Flirt i hverdagen

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Re: Flirt i hverdagen

Indlægaf Contrast » 11. aug 2016, 10:32

Nej, jeg flirter ikke, for jeg har en kæreste. I singletiden var det dér med at sende lange blikke og sådan heller ikke noget jeg gjorde mig så meget i. Nu kan jeg også se herinde at jeg definerer flirt anderledes end de fleste - altså, jeg synes det er noget med seksuelle undertoner, og det kaster jeg altså ikke på nogen udover min kæreste. Jeg kender også godt ordnet's anden definition, altså det med at udvise sympati og sådan, men det synes jeg bare er almindelig venlighed. Jeg bruger ikke begrebet "venskabelig/uskyldig flirt". Det lyder bare modstridende i mine ører, og jeg vil helst ikke beskrive min venlighed som flirt over for alle mulige... :D
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5685

Indlægaf Animi » 11. aug 2016, 10:51

Jeg er ikke særlig god til at være åben, og snakkesalig til fremmede i hverdagen. Det vil jeg gerne øve mig i at være bedre til.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 11. aug 2016, 11:25

Contrast skrev:Nej, jeg flirter ikke, for jeg har en kæreste. I singletiden var det dér med at sende lange blikke og sådan heller ikke noget jeg gjorde mig så meget i. Nu kan jeg også se herinde at jeg definerer flirt anderledes end de fleste - altså, jeg synes det er noget med seksuelle undertoner, og det kaster jeg altså ikke på nogen udover min kæreste. Jeg kender også godt ordnet's anden definition, altså det med at udvise sympati og sådan, men det synes jeg bare er almindelig venlighed. Jeg bruger ikke begrebet "venskabelig/uskyldig flirt". Det lyder bare modstridende i mine ører, og jeg vil helst ikke beskrive min venlighed som flirt over for alle mulige... :D

Ja, jeg tror også, det er dét, der er med til at forvirre mig, for jeg troede ikke flirten var at hilse på én af det modsatte køn på gaden. Jeg anså en persons hej som en indgang til at flirte, så du kunne gribe det og respondere med en flirtende gestus eller sådan noget - ikke at hejet i sig selv var flirtende, med mindre man selvfølgelig selv var den der indledte med et hej og havde flirtende bagtanker.. Åh det er forvirrende :genert:

For mig er flirt noget med, at én af det modsatte køn tydeligt viser, at han er interesseret i mig på anden vis end platonisk, og jeg viser, at jeg også er interesseret i ham. Så længe det ikke går begge veje, er det ikke flirt i min verden.. Vel nærmere sexchikane :P
1
chokoladegris
Kort karma: 5
Likede indlæg: 104

Indlægaf chokoladegris » 11. aug 2016, 12:23

Jeg er ikke specielt flirtende i min hverdag, kan sagtens smile til fremmede og den slags, men det er mere bare af ren og skær venlighed/høflighed.
2
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Contrast » 11. aug 2016, 15:55

Smiling_Goat skrev:
Contrast skrev:Nej, jeg flirter ikke, for jeg har en kæreste. I singletiden var det dér med at sende lange blikke og sådan heller ikke noget jeg gjorde mig så meget i. Nu kan jeg også se herinde at jeg definerer flirt anderledes end de fleste - altså, jeg synes det er noget med seksuelle undertoner, og det kaster jeg altså ikke på nogen udover min kæreste. Jeg kender også godt ordnet's anden definition, altså det med at udvise sympati og sådan, men det synes jeg bare er almindelig venlighed. Jeg bruger ikke begrebet "venskabelig/uskyldig flirt". Det lyder bare modstridende i mine ører, og jeg vil helst ikke beskrive min venlighed som flirt over for alle mulige... :D

Ja, jeg tror også, det er dét, der er med til at forvirre mig, for jeg troede ikke flirten var at hilse på én af det modsatte køn på gaden. Jeg anså en persons hej som en indgang til at flirte, så du kunne gribe det og respondere med en flirtende gestus eller sådan noget - ikke at hejet i sig selv var flirtende, med mindre man selvfølgelig selv var den der indledte med et hej og havde flirtende bagtanker.. Åh det er forvirrende :genert:

For mig er flirt noget med, at én af det modsatte køn tydeligt viser, at han er interesseret i mig på anden vis end platonisk, og jeg viser, at jeg også er interesseret i ham. Så længe det ikke går begge veje, er det ikke flirt i min verden.. Vel nærmere sexchikane :P

Ja, jeg ser også flirt som noget gensidigt, medmindre andet er angivet. Man plejer jo at sige "at flirte med nogen" og ikke "at flirte TIL nogen" :D
3

Tilbage til "Forhold og sex"