på wikipedia i stedet for ville man få ca 10.000 gange mere folkeoplysning ud af det, i stedet for at lade DR brænde dem af med X-Factor og alt deres andet plat og gøgl. Evt suppleret af produktion af dokumentarer og debatprogrammer der kunne uploades direkte på youtube og smides op på fildelingssitsene.

Og grunden er den, at det bedst kan betale sig at bruge den nyeste teknologi i stedet for at brænde ressourcer af på gammel-lort teknologi der er 80 år gammel.
Skrev engang artikler på den danske Wiki, og spurgte DR om jeg måtte bruge deres gamle billeder, mm. Det måtte jeg ikke. Hvorfor er hele DR-arkivet ikke i public domain?

Fordi folkeoplysning rager DR en høstblomst. Det er vigtigere for dem at sidde med deres lukkede arkiv, så de har en begrundelse for at suge penge af folk. "Se vi passer jo så godt på arkivet, giv os penge."
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. aug 2016, 13:31

Her et typisk eksempel på hvor dårligt DR er: En journalist sakser et ritzau telegram videre om EUs flygtningeaftale med Erdogan. Det er helt tydeligt at den DR ansatte hverken ved hvad aftalen går ud på eller har gidet bruge 5 minutter på at google den. Erdogans fremstilling er forkert - aftalen løs ikke "tyrkiet modtager flygtninge og penge til gengæld visumfrihed for tyrkere". Den løs "Tyrkiet modtager flygtninge og penge PLUS Tyrkiet vedtager forskellige reformer (hvad han ikke har gjort) til gengæld for visumfrihed for tyrkere.

Sagen er den enkle at Erdogan ikke har opfyldt de dele af aftalen han skulle have gjort for at visumfriheden blev aktiveret, bl.a. ændringer af landets terrorlovgiving.

Jeg googlede "tyrkiet aftale visumfrihed EU" og den første artikel jeg fik forklarede sagen. Det tog 20 sekunder. http://www.b.dk/globalt/eu-tyrkiet-har- ... isumfrihed

Det er for mig ufatteligt at vi gider betale idioter der ikke kan finde ud af at google, og endnu mere ufatteligt at en JOURNALIST har en så ringe almenviden at han/hun ikke bare ved det allerede. Hvis man arbejder på en nyhedsredaktion bør man følge med i nyhedsstrømmen, og ikke glemme det 2 minutter efter man har set det.

For mig er dem fra DR dovne parasitter der hverken gider bruge 20 sekunder på at google noget, eller at vedligeholde deres almenviden om deres eget arbejdsfelt.

eb.dk er glimrende til at levere den slags sjuskede misinformation ganske gratis. Forstår ikke hvad vi skal med dr.dk. Eller hvorfor folk synes det er bedre end eb.dk.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan ... mfri-rejse
1
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 439

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 13:15

Men hvem stoler på en side som alle kan ændre i ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 439

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 13:16

Var hele grunden til af betalingen skal køre over licensen istedet for finansloven ikke for af have en vis afstand til politikerne, og ikke som her hvor DF vil detalje styre DR

Det kan godt være af nogle af de programmer som DR3 viser ville blive vist på en af de andre kanaler, men hvem gider dog af sidde og se det med alle de reklame afbrydelser :O
Fuck reklamer :(

syntes i øvrige af DR er helt fint som den er i øjeblikket, ser ikke nogen grund til af skære ned der, hvis der endelige bliver skæret ned, syntes jeg licensens skulle skæres tilsvarende ned,
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 17. aug 2016, 10:51

Aspargsen skrev:

Men hvem stoler på en side som alle kan ændre i ?

Det er der flere milliarder der gør på verdensplan, du kan finde de præcise brugertal via google, hvis det har interesse.

Den danske side er endnu ret mager, fordi der er så få danskere der gider dele viden med andre åbenbart, men den vokser jo hele tiden og bliver aldrig mindre, så jeg har ingen tvivl om at om nogen år vil dr.dk ikke have en jordisk chance for at konkurrere med den. Jeg synes faktisk det er imponeret at dk versionen af wikipedia er tæt på at slå DR allerede nu på internet-popularitet.

Hvis vi brugte licenspenge på det, så ville det være færdigt på 2 år - nu tager det så måske 20 år i stedet for, fordi samfundet prioriterer højere at betale for at folk laller rundt i X-Faktor samt at betale dovne journalister 40.000 om måneden for at sprede desinformation (som den artikel fra DR jeg linkede til tidligere) - mens wikipedia-folk så står for folkeoplysningen f.eks. om den samfundsrelevante IC4-sag gratis.

https://da.wikipedia.org/wiki/IC4-sagen

Kan man finde så meget information samlet på DR nogetsteds? Jeg tvivler.

Konceptet med at alle kan ændre virker fortrinligt i praksis. Der er ekstremt få mennesker der synes det er sjovt at lægge forkerte data ind der ser rigtige ud. De få vandaler der er, bliver holdt nede af folk der overvåger artikler, og som fjerner åbenlys vandalisme. Det er typisk børn/teenagedrenge der ændrer teksten i "Tordenskjolds liv" til "STOR PIK" og den slags :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"