Mindst 16 % af danskerne er nazister iflg. Gallup-undersøgelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Mindst 16 % af danskerne er nazister iflg. Gallup-undersøgelse

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 07:31

http://www.politiko.dk/nyheder/nyheden- ... me-paa-dan

Hvordan kan det være, at mindst 16 % af danskerne overhovedet overvejer at stemme på nazistpartiet Danskernes Parti?
Det kan jo kun være fordi de er ondskabsfulde! Har folk dog ikke lært af historien?

Bare fordi de kalder sig noget andet, er de stadig nazister.

De går f.eks. ind for at udvide værnepligten i længde og omfang så alle dem som er uegnede idag, skal aftjene værnepligt enten i militæret eller som arbejdstjeneste.

Dvs. de som idag slæbes igennem et ressourceforløb pga. manglende arbejdsevne, og som idag trækkes i deres ydelse pga. samme, vil med Danskernes Parti's program stå med valget mellem "Arbejd eller bliv fængslet!" (hvor de iøvrigt også skal tvinges i arbejde, ihvertfald efter Danskernes Partis opfattelse). Det mener jeg er ondt fordi én ting er at man trækkes i en socialydelse, mens man venter på ankesag. En helt anden ting er, om man bliver fængslet i mellemtiden!

De er kun ude på at gøre livet surt for de svage. Ja, nazisterne gassede dem jo sidst de havde magten!
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8296
Kontakt:

Re: Mindst 16 % af danskerne er nazister iflg. Gallup-undersøgelse

Indlægaf Ado » 14. aug 2016, 07:46

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at folk ikke har lært en hylende fis af historien. Alle vil gerne stå i kø for at fortælle, hvor frygtelig tyskerne var. Men mange er ikke i stand til at se, at historien er ved at gentage sig selv og at deres egen holdning lugter kraftigt af et lille overskæg.

Men onde, det tror jeg ikke størstedelen af dem er. Jeg tror bare de er dumme. Eller uoplyste, hvis det lyder pænere.
12
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1115

Indlægaf Torn » 14. aug 2016, 07:52

Hvor er det trist. Jeg håber, at det snart vender.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 14. aug 2016, 08:15

Forstår jeg det ret. Man er nazist, hvis man går ind for værnepligt og personer på kontanthjælp skal aktiveres.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 14. aug 2016, 08:20

Nu siger den undersøgelse jo ikke at mindst 16 % af danskerne er nazister, men derimod at 3,4 % ville stemme på dem og 12,6 % ville overveje det. Det er ikke det samme som at de rent faktisk gør det og det er heller ikke det samme som at de 16 % nødvendigvis er nazister.

Gallup påpeger selv at der kun er indgået svarmulighederne ja eller nej til at stemme på danskernes Parti og ingen muligheder for istedet at stemme på andre partier. I følge Gallup får dette ofte flere til at sige ja end hvis der også er mulighed for at stemme på andre. Derudover afhænger det jo også af hvordan spørgsmålene er stillet. Udsending af ikke-vestlige personer og lignende er jo ikke det eneste de har på deres parti-program. De går f.eks også ind for dyrevelfærd, forbedring af miljøet og fri uddannelse til alle. Punkter som de fleste vel kan gå ind for. Hvis der er spurgt ind til hvert enkelt af de punkter de fokuserer på, har nogle måske overvejet at stemme på dem af helt andre årsager end "de ondskabsfulde".

Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad folks årsager er til at overveje. Jeg tror bare ikke de 16 % er nazister og jeg tror ikke den undersøgelse er retvisende for næste valgresultat.
8
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6732

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2016, 08:21

gnostic skrev:http://www.politiko.dk/nyheder/nyheden-der-skal-aendre-danmarks-fremtid-16-pct.-overvejer-at-stemme-paa-dan

Hvordan kan det være, at mindst 16 % af danskerne overhovedet overvejer at stemme på nazistpartiet Danskernes Parti?
Det kan jo kun være fordi de er ondskabsfulde! Har folk dog ikke lært af historien?

Bare fordi de kalder sig noget andet, er de stadig nazister.

De går f.eks. ind for at udvide værnepligten i længde og omfang så alle dem som er uegnede idag, skal aftjene værnepligt enten i militæret eller som arbejdstjeneste.

Dvs. de som idag slæbes igennem et ressourceforløb pga. manglende arbejdsevne, og som idag trækkes i deres ydelse pga. samme, vil med Danskernes Parti's program stå med valget mellem "Arbejd eller bliv fængslet!" (hvor de iøvrigt også skal tvinges i arbejde, ihvertfald efter Danskernes Partis opfattelse). Det mener jeg er ondt fordi én ting er at man trækkes i en socialydelse, mens man venter på ankesag. En helt anden ting er, om man bliver fængslet i mellemtiden!

De er kun ude på at gøre livet surt for de svage. Ja, nazisterne gassede dem jo sidst de havde magten!

