Hvad elsker du at lave?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Re: Hvad elsker du at lave?

Indlægaf Marichen12 » 11. aug 2016, 18:34

Jeg kan ret godt lide at bage kager. Ikke sådan nogen fancy nogen, men en god cheesecakebrownie, en frugt/bærtærte eller noget andet "rustikt" der ikke behøver være så pænt at se på :genert:

Og grydestegt kylling med kartofler, hjemmelavet agurkesalat og sauce :dåne: Eller høns i asparges til tarteletter :love:

Ok, min indre mormor er ved at bryde ud :blush:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 11. aug 2016, 19:44

Boller
Kager, gerne med mousse, gele osv.
Fromager
Pandekager
Pastaretter
Marmelade
Gryderetter/simreretter
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 12. aug 2016, 07:10

Elsker at lave (rigtig) mexicansk fra bunden. Det er så hyggeligt og smager mega godt. Laver også meget gerne flan. Super nemt, og det smager virkelig godt.

Er også ret vild med at bage julesmåkager. Har en heldig hånd med det, selvom min erfaring er ganske begrænset :-D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 839

Indlægaf lulu-p » 12. aug 2016, 07:34

Jeg kan godt lide at bage brød. Eksperimentere med forskellige meltyper, mængden af gær, ovnens temperatur.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Indlægaf Patience » 12. aug 2016, 07:36

Jeg elsker også at sylte og henkoge og lave marmelade og chutney og den slags. Det er simpelthen så hyggeligt og fint at sådan komme sommeren på glas :lun:
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Mad og drikke"