Ondskab eller uenighed?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1530

Re: Ondskab eller uenighed?

Indlægaf fisken80 » 10. aug 2016, 15:57

gnostic skrev:
Rakel skrev:
gnostic skrev:
Peter Post skrev:Det med at kalde bestemte mennesker onde, skal man være meget påpasselig med. Det er ikke særlig gennemtænkt og desuden en farlig vej at bevæge sig ind på. Du kan ikke inddele verden og andre mennesker ud fra det ene kriterie at det er ondskab. Det enkelte menneske kan være i ondskabens vold. Det kan det være af en række forskellige grunde, ligesom det er helt afgørende, at vi spørger ind til, hvad vi overhovedet mener med, at et menneske kan være ondt. Det er vigtigt at skelne skarpt mellem personer og handlinger. Det er handlingerne, som er onde og ikke menneskene i sig selv. Man kan ikke bare på forhånd stemple enkeltpersoner ud fra simple kategorier.

Men det er jo netop derfor jeg siger at Danskernes Parti er onde. De handler måske ikke ondt, men deres intentioner er onde.

Hvad ved du om andres intentioner?

Jeg kan jo læse på deres hjemmeside hvad de vil, skulle de få flertal for deres politik.

Og det, som Danskernes Parti vil, er at sige til alle danskere er: "Arbejd, eller blive fængslet!"

For mig er det ikke nok at være uenig i det synspunkt. Jeg har den holdning, at de er ondskabsfulde, når de mener sådan noget.

Og så kan du finde mennesker, der mener, at DU er ond, fordi du har holdninger de er uenige i. Er du ond?
1
fisken80

Indlægaf fisken80 » 10. aug 2016, 16:07

Seriøst TS - nu blev jeg alligevel så nysgerrig, at jeg skimmede store dele af Danskernes Partis program. Det KAN du da ikke oprigtigt mene, at du tager seriøst? Det er da en så fuldkommen kliche, at det kun er til at grine af. Og så dumt og stikkende i alle retninger, at man tager sig til hovedet.

Søden TS, de er sgutte onde, de er snotdumme...
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 10. aug 2016, 17:39

fisken80 skrev:Seriøst TS - nu blev jeg alligevel så nysgerrig, at jeg skimmede store dele af Danskernes Partis program. Det KAN du da ikke oprigtigt mene, at du tager seriøst? Det er da en så fuldkommen kliche, at det kun er til at grine af. Og så dumt og stikkende i alle retninger, at man tager sig til hovedet.

EJ, det synes jeg alligevel er lidt frækt sagt.

Jeg synes faktisk at de burde slå sig sammen med Alternativet. På mange områder er de da nøjagtig ligeså flapsi-hapsi-hippie-dippie som Alternativet....På nogen områder endda mere....Hvilket ikke så siger lidt...
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
fisken80

Indlægaf fisken80 » 10. aug 2016, 18:13

vibbsen skrev:
fisken80 skrev:Seriøst TS - nu blev jeg alligevel så nysgerrig, at jeg skimmede store dele af Danskernes Partis program. Det KAN du da ikke oprigtigt mene, at du tager seriøst? Det er da en så fuldkommen kliche, at det kun er til at grine af. Og så dumt og stikkende i alle retninger, at man tager sig til hovedet.

EJ, det synes jeg alligevel er lidt frækt sagt.

Jeg synes faktisk at de burde slå sig sammen med Alternativet. På mange områder er de da nøjagtig ligeså flapsi-hapsi-hippie-dippie som Alternativet....På nogen områder endda mere....Hvilket ikke så siger lidt...

Og det værste er, at det kraftedme er rigtigt. Det er virkelig sært. Men jeg synes altså de er mere skøre end Alternativet fordi deres program stritter i alle retninger.
Miljøpolitisk ligner de enhedslisten...
0
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 10. aug 2016, 18:13

gnostic skrev:
Peter Post skrev:
gnostic skrev:Hvis tankegangen er ond, er intentionerne det også.
Hvis min tankegang er, at alle indvandre skulle slås ihjel er det ikke ensbetydende med at jeg har intentioner om at gøre det.

Ok, min fejl. Det jeg mente var: Hvis din tankegang er ond, er du selv et ondt menneske.

Fuck hvor må jeg bare være ond for har tit haft onde tanker om andre og endda ønsket dem døde, men har aldrig gjort det.

Kan du ikke selv se hvor forskruet din tankegang er gnostic ?? Og da du har den tankegang er du selv pr. definition selv ond.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Indlægaf gnostic » 10. aug 2016, 18:37

http://www.dr.dk/nyheder/udland/anklage ... australien

I en optagelse fra sidste år ser man en 17-årig dreng, sidde i bar overkrop med hætte over hovedet, hans håndled, ankler og hals er spændt fast til en stol. Sådan bliver han efterladt alene i rummet i over to timer. Hans brøde: Han har sagt, han vil skade sig selv, fordi han ikke kan holde ud at sidde fængslet længere.

Det er vel også bare en helt almindelig uenighed, og slet ikke ondskab, ik'?

Fuck hvor jeg bare _HADER_ relativisme!
Senest rettet af gnostic 10. aug 2016, 18:44, rettet i alt 1 gang.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 10. aug 2016, 18:42

Relativisme i en nøddeskal:

1. Alt er lige godt eller lige skidt om man vil.

2. Tortur er lige så godt som en middagslur.

3. Der findes ingen onde mennesker, kun mennesker som man kan være uenig med. Inkl. terrorister, torturbødler, alle slags mishandlere og den slags, nazister og ledere af koncentrationslejre.

Jeg mener at vi skal væk fra denne relativistiske vildfarelse, og se at få gjort menneskerettigheder (i 1950-70'er-europæisk forstand da de blev formuleret - og gerne videreudbygget med endnu flere frihedsrettigheder), velfærd og vestlig levevis til det Absolutte, det rigtige referencepunkt. Og sige, at alle som ikke deler denne opfattelse, er forkerte.
Senest rettet af gnostic 10. aug 2016, 18:55, rettet i alt 1 gang.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 10. aug 2016, 18:51

tjald62 skrev:
gnostic skrev:
Peter Post skrev:
gnostic skrev:Hvis tankegangen er ond, er intentionerne det også.
Hvis min tankegang er, at alle indvandre skulle slås ihjel er det ikke ensbetydende med at jeg har intentioner om at gøre det.

Ok, min fejl. Det jeg mente var: Hvis din tankegang er ond, er du selv et ondt menneske.

Fuck hvor må jeg bare være ond for har tit haft onde tanker om andre og endda ønsket dem døde, men har aldrig gjort det.

Kan du ikke selv se hvor forskruet din tankegang er gnostic ?? Og da du har den tankegang er du selv pr. definition selv ond.

Jeg er menneske. Forskellen mellem dig og mig er, at jeg vedkender mig at jeg kan være ond, og kæmper en indædt kamp mod mig selv.

Alle andre burde gøre det samme.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2928

Indlægaf JoyNips » 10. aug 2016, 19:29

Tror du ikke, det er tid til at logge af for nu?
8

Tilbage til "Livets forhold"