Fordi folk er dumme, ikke onde!
Og mest af alt fordi folk svarer på et analyseinstituts spørgsmål, uden faktisk at vide noget om det de spørges om.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 698

Indlægaf Tux » 14. aug 2016, 08:26

Jeg synes din overskrift er endog meget forfejlet. Som der også fremgår af artiklen, er folk generelt mere positive overfor et parti, hvis det er der eneste parti der spørges til.

At overveje noget er bestemt ikke det samme som at stemme på dem, og desuden er der nok de færreste som ved ret meget om Danskernes Parti egentlig, ud over at de går ind for en hård kurs mod indvandrere. Så denne overvejelse skal man nok tage med er endog meget stort gran salt. Hvis de fil mere end 3% af stemmerne til et reelt valg, ville jeg blive ret overrasket..

At sætte lighedstegn mellem Danskernes Parti og nazister er lige at stramme den lidt, at sætte lighedstegn mellem DP og med dem der overveje at stemme på dem er langt ude, og sætte lighedstegn mellem nazister og de potentielle vælgere er endnu mere langt ude.

Når det er sagt så synes jeg også deres politik er fuldstændig vanvittig..
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10258

Indlægaf icelady » 14. aug 2016, 08:32

gnostic skrev:http://www.politiko.dk/nyheder/nyheden-der-skal-aendre-danmarks-fremtid-16-pct.-overvejer-at-stemme-paa-dan

Din overskrift er forkert, ligesom din konklusion på artiklen også er forkert.

3,4% vil stemme på partiet og 12,6 vil måske stemme på partiet.

At man går ind for det parti er ikke ensbetydende med, at man er nazist.

Som det har været debatteret i andre af dine tråde, så går vælgere efter det parti, de mener de har mest til fælles med; dvs Danskernes Parti har nogle holdninger, som et fåtal er enige i, og dermed er samme vælgere villig til at lade deres parti stemme for andre ting, selvom vælgerne måske ikke er enige.

Ergo kan du ikke konkludere, at 16% af danskerne er nazister.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 08:52

landsbytossen skrev:Forstår jeg det ret. Man er nazist, hvis man går ind for værnepligt og personer på kontanthjælp skal aktiveres.

Nej, du tager ikke højde for hvad jeg skrev. Værnepligten idag er sådan, at er man uegnet, så skal man naturligvis ikke slæbes igennem et utal af afprøvninger for at aftjene en anden form for værnepligt efter devisen "gør det, eller du kommer i fængsel!"

Aktivering af kontanthjælpsmodtagere har store følger, men dog idag ikke sådan at en kontanthjælpsmodtager kommer i fængsel for manglende aktivering.

Det, som Danskernes Parti til have, er at fysisk og psykisk syge skal igennem en masse afprøvninger til værnepligt - og hvor konsekvenserne af manglende deltagelse ikke blot er tab af ydelse, men ligefrem fængsel (fordi værnepligtssystemet bygger på regulær straf, straf som i fængsel, i modsætning til kontanthjælpsaktivering som "kun" har den negative effekt for borgeren, af vedkommende får nedsat sin ydelse).
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 305
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Rikke » 14. aug 2016, 08:55

Medmindre Gallup har ringet og spurgt folk direkte, om de er nazister - ja eller nej - kan din udlægning vist ikke bruges til noget som helst andet, end at bekræfte din vrangforestilling om ondskab...
4
:whip:
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 09:02

Rikke skrev:Medmindre Gallup har ringet og spurgt folk direkte, om de er nazister - ja eller nej - kan din udlægning vist ikke bruges til noget som helst andet, end at bekræfte din vrangforestilling om ondskab...

Så hvis en tyv spørges om han er en tyv, og han svarer "nej" - er det så ensbetydende med at vi skal tage hans ord for gode varer hvis der er indicier eller ligefrem beviser for at han ER en tyv?

Hvis du selv ser en person stjæle din pung og spørger tyven "er du en tyv?" og tyven svarer "nej, jeg er lovlydig borger" - hvem har så ret?
Senest rettet af gnostic 14. aug 2016, 09:03, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 14. aug 2016, 09:03

gnostic skrev:
Rikke skrev:Medmindre Gallup har ringet og spurgt folk direkte, om de er nazister - ja eller nej - kan din udlægning vist ikke bruges til noget som helst andet, end at bekræfte din vrangforestilling om ondskab...

Så hvis en tyv spørges om han er en tyv, og han svarer "nej" - er det så ensbetydende med at vi skal tage hans ord for gode varer hvis der er indicier eller ligefrem beviser for at han ER en tyv?

Ja. Medmindre man konsekvent kun tror på det onde i andre.
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 09:03

Rikke skrev:
gnostic skrev:

Hvis du selv ser en person stjæle din pung og spørger tyven "er du en tyv?" og tyven svarer "nej, jeg er lovlydig borger" - hvem har så ret?
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 14. aug 2016, 09:05

gnostic skrev:
Rikke skrev:
gnostic skrev:

Det argument mener du ikke seriøst kan overføres til den Gallup-undersøgelse...
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 14. aug 2016, 09:05

Eller jo... Det gør du garanteret...
1