Reserverede tråde?

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Reserverede tråde?

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 18:22

EDIT: Jeg dropper idéen. Risiko for klikedannelse og bagtalen hvis min idé blev til virkelighed var ikke min intention.

Her er det oprindelige indlæg:
Det sker af og til, når jeg opretter en tråd, at jeg kunne ønske mig at kun nogle udvalgte debattører kunne få lov til at se trådens indhold, og debattere i den... Jeg har 5 måske op mod 10 debattører jeg gerne vil tale med om nogle bestemte emner, såfremt de også selv har lyst selvfølgelig.

Men privat besked-systemet bliver for begrænset og jeg synes det er lidt for akavet at bruge til det formål.

Kunne man lave et system, så man som trådstarter kan oprette i et særligt aflukket forum reserveret til lukkede tråde (f.eks. i lukket forum-sektionen som allerede findes hvor kun oprettede brugere kan læse med), kan begrænse tråden yderligere til kun bestemte debattører, som ved trådens oprettelse får en notifikation hver om at de er inviteret med til en tråd?

Trådens titel skal kunne være "offentlig" (for oprettede brugere) i Lukket forum-sektion, men der skal naturligvis være en form for markering af, at den er reserveret/skjult indhold for andre end inviterede på en liste (en liste som også skal holdes hemmelig).

Er det en fuldstændig tåbelig idé jeg er kommet med, eller kan i andre også se fornuft i det?
Senest rettet af gnostic 14. aug 2016, 18:56, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Re: Reserverede tråde?

Indlægaf Culpøs » 14. aug 2016, 18:31

Hvorfor udelukke andre?

"Trådens titel skal kunne være "offentlig" (for oprettede brugere) i Lukket forum-sektion"

Så folk skal kunne se den er der? Men de må ikke dele deres tanker, medmindre du har givet thumbs up.
4
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5915

Indlægaf Dikus » 14. aug 2016, 18:34

Det lyder som noget, der er mere egnet til Facebook eller Messenger? Det her er jo et offentligt debatforum. Ikke en blog eller privat, lukket gruppe?
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10309

Indlægaf icelady » 14. aug 2016, 18:37

På det personlige plan kan jeg godt forstå dit ønske...

men nej. Det her er immervæk en offentlig debat og dét du gerne vil, udelukker debattører. Dét er et gevaldigt skråplan at bevæge sig ud på.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 14. aug 2016, 18:37

Jeg synes det ville være en underlig måde at holde nogle udenfor på en ellers åben debat.
3
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3452

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2016, 18:41

Nej - det giver endnu større mulighed for "klikedannelse" og bagtalen. Det er et offentligt debatforum, og det skal det blive ved med.
4
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Indlægaf gnostic » 14. aug 2016, 18:54

HappyPaww skrev:Nej - det giver endnu større mulighed for "klikedannelse" og bagtalen. Det er et offentligt debatforum, og det skal det blive ved med.

Den havde jeg selvfølgelig ikke overvejet. Det var overhovedet ikke det der var min intention. Intentionen var at dele personlige tråde om personlige emner, med debattører man føler sig nogenlunde fortrolig ved (så fortrolig som det kan være med fremmede).

Jeg dropper idéen. Klikedannelse og bagtalen er absolut ikke hvad jeg vil have, og hvis det er risikoen ved sådanne lukkede/reserverede tråde, mener jeg naturligvis heller ikke at det bør være tilladt her.

Min idé var altså tåbelig. Kan jeg godt selv se nu.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 10:57

Må jeg forslå af du laver din egen gruppe på facebook
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Forslag til forbedringer"