Henter mig om natten og VIL sove sammen.

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Re: Henter mig om natten og VIL sove sammen.

Indlægaf milisa » 8. aug 2016, 19:23

FruDulle skrev:Kold tyrker ift virker ikke. Det er afprøvet flere gange siden han kom hjem. Så snart jeg er der igen er far bandlyst fra alt. Bare det at putte ham er hysteri uden lige når det er far. Han bliver dybt ulykkelig. Vi prøver at far gør det flere gange i træk, men så snart jeg tager en gang, så er der forfra. Far må heller ikke komme hjem, far skal arbejde :rulle:. Men til ting som at tumle og lege der er han god nok, med mindre at han opdager mor er gået lidt... Mor mor mor mor mor mor mor mor mor

Nej jeg tror heller ikke at det er mavevane, og som jeg skriver tryghed og vane. Men det kan simpelthen bare ikke i den form det er nu. Overhovedet.

Hm. Umiddelbart tænker jeg, at problemet stikker noget dybere end blot det om natten. Den måde, han afviser far på, må da være en reaktion på noget dybere, der så også manifesterer sig i natteroderiet? Igen, jeg har ingen ide her, men hvis det var mig, der havde de der problemer, så tror jeg, jeg ville forsøge mig med noget familierådgivning. Om det så er en fortrolig pædagog, en bedsteforældre, en decideret terapeut eller noget helt 4., det hænger jeg mig ikke i, men en eller anden med noget mere erfaring og viden om børnepsykologi ville jeg nok spørge til råds.
0
Tally-ho
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 615
Likede indlæg: 3434

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 19:42

Så voldsomt er det nu ikke. Men jeg har gået hjemme med ham siden han blev født og far havde ingen barsel overhovedet. Han ER bare mors dreng. Men far duer fint til at lege, tage alene på tur med osv. Han græder også hvis far kører og er sur på ham om morgen fordi at han skal på arbejde og det er også derfor st han siger han ikke skal komme hjem. Men han er lykkelig så snart han træder ind ad døren. Men hvis jeg er der så er mor så absolut bedst. Det hjælper når jeg har taget væk en dags tid, så kan far bruges i ligeså stor grad, men efter en uges tid vender det igen. Bortset fra putning, der er jeg altid bedst. Og når han er tryghedsnarkoman og mor er bedst, så er det jo også en hel del der hænger på mig. Min mand er afsted fra 05-17, så jeg står ligesom for alt med ham fra morgen til aftensmad tid. Så mor har bare altid været der altid.
0
Whatever
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 8. aug 2016, 19:48

Hvis det drejer sig om 3 måneder før de fysiske forhold er anderledes, så i kan lave andre løsninger, ville jeg vælge at sove mor og søn sammen.

Du siger der kan være en 90 cm skummadras. Kan der så ikke også være en boxmadras på 90 cm, så du kan sove bedre?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. aug 2016, 19:59

90 cm uanset hvad det er ændrer ikke på st han vil ligge med mig/ovenpå mig, og er han i sin seng skal han røre eller kalde på mig 127 gange uanset for lige st sikre sig at jeg er der. Box madras er også lidt svær at flytte på tænker jeg. Når vi får nye værelser bliver der ikke vanvittigt meget mere plads på soveværelset- som til en madras ved siden af eller en større seng til os.

Tror lidt at vi prøver med at forstyrre ham hver time de næste mange nætter og ser om det hjælper. Det var en succes med lurene og vi talte lidt om det efter at Bøtte skrev det.
0
Whatever
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 8. aug 2016, 20:10

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan det var da i sov alene og han kom over til dig. Var det også hvor han lå ovenpå dig osv?

Jeg tænker, at hvis han ved du er der hver nat, hvis han ikke skal kalde efter dig, så ligger han måske ikke ovenpå dig i det mindste.

Vi har efter lang tids natteroderi flyttet vores datters seng ind ved siden af vores. Det er minimalt med forstyrrelser om natten nu, hvor det var hele tiden før. Jeg tror det der er forskellen er, at hun ved at vi er der.
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2016, 20:25

Vi har også haft vores datter i soveværelset i knap 1,5 år på grund mange opvågninger. Det hjalp rigtig hurtigt.
2
S :lun:
V :lun:
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 8. aug 2016, 21:37

Jeg ville en løsning, så det blev muligt at få sovet. Det ville stå over alt andet.

Jeg tåler ikke natteroderi og i de perioder, hvor vi er i DK har vi meget lidt plads, men første priotet er at få sovet. Så de her uger sover far i køjeseng med de ældste børn og Lillesøster hos mig på fars plads. Optimalt nej, men alligevel jo for alle (især mig) sover mest muligt.
Vi bruger en madres på gulvet, når vi er hjemme med mere plads, hvor Lillesøster kan komme ind at ligge og det fungerer fint.

Med de ældste tog jeg den konsekvente kamp og fik dem til at sove selv. Det tog et par uger uden nattesøvn, men det kunne jeg tåle dengang.

Hvis I holder fast på eget værelse ville jeg finde en professionel at vende det med og få lave en plan for at opnå det ønskede resultat og bruge energien bedst muligt.
3
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. aug 2016, 04:03

Primle- da vi bare var ham og jeg skulle vi også være helt tæt. Gik ret ofte til massage fordi jeg havde ondt over alt pga dårlige sovestillinger.

Nu prøvede vi nat at gå ind til ham flere gange og det var først kl 4 at han kaldte. Han plejer at han. Jeg faldt i søvn på gulvet inden at jeg nåede at gå tilbage efter at han sov igen. Jeg plejer nogle gange at tælle til 100 og så er han faldet i søvn på et eller andet tidspunkt og jeg kan gå ind igen. Nogle gange.

Han kom dog ind 5.30 og kunne selvfølgelig ikke sove her fordi at det var lyst. Og han havde ikke tisset om natten og skulle tisse kort efter. Og spørger efter far og "far nej arbejde, far lege".

Men humøret er højt og han tuller rundt og jeg ligger og fryser ;) vi prøver igen i nat...og næste nat.

Tak for alle de gode input :)

Jeg synes ikke at jeg kan se så mange andre muligheder lige nu end at prøve at være konsekvent på den her lidt blidere facon end at gå i "godnat og sov godt" mode. På sigt går det jo heller ikke hvis jeg er så heldig at blive gravid igen og at vi desuden ikke har plads til at han kan sove hos os, hverken i sengen eller ved siden af.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2016, 06:25

Altså at dagen starter tidligt, tænker jeg ikke du kan ændre. Hver eneste dag i 1,5 år (fra 1,5-3 år) stod S op mellem 4.45 og 5.30. Hver eneste dag. Det var eddermame træls og hårdt. Og jeg gjorde alt for at ændre det. Det virkede ikke. Efter 7 måneders forsøg gav jeg op. Så rettede det sig heldigvis efter hun begyndte i børnehave.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. aug 2016, 06:33

Jeg tror at du misforstår. Han vågner tidligt hvis han kommer ind til os fordi se her er så lyst. På eget værelse vågner han omkring 6.30
1
Whatever
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2016, 08:18

Hvis det kun er et par måneder hvor der er ombygning hvor problemet er stort så ville jeg nok smide sengene ind i stuen og sove der, så er det samme rum men tilgengæld ikke samme mængde lys så I kan sove længere.

Men jeg har heller ikke børn, og bliver aggressiv uden søvn, så jeg vil gå på kompromis med meget for at få søvn.
0
Mette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 72

Indlægaf Mette » 9. aug 2016, 11:25

Kan i ikke gøre det mørkt i stuen?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. aug 2016, 11:32

Mette skrev:Kan i ikke gøre det mørkt i stuen?

Så skal vi sætte brædder for alle vinduer. Hele udestuen er gulv til loft vinduer og der er mørklægning plus gardiner i stuen. Og der event mellem stunt udestue, så der kommer meget lys ind. Vi har gjort det så mørkt vi kan i vores lille hule, men mere kan vi ikke.

Lige nu håber vi på at det med at forstyrre kan hjælpe håbe håbe håbe...
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. aug 2016, 11:33

godtnavn skrev:Hvis det kun er et par måneder hvor der er ombygning hvor problemet er stort så ville jeg nok smide sengene ind i stuen og sove der, så er det samme rum men tilgengæld ikke samme mængde lys så I kan sove længere.

Men jeg har heller ikke børn, og bliver aggressiv uden søvn, så jeg vil gå på kompromis med meget for at få søvn.

Tror ikke jeg forstår hvad du mener. Vi kan ikke gøre det mere mørkt i vores "værelse" end det er nu. Min mand står også op kl 5 så det vil også være forstyrrende.
0
Whatever

Tilbage til "Børn"