Trådløs dørklokke og sikring af hoveddør...?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Trådløs dørklokke og sikring af hoveddør...?

Indlægaf Lismaens » 7. aug 2016, 20:57

Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed i en gammel ejendom fra 1848. Vores dør ud til gaden bliver aldrig rigtigt lukket, og i hvert fald aldrig låst, af de øvrige beboere i ejendommen og det er pisse irriterende. Her er ingen husregler, så jeg kan ikke gøre noget ved det. Lejligheden er midt inde i byen og derfor er der er væld af mennesker der går forbi - og i sær i weekenderne er det slemt og ikke særligt betrykkende.
Nå, men min egen hoveddør er mildest talt lige til at vade ind i også, da det er en gammel trædør i en gammel karm... Hvordan sikrer jeg den selv, indvendigt? En alm. dørkæde kan jo også bare brydes op, tænker jeg? :gruble:

Dernæst, vi har ingen ringeklokker og pga. den alm. støj udefra kan jeg aldrig høre når nogle banker på. Det er pisse irriterende! Kan jeg selv montere en trådløs en af slagsen mon? Eller ja, det kan jeg jo, men er der en, der er særligt nem at sætte op og som ikke koster en bondegård?
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Re: Trådløs dørklokke og sikring af hoveddør...?

Indlægaf DD_81 » 7. aug 2016, 21:15

trådløs dørklokke, kig i Harald Nyborg f.x. - vi har købt for 150-200 kr mener jeg, og det fungerer glimrende :)

Mht. sikring af din egen dør, - jeg tænker først og fremmest at der måske skal noget mere skrue-værk, fra karme og ind i væggene, så karmen er bedre sikret hele vejen rundt. Evt. en forstærkning at døren på indersiden, med pålimede metalplader. Hør evt. en tømrer ad, om de mener karm og dør kan forstærkes, og hvordan.

Og måske 1-2 ekstra låse på døren.
2 låse, med 2 forskellige nøgler er ihvertfald efter min oplevelse ret typisk for lejligheder. Min søster har det i sin, der var i vores forældre-købs lejlighed som vi begge har boet i osv. om det gør døren meget mere sikker, dét ved jeg så ikke, men det gør ihvertfald et evt. dirkearbejde mere besværligt! Særligt hvis du vælger en lås med en god sikkerhedsnøjle, så der ikke kan bruges bankenøgle f.x.

Hvis du generelt er utryg ifht. indbrud, så kan du jo også overveje at få installeret alarm, eller noget videoovervågning af entre og dør.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Re: Trådløs dørklokke og sikring af hoveddør...?

Indlægaf Lismaens » 7. aug 2016, 21:28

[quote="DD_81"]trådløs dørklokke, kig i Harald Nyborg f.x. - vi har købt for 150-200 kr mener jeg, og det fungerer glimrende :)

Mht. sikring af din egen dør, - jeg tænker først og fremmest at der måske skal noget mere skrue-værk, fra karme og ind i væggene, så karmen er bedre sikret hele vejen rundt. Evt. en forstærkning at døren på indersiden, med pålimede metalplader. Hør evt. en tømrer ad, om de mener karm og dør kan forstærkes, og hvordan.

Og måske 1-2 ekstra låse på døren.
2 låse, med 2 forskellige nøgler er ihvertfald efter min oplevelse ret typisk for lejligheder. Min søster har det i sin, der var i vores forældre-købs lejlighed som vi begge har boet i osv. om det gør døren meget mere sikker, dét ved jeg så ikke, men det gør ihvertfald et evt. dirkearbejde mere besværligt! Særligt hvis du vælger en lås med en god sikkerhedsnøjle, så der ikke kan bruges bankenøgle f.x.

Hvis du generelt er utryg ifht. indbrud, så kan du jo også overveje at få installeret alarm, eller noget videoovervågning af entre og dør.[/å

Da det er en lejelejlighed tror jeg desværre ikke at jeg må ændre ved karme, sætte ekstra låse i osv. Jeg kan godt se at det bliver svært at sikre døren på anden vis så. Jeg havde slet ikke tænkt på alarm. Det er sikkert også noget der koster en del at få installeret, eller hvad?

Men fedt at dørklokkerne kan fås så billigt! Jeg må i HN. :gogo:
0

Tilbage til "Bolig"