Din kop kaffe

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Anigav
Kort karma: 20
Likede indlæg: 143

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Anigav » 8. aug 2016, 09:54

Om morgenen drikker jeg to kopper filterkaffe med lidt mælk i, imens jeg tager makeup osv på. Mælken er egentlig bare for at køle den lidt ned, så jeg hurtigere kan drikke det :D Besøger jeg folk, er til møder, eller lign, drikker jeg normalt sort kaffe. Har jeg tid til at sidde på en cafe og drikke det, ender det som regel med en latte.

Det er forskelligt hvor meget kaffe jeg drikker i løbet af en dag. Er jeg på arbejde, drikker jeg alt for meget, og har jeg en dag helt uden planer, er det slet ikke sikkert at jeg drikker kaffe den dag.

Jeg vil dog helt sikkert hellere undvære kaffe, end at drikke det med en masse sirup og forskellige smage. Kan lige nyde en latte, men så snart der bliver tilsat alt muligt "mystisk" så ødelægger det min elskede kaffe fuldstændigt :lol:
0
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Indlægaf Siamo » 8. aug 2016, 10:09

Typisk en Nespresso med mælk i eller en cappuccino-version. Alternativt stempelkande. Altid med minimum en squeeze mælk.
0
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 8. aug 2016, 10:43

Jeg drikker sort kaffe med mælk - hvis jeg skejer ud er det en latte med et ekstra skud espresso.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3579

Indlægaf Lemonella » 8. aug 2016, 11:24

Jeg drikker Nescafé og helst med både mælk og sukker og det handler ikke om, at jeg ikke kan lide kaffe, som nogen måske vil påstå. :D Jeg kan godt drikke den sort, men det bryder min mave sig ikke om.
Jeg drikker som regel en 3/5 kopper på en dag og fordi jeg er den eneste i huset der drikker kaffe, ville det være dumt, at lave en kande almindelig kaffe. De sidste kopper er jo blevet kolde, selv på en god termokande.

Jeg drikker også kaffe lige inden jeg skal sove. Mit gode sovehjerte kan sagtens klare kaffe før sengetid. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 386

Indlægaf Frk._Strawberry » 8. aug 2016, 11:41

Ude drikker jeg helst cappucino med doubleshot espresso, hjemme bliver det oftest filter- eller stempelkaffe, altid med et skud mælk i..
Drikker kaffe 1-2 gange om ugen, højst to kopper og aldrig efter kl. 18 :-)
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 8. aug 2016, 11:49

Jeg drikker for det meste en dobbelt espresso på friskmalede bønner. Af og til hælder jeg lidt rørsukker i - eller snupper en laktosefri latte.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6882

Indlægaf Daine » 8. aug 2016, 12:12

Jeg får som regel en halv kop ganske almindelig kaffemaskinekaffe om morgenen på arbejde. Jeg er ikke specielt vild med kaffe, jeg foretrækker te.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 8. aug 2016, 13:00

Jeg drikker altid the om morgenen, og så kaffe lidt senere. Jeg synes kaffe er lidt voldsomt når jeg kun lige er vågnet haha

Men jeg drikker cafe latte med sukker eller sirup, hvis jeg har det
0
Straniera
Kort karma: 4
Likede indlæg: 116

Indlægaf Straniera » 8. aug 2016, 13:03

Jeg kværner selv mine nøje udvalgte bønner, og bruger enten stempelkande eller aeropress og drikker den sort. Jeg kunne ikke drømme om at drikke hverken nescafé eller kaffe fra en automat.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1149

Indlægaf zembra1986 » 8. aug 2016, 13:28

Min kaffe skal være ikke eksisterende :D

Jeg drikker ikke det stads :badr:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10289

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. aug 2016, 13:30

Kaffe siger mig ikke rigtig noget. Heller ikke kvalitetskaffe lavet efter alle kunstens regler. Hjemme har jeg derfor bare et glas øko-instant fra Peter Larsen stående, så jeg en sjælden gang kan tage en kop kaffe med (meget) mælk i. På arbejdet drikker jeg vand og te, og ude køber jeg kun sjældent kaffe, da jeg ikke kan få det ned, hvis der ikke er mælk i, og det ikke er så tit, at jeg finder et sted, der har laktosefri komælk (jeg kan ikke så godt lide vegetariske mælkeerstatninger i kaffe og kan heller ikke rigtig tåle fx. soyamælk).
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 8. aug 2016, 13:51

I hverdagen er min morgenkaffe instant i to go-krus og indtaget i bilen på vej på job.

I weekenden er det filterkaffe (havet i hånden med tragt) med lidt mælk i.

Drikker 1-2 kopper kaffe om dagen. På arbejde er det oftest americano med lidt ekstra vand og er jeg ude og føler, det skal være lidt "ekstra", drikker jeg cappuccino.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 8. aug 2016, 14:40

Animi skrev:
lillebjoern skrev:Det er bare ren instantkaffe med skummetmælk - i hvert fald derhjemme. På arbejdet er jeg tvunget til sådan noget fancy netop-nu-her-malede-kaffebønner, og jeg bryder mig ikke rigtig om andet end instant. Så der er indtaget faktisk minimalt.

Jeg kan også bedst lide instantkaffe. Folk synes jeg er mærkelig på det punkt :lol2:

Det synes de også med mig. Men sådan er det altså :-D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 8. aug 2016, 14:42

Mit forbrug af kaffe er meget svingende. Er der kaffe på kanden, kan jeg altid få en kop mere ned og andre dage drikker jeg slet ikke kaffe.

Jeg drikker sort kaffe, men aldrig automatkaffe. Den helt almindelige maskinbryg er det, jeg drikker mest af. Skal der hygges lidt ekstra koger jeg vand i en kedel og hælder det langsomt over bønnerne inden kaffe kommes i Madam Blå.

Men den bedste kaffe er nu, når der er Gammel Dansk i.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 8. aug 2016, 14:47

Når jeg er hjemme drikker jeg lidt forskelligt fra dolce gustoen. Som regel cafe au lait, macchiato eller en americano hvor jeg selv tilsætter mælk.. På job er det som regel bare alm. sort kaffe med mælk.
Ude drikker jeg cafe latte med dobbelt shot espresso og vaniljesirup.
0

Tilbage til "Mad og drikke"