Henter mig om natten og VIL sove sammen.

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Henter mig om natten og VIL sove sammen.

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 17:36

Det gør Christoffer nemlig. Hver eneste nat.

Han har haft det svært om natten siden han var 6 mdr på grund af bøvl med maven hvor han havde svære smerter. De aftog da han var knap et år og vi fandt årsagen og vendte kun tilbage få gange. Men det ødelagde hans søvn i den forstand at han siden da blev ved med at vågne ret fast om natten flere gange.Vi kom det lidt til livs en periode, men stod tilgengæld op kl 05...senest.

Da vi kom til Dk i decemver 15, var han nødt til at sove lige ved siden af mig i sin seng og hver nat kravlede han over til mig. Far kom i april, men det med at vågne og kræve mig er fortsat. Men nu sover han på eget værelse og lidt i opgivelsens navn har vi haft taget en madras ind og jeg er så endt på den hver evigt eneste nat fordi at han henter mig. Det er ikke holdbart.

Kom han bare ind og ville sove i vores seng ville det egentlig være okay med mig. Men vi har midlertidig soveværelse i udestuen og en del lys tidlig morgen og det vågner han ved alt for tidligt. Og sengen er også kun 140 så det er trangt.

Men madrassen røg ud lørdag og det tager jo lidt tid med st vænne ham til. Vi prøver at sige at han sover i sin seng og mor i mors seng- NEJ, svarer han bare. Bandit! Men det er svært og i nat var ass and Keys i en time fra 2-3 hvor jeg skulle være der, han hylede da jeg skulle tisse og når jeg prøvede at sætte døren på klem for at kunne liste ud smækkede han den i når han opdagede det. Når jeg tror han sover, så registerer han åbenbart alt alligevel :D

Er der nogle med nogle erfaringer og vise ord?

Det er iøvrigt kun mor der duer og det er jo en anelse hårdt. Og så ER han en tryghedsprut og han bliver bare ked af det og ikke hys eller noget. Han vil bare gerne have at jeg er der. Kan ikke vurdere hvor meget er tryghed, vane eller dårlig vane fra da han var mindre.
0
Whatever
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Re: Henter mig om natten og VIL sove sammen.

Indlægaf Urtekussen » 8. aug 2016, 17:50

Tid.

Vores store har sovet i vores seng on/off, til for et par måneder siden.

Er I meget generede af samsovning? Ellers ville jeg bare fortsætte. Men jeg er også glad for samsovning og for at sove om natten frem for at "kæmpe" :-)
3
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 8. aug 2016, 17:50

Jeg ville acceptere han har behov for trygheden om natten, men sørge for nogle forhold du kunne leve med. Jeg har læst noget en børnepsykolog der har skrevet, om børn i perioder, kan have brug for deres forældre om natten helt op til 12 års alderen.

Vi har en ekstra boksmadras i soveværelset, som børnene kan komme ind på. Men det er ikke ret meget den bliver brugt, muligheden er der hvis der er brug for det, da jeg personligt ikke vil gide sove hos dem, og ikke sover ret godt hvis de skal være i vores seng.

Kan i på en eller anden måde sørge for han kan sove på en madras hos jer?
På den måde tilgodeser i hans behov, men sætter nogle rammer i kan leve med.

Selvom han siger nej nu så vil han nok hurtigt finde ud af at komme ind til jer, hvis i har fortalt ham det er sådan han kan sove med dig.
3
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Urtekussen » 8. aug 2016, 17:52

Jeg sov i øvrigt hos mine forældre af og til, indtil jeg var 12 år :-D
3
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 8. aug 2016, 17:54

Urtekussen skrev:Jeg sov i øvrigt hos mine forældre af og til, indtil jeg var 12 år :-D

Det er da også hyggeligt :lun:
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 8. aug 2016, 17:57

Åha, sig lige til, hvis du finder ud af, hvordan man skelner mellem reelt tryghedsbehov og (dårlig) vane!!!

Jeg har sgu ingen gyldne råd og slet ikke nogen erfaringer. Var jeg dig, tror jeg, jeg ville prøve med forberedelsestaktikken. Dvs snak snak snak om aftenen, at NU sover man altså i sin egen seng på sit eget værelse hele natten, uanset om man er Christoffer eller mor. Og så må det vel være at holde ud og stå fast? Det tror jeg, ville være min taktik. Eller vent, først og fremmest, ville jeg prøve at tænke hverdagen igennem og først forsøge at udelukke et reelt tryghedsissue. Er der sket noget nyt? Ny pædagog, nye familieforhold, nyt hus, mange forandringer, et eller andet? Hvis der ikke umiddelbart er sket noget nyt/andet, der kan lægge til grund, så ville jeg nok forsøge en afvænning - og huske mig selv på, at en sådan tager tid...
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 8. aug 2016, 17:58

Og ja, jeg sov så i øvrigt også hos mine forældre af og til, til jeg var 10-11 år....
1
Tally-ho
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 17:59

De næste 3 måneder er det umuligt at sove sammen hos os. Som skrevet sover vi i et intermistisk soveværelse i stuen og han vågner tidligt fordi at det bliver lyst. Der er 20 gulv cm på min side og den anden side står op ad væggen, så ingen plads til madras.

Og det med st sove inde hos ham det er noget rod. Hver eneste nat henter han mig ved 2 tiden og indtil han vågner tjekker han 117 gange om jeg er der ved st røre eller sige mor. Og han vil helst sove ved siden af eller halvt ovenpå mig. På den der 90 cm bredde skummadras. Ikke holdbart heller. Jeg er mega træt og smågnaven...og skal starte studie 1/9 plus passe et andet studie også.

Det er helt helt fint for mig at give ham den tryghed han har brug for, for det er min tanke st det er det...sammen med vane og at han er morsyg. Far duer faktisk ikke til noget som helst nogensinde. Det er bare ved at være virkelig udholdbart. Og med en forhåbning om en snarlig graviditet virker det endnu mere uoverskueligt
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 18:01

Der sker altid lidt nyt, men der er ikke sket noget skelsættende. Det er bare sådan og en vane. De første par år var det tydeligt st hans krop var i en rytme med at vågne pga maven og at det sad i ham. Så kom vi ind og shyssede og så sov han videre. Nu kan han ikke leve uden mig. Tror han gerne ville have at vi var siamesiske tvillinger.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2016, 18:45

S sover også allerbedst klods op af min mand, vi er ved at trappe ud, ved at hun er rykket i egen seng, og far har sovet på gulvet. Da han rykkede ud, kom hun hver aften ved 1 tiden. Men et par nætter mere på madrassen derinde hjalp.

Kan det hjælpe at du sover hos ham til han er ovre den rytme med at vågne kl. 2?
Bruge samme metode som til babyer med at forstyrre lidt i søvnen inden han vågner og se om du kan skubbe ham videre til næste søvnfase?
Så du evt sætter en alarm til kl. 1.45.

Jeg aner ikke om det duer, men tænker at hvis du får en opvågning under alle omstændigheder, kan det være underordnet om det er ham eller en alarm, der vækker dig.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 18:52

Ideen er god og vi brugte det da han var baby for at hjælpe ham til st sove lur i mere end 45 min.

Men det er svært at forudse hvornår han vågner. Det er alt mellem 23 og 5. Oftes mellem 1-3 men det kan jeg jo ikke rigtig arbejde med :(
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3278

Indlægaf DD_81 » 8. aug 2016, 18:56

Jeg tror slet ikke det har noget med tidligere maveproblemer at gøre, jeg tror det handler om tryghed, behov for nærhed.
Vores de små havner stadig jævnligt i smørhullet - og har den bedste og tryggeste nattesøvn der, og vi har endda værelser meget tæt på hinanden, og åbne døre, så de kan høre os, men det er ikke altid nærvær nok.
Hvis det stod til M på 4½ så tog han gerne fars side af dobbeltsengen permanent, så kunne han og jeg sove sammen hver eneste nat.
Det har han flere gange klokkeklart sat ord på.

Og jeg synes det giver fint mening, de observerer jo at far altså altid er heldig og får lov til at sove ved siden af mor, og det er da skide snyd at de så selv skal undvære mor - hun er trods alt den bedste i verden ;)

Mit eneste forslag til en reel kold tyrker for hans vedkommende er at du er væk nogle nætter, - se om det gør en forskel, eller om han så søger fars selskab om natten! Vores er slet ikke så opsøgende på far på dén måde, men er behovet der, så duer han dog, trods alt.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 19:02

Kold tyrker ift virker ikke. Det er afprøvet flere gange siden han kom hjem. Så snart jeg er der igen er far bandlyst fra alt. Bare det at putte ham er hysteri uden lige når det er far. Han bliver dybt ulykkelig. Vi prøver at far gør det flere gange i træk, men så snart jeg tager en gang, så er der forfra. Far må heller ikke komme hjem, far skal arbejde :rulle:. Men til ting som at tumle og lege der er han god nok, med mindre at han opdager mor er gået lidt... Mor mor mor mor mor mor mor mor mor

Nej jeg tror heller ikke at det er mavevane, og som jeg skriver tryghed og vane. Men det kan simpelthen bare ikke i den form det er nu. Overhovedet.
0
Whatever
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 8. aug 2016, 19:07

Er det muligt at flytte jeres midlertidige soveværelse ind på hans værelse og så lade hans legetøj være i udestuen, hvor sengen står nu?

Det er vel reelt begrænset hvor meget han bruger værelset endnu.

Det kunne ihvertfald være en løsning her og nu og når byggeriet er færdigt, kan I kigge på det igen.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 19:08

Slet ikke. Der er på ingen måde plads. Han har allerede legehjørne i stuen.
0
Whatever

Tilbage til "Børn"