skal frigjortheden genopfindes ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Re: skal frigjortheden genopfindes

Indlægaf Aspargsen » 15. aug 2016, 22:44

Hunkat skrev:Egentlig synes jeg ordet 'frigjort' er et underligt ord. At være fri handler vel også om retten til at dække sig til hvis man ønsker.

Nej frigjort handler om af være så meget nøgen som muligt, hvis du vil tale om dem der er så påklædte som muligt må du bruge et andet ord
Senest rettet af Aspargsen 16. aug 2016, 05:04, rettet i alt 1 gang.
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4275

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Flora » 15. aug 2016, 22:59

Jeg troede "frigjort" betød at blive fyret. Hvorfor skal vi bakke op om det? :gruble:

Billede

:P
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 16. aug 2016, 04:16

Flora skrev:Jeg troede "frigjort" betød at blive fyret. Hvorfor skal vi bakke op om det? :gruble:

Billede

Nej, det er fritstillet...
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 16. aug 2016, 10:40

Mani skrev:
Flora skrev:Jeg troede "frigjort" betød at blive fyret. Hvorfor skal vi bakke op om det? :gruble:

Billede

Men hed det ikke "frigjort" i filmens samtid?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 16. aug 2016, 23:18

JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.

Uegennyttