Flirt i hverdagen

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Flirt i hverdagen

Indlægaf Smiling_Goat » 10. aug 2016, 08:21

Nu bliver der i singletråden talt om at flirte i det daglige, og det fik mig til at tænke..

Hvor mange gør egentligt det? Er du bevidst om, hvad flirt er for dig, og hvad du gør i hverdagen for at flirte?

I virkeligheden synes jeg, det kunne være virkelig fedt, hvis vi alle flirtede på kryds og tværs på gaden, i bussen, ved køledisken osv., men det har jeg bare ikke rigtigt fornemmelsen af, at vi gør. Jeg har aldrig selv gjort det i hvert fald, og det skyldes bl.a. at jeg ikke griber flirten. Er der én eller anden på gaden der siger hej på en flirtende måde, går jeg lidt i panik, nikker høfligt til hilsen og fræser videre.

Hvad gør du? Snor en hårlok om din finger, mens du kælent siger: "Hej, dit store flotte handyr.. Rauw"?

Griber du flirten, når du rent faktisk er interesseret i den, der flirter til dig - og hvordan? Kaster du selv flirten ud? Er der forskel på, hvor du flirter - supermarkedet, gågaden, kontoret? Og hvilken slags flirten fungerer godt på dig - og for dig?

Så mange spørgsmål.

Eksempler på både god, dårlig og anden type flirt er også kærkomne.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Flirt i hverdagen

Indlægaf Torn » 10. aug 2016, 13:03

Jeg flirter, men det er ret diskret. Jeg smiler og holder øjenkontakt. Både på eget initiativ og på andres. Jeg bliver glad af det. :) Og jeg gør det vist alle mulige forskelle steder. Det er ikke nødvendigvis seksuelt.
4
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 502

Indlægaf Grissebassen » 10. aug 2016, 13:06

Jeg flirter ikke rigtigt. I hverdagen går jeg som regel rundt i min egen lille verden.
Hvis jeg ser en flot mand, smiler jeg da til ham og holder øjenkontakt. Men det er ikke rigtigt noget, jeg gider gøre mere ud af, da det alligevel aldrig fører til mere end et smil.
0
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 10. aug 2016, 13:10

Torn skrev:Jeg flirter, men det er ret diskret. Jeg smiler og holder øjenkontakt. Både på eget initiativ og på andres. Jeg bliver glad af det. :) Og jeg gør det vist alle mulige forskelle steder. Det er ikke nødvendigvis seksuelt.

Det lyder bekendt :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 954

Indlægaf Evapeva » 10. aug 2016, 13:24

Nu er jeg gift og glad for dét, men kan da sagtens opfange en flirt, når den er der. Det foregår for mit vedkommende på arbejdspladsen. Det er i reglen noget med øjenkontakt og smil, men kan også - måske oftere - være med gensidigt, godmodigt drilleri. På arbejdet har jeg ca. 90 kolleger, så vi er mange kvinder og mænd samlet på ét sted. Der kan sagtens være en jargon mellem mig og en mandlig kollega, som er unik for os to, fx. Og den kan sagtens have bittesmå flirtende undertoner på et meget uskyldigt plan, altså uden at det sådan bliver for meget eller klamt og forbudt. Men jeg må indrømme, at jeg ikke har tænkt nærmere over det, før jeg faldt over denne tråd. Jeg har dog aldrig oplevet det over en køledisk i Bilka... Den har jeg vist til gode. :D
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 10. aug 2016, 13:36

Lidt hverdagsflirt bliver det til her.

Selvfølgelig er der den daglige flirt med min kæreste. Når vi lige får øjenkontakt i et eller andet indforstået. Eller når han lige rører mig på den der særligt kærlige måde, når vi er ude sammen. Det giver en masse energi til forholdet.

Flirter også overfladisk med andre end min kæreste... Kan sagtens øjenkontaktsflirte i busser, tog og i butikker, hvis det lige opstår. Har en enkelt gang oplevet, at en lækker fyr smilede hen over køledisken. Snor ikke en tot hår om fingeren eller noget, men sådan lidt ekstra øjenkontakt, det giver altså lidt ekstra til resten af dagen.

Det samme i fitness, hvor der af og til opstår fine øjeblikke med en af mine instruktørkolleger. Han har sådan en dejlig energi, og af og til får vi lige øjenkontakt midt i et af de fede tracks. Eller hvis vi underviser sammen og står skulder ved skulder til sidst i timen, så er der en indforståethed og glimt i øjet imellem os. Det er ikke noget, jeg lægger noget særligt i, og han er ikke en, jeg finder tiltrækkende ellers, men kan godt lide de små øjeblikke af fællesskab.

Vi taler jævnligt om det herhjemme og er enige om, at man godt må flirte udkyldigt.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 10. aug 2016, 14:21

Jeg ved ikke om jeg flirter i hverdagen. Jeg flirter ikke hver eller hver anden dag, og til gengæld er der dage hvor jeg flirter med flere forskellige, det afhænger lidt af mit humør og hvad jeg laver. Jeg flirter ikke kun med folk jeg finder tiltrækkende, jeg kan sagtens finde på at have en uskyldig flirt med en gammel mand på værthuset f.eks. Jeg synes bare det kan være hyggeligt at flirte, især hvis folk bliver glade.

Det kan være alt fra et smil, en bemærkning, øjenkontakt eller måske en berøring.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 10. aug 2016, 18:44

Jeg er gift, så flirt med direkte seksuelle antydninger gør jeg mig ikk i. Men jeg kan sagtens holde øjenkontakten lidt længere og smile til andre mænd der krydser min vej. Jeg har også mænd i mit arbejdsliv og omgangskreds som jeg har "noget" med i form af godmodigt gensidigt drilleri. Det kan vel godt kaldes en slags flirten, men det er ikke noget som lægger op til noget seksuelt eller tangerer noget klamt. Det er flirt på rent venskabeligt plan.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. aug 2016, 18:59

Jeg definerer flirt, ligesom ordbogen gør: "let, uforpligtende seksuel tilnærmelse".
Og da jeg meget imod, at alt og alle skal seksualiseres, er det faktisk noget, jeg prøver at holde ude af den brede hverdag. Det er heller ikke så svært, da der godt kan gå lang tid imellem, at jeg møder nogen, som jeg tiltrækkes af på den måde.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 10. aug 2016, 19:05

Hvis jeg gør, så er det ubevidst, tror jeg.

Jeg er meget bramfri, og en del af min humor er "høhø"-værkstedshumor. Det er der meget af blandt fx mine kolleger, og jeg synes vi svinger godt alle sammen, så jeg skal ikke udelukke at nogle af dem opfatter det som (sær) flirt.

Men jeg tror ikke jeg er ret god til at flirte "for alvor". Er alt for usikker.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 10. aug 2016, 19:07

Jeg flirter ikke. Jeg aner ikke hvordan man gør.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 464

Indlægaf No1 » 10. aug 2016, 19:10

Jeg flirter til højre og venstre, men det er godmodigt flirteri, og skal ikke taget specielt seriøst. Der er selvfølgelig tid og sted for det, men det er altid med et glimt i øjet.
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 10. aug 2016, 19:55

Jeg sætter gevaldig pris på en rigtig flirt, når lejlighed byder sig, men der kan gå år imellem. Jeg har netop fået flirtekontoen fyldt lidt op af en ganske nydelig kroatisk tjener, som værdsatte både min kavalergang og fraværet af mandfolk ved siden af mig. Når en mand kan få mig til at grine og smile ved at charmere mig utvetydigt, er det skønt, men jeg gider ikke længere bruge ret meget krudt på at sende kokette blikke. De fleste mænd er ret uinteressante for mig at kigge på. Jeg skal i snak med dem for at vurdere, om der er noget relevant at komme efter.
3
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 20:21

Novella skrev:Jeg sætter gevaldig pris på en rigtig flirt, når lejlighed byder sig, men der kan gå år imellem. Jeg har netop fået flirtekontoen fyldt lidt op af en ganske nydelig kroatisk tjener, som værdsatte både min kavalergang og fraværet af mandfolk ved siden af mig. Når en mand kan få mig til at grine og smile ved at charmere mig utvetydigt, er det skønt, men jeg gider ikke længere bruge ret meget krudt på at sende kokette blikke. De fleste mænd er ret uinteressante for mig at kigge på. Jeg skal i snak med dem for at vurdere, om der er noget relevant at komme efter.

Så enig! Når veninder i byen eller på gaden spørger: "Er ham dérovre ikke meget lækker?", er mit svar som oftest: "Aner det ikke. Aldrig talt med ham. Men han er da meget pæn, jo."

Mere generelt til tråden vil jeg sige, at jeg nok ikke kan forestille mig en flirt, som ikke har det mindste seksuelt i sig. Altså, det kan godt være parterne er afsat, på ingen måde synes, den flirt skal føre til mere end at være et dejligt krydderi i hverdagen osv, men seksuelt er det vel alligevel altid? Bare ganske lidt?

Selv er jeg typen, der gerne smiler og driller meget - kolleger og fremmede som fx tjenere eller ekspedienter i butikker eller lignende. Og det gør jeg også over for kvinder (selv om jeg er hundrede procent hetero). Over for dem betragter jeg det bare ikke som flirt - men det er der måske nogle, der vil kalde det. Der er bare et eller andet uforklarligt andet over det, når det er med mænd?

Uanset: Jeg kan blive helt deprimeret ved tanken om at afvise at have det seksuelle med i ligningen. Det ER der da - uanset. Og heldigvis! Så længe det er på den dér lille, søde måde finder jeg det ret livsbekræftende. Altså det lille blink og smil fra italieneren, der laver min pizza. Eller den sjove bemærkning og hint til, at jeg er lidt charmerende fra min vinmand. Det er da dejligt - og jeg gør det samme over for dem. Min selvfølelse afhænger på ingen måde af det. Men det er da hyggeligt og rart. Og sådan har jeg haft det både i forhold og nu som single. Jeg tror, jeg ville være fuldstændigt chokeret, hvis en ny kæreste bad mig holde op med den slags. Øh? Så skulle jeg jo holde op med at være mig.

For resten tror jeg ikke på, at at der findes mennesker, der ikke flirter. Jeg tror, der er folk, der ikke selv er klar over, hvornår de virker flirtende. Det er noget andet. Man kan jo SAGTENS blive opfattet som enormt flirtende, uden at man selv lige havde tænkt sig det. Eller man kan flirte for vildt, og modparten opfatter det bare som venlighed. Ligesom med anden kommunikation er det jo ikke kun afsender, der afgør, hvordan budskabet modtages.
Men dét kan jeg godt huske fra tidligere, at nogle herinde er meget uenige med mig i. :lol:
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 119

Indlægaf Petrix » 10. aug 2016, 23:59

Mit flirteri begrænser sig til øjenkontakt og et smil. Jeg går aldrig længere, og jeg tror jeg ville gå lidt i panik, hvis modparten gik skridtet videre LoL
0

Tilbage til "Forhold og sex"