Hvilken hunderace?

Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 131
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1096

Re: Hvilken hunderace?

Indlægaf FrøkenM » 10. aug 2016, 21:53

Vi har en langhåret dværggravhund. Han er det skønneste :lun: og kan klart anbefales.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 11. aug 2016, 05:02

HappyPaww skrev:
Lulu skrev:En samojede?

En slædehund på 30 kilo? Det er vist ikke optimalt...

Jeg stemmer - selvfølgelig på en Cavalier ;) Det er virkelig verdens nemmeste hund :gogo:

Det kunne det da sagtens være. Det er ikke en stor hund, men bestemt heller ikke en lille.
Den kræver godt med motion, men jeg læser det som om at den også ville få.
Den skal opdrages meget som hvalp, men når den lærer at der er en alfa indordner de sig da meget godt i hierarkiet, hvilket også gør den nemmere at have med ud.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 11. aug 2016, 08:36

Venus222 skrev:Hvad kan din svigermor tilbyde hunden i form af motion og anden aktivering?

Men et forsigtigt bud kunne være en tibetansk spaniel. Den er i øvrigt også rimelig sund, men man bør være obs. på Patella luxation, som er løse knæskaller (det skal man ved langt de fleste små racer/blandinger af små racer)

Hun leger ikke voldsomt meget med hunden, når hun er hjemme, hvis det er det, du mener? Hendes nuværende hund sover det meste af tiden, når de ikke går tur. Med hensyn til motion, så traver hun gerne tre ture på en times tid om dagen.

Hvad kan man gøre for at undgå løse knæskaller?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 332

Indlægaf Venus222 » 11. aug 2016, 08:57

Ballademager skrev:
Venus222 skrev:Hvad kan din svigermor tilbyde hunden i form af motion og anden aktivering?

Men et forsigtigt bud kunne være en tibetansk spaniel. Den er i øvrigt også rimelig sund, men man bør være obs. på Patella luxation, som er løse knæskaller (det skal man ved langt de fleste små racer/blandinger af små racer)

Hun leger ikke voldsomt meget med hunden, når hun er hjemme, hvis det er det, du mener? Hendes nuværende hund sover det meste af tiden, når de ikke går tur. Med hensyn til motion, så traver hun gerne tre ture på en times tid om dagen.

Hvad kan man gøre for at undgå løse knæskaller?

Med aktivering mener jeg træning/mental stimulering og naturligvis gåture.
For at undgå PL køber man hos en god opdrætter der tester sine avlsdyr og har styr på sundheden både bag ud og til siderne (altså fætre/kusiner osv.) Man undgår der i mod ikke arvelige sygdomme ved at købe en blanding. PL (og andre ting) forsvinder jo ikke fordi man parre en Tippetansk spaniel som har PL, med en Dværg pincher der også har PL ;)
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. aug 2016, 08:57

Lulu skrev:
HappyPaww skrev:
Lulu skrev:En samojede?

En slædehund på 30 kilo? Det er vist ikke optimalt...

Jeg stemmer - selvfølgelig på en Cavalier ;) Det er virkelig verdens nemmeste hund :gogo:

Det kunne det da sagtens være. Det er ikke en stor hund, men bestemt heller ikke en lille.
Den kræver godt med motion, men jeg læser det som om at den også ville få.
Den skal opdrages meget som hvalp, men når den lærer at der er en alfa indordner de sig da meget godt i hierarkiet, hvilket også gør den nemmere at have med ud.

Samojeder er SÅ søde (boede i opgang med en, som altid hilste ved lige at stikke sin snude ind i min hånd), men tror umiddelbart, at den er lidt for krævende til min svigermor.
2

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 11. aug 2016, 16:09

Hvad med en finsk laphund?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. aug 2016, 09:52

LadyFox skrev:Vil hun give hunden mentaltræning også?
Hvor meget vil hun være sammen med hunden?
Bor hun i hus eller lejlighed?
Er det vigtigt at hunden kan med andre hunde?
Er gøen er stort problem?
Er det vigtigt at hunden kan lære at gå uden snor?
Må hunden være selvstændig, og måske lidt stædig, eller skal det være en pleaser?

Tak for dit indlæg, og undskyld, at jeg først svarer nu. Har nummereret dine spørgsmål :)

1 Hun er hjemme meget af tiden, men hunden skal kunne være alene hjemme nogle timer ad gangen. Hendes nuværende hund sover meget, så det er mit indtryk, at "enhver passer sit", hvis man kan sige det sådan. Hun kan dog godt lide, at hunden ligger i sofaen om aftenen, så det skal den helst gide.
2 Hun bor i et kæmpe hus med en fornuftig størrelse have. Haven er ikke kæmpe, men hunden kan fint løbe lidt rundt derude.
3 Hun snakker tit med andre hundeejere i området, så det er nok lidt vigtigt, at hunden ikke er "agressiv". Der er ikke andre hunde i familien, som hunden skal kunne med.
4 Gøen er nok ikke et kæmpe problem, men hverken svigermor eller naboerne orker vel en hund, der gør hele tiden. Hvem gør egentlig det? :genert:
5 Tror ikke, det er så vigtigt, men det vil vel være rarest for hunden, hvis den kan få lov at gå uden snor, hvis muligheden byder sig?
6 Hendes nuværende er ikke en pleaser, den gør absolut ikke noget, som den ikke gider, så tror ikke, det er så vigtigt.

Håber det giver mening :)
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. aug 2016, 09:55

Til det med mentaltræning, så er jeg uskarp på, hvad det betyder? Hvad omfatter det ud over leg?
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. aug 2016, 09:57

Santa skrev:En mini-schnauzer!!!

En hund, der er intelligent (og derfor kræver lidt mental udfordring i hverdagen, for at den ikke skal blive alt for opfindsom med at underholde sig selv!, som elsker at komme på gåture, racen er gennemgående sund, den er utrolig nem at træne, fælder og lugter ikke, hvis den bliver trimmet (ikke klippet) og den regnes for allergi-venlig. Den er ikke så stor, men tilgengæld robust, både fysisk og mentalt.
Og så er de røv-charmerende, legesyge, glade for børn og udholdende, så lange gåture er bare dejligt!

(Verdens bedste og sødeste ejer jeg, se mit profilbillede, men der findes nok osse andre gode schnauzere derude!)

Er det det samme som en dværgschnauser?
0

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5960

Indlægaf LadyFox » 24. aug 2016, 10:04

Ballademager skrev:Til det med mentaltræning, så er jeg uskarp på, hvad det betyder? Hvad omfatter det ud over leg?

Aktiviteter/lege hvor hunden skal bruge hovedet - det kunne f.eks. være at lave cirkusnumre, eller finde mad der er gemt hvor den skal bruge hovedet og snuden for at finde maden.

Jeg er lige i skole, men vender tilbage senere :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. aug 2016, 10:11

LadyFox skrev:
Ballademager skrev:Til det med mentaltræning, så er jeg uskarp på, hvad det betyder? Hvad omfatter det ud over leg?

Aktiviteter/lege hvor hunden skal bruge hovedet - det kunne f.eks. være at lave cirkusnumre, eller finde mad der er gemt hvor den skal bruge hovedet og snuden for at finde maden.

Jeg er lige i skole, men vender tilbage senere :)

Det giver mening.

Tvivler på, at hun giver sig til at lave cirkusnumre med den, men hun kan sagtens finde på at gemme mad, som den kan lede efter.
0

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5960

Indlægaf LadyFox » 25. aug 2016, 17:57

Måske en Papillion eller Japansk Spids kunne være værd at kigge lidt på? Begge racer har dog en stemme, og kan finde på at bruge den, men mit indtryk fra dem jeg har kendt er at det er til have med at gøre, og det kan trænes. Men det er ikke sikkert at man får en hel lydløs hund ud af det. :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 26. aug 2016, 18:19

Hvad med en Shih Ztu? Søde, omgængelige hunde, mange af dem gør så godt som aldrig, og de kræver ikke ret meget motion.
0
:love:
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 238
Likede indlæg: 1079

Indlægaf MyGirl » 31. aug 2016, 12:02

Ado skrev:En KIng Charles Cavalier?

Var præcis også min tanke. Det er fantastisk dejlige og omgængelige hunde.

TS - Hvis hun engang ender der, og du mangler input til gode, fornuftige opdrættere med etikken i orden, så skriv endelig. (Kender en dyrlæge, der lever i Cavalier-miljøet :) )
0

Tilbage til "Kæledyr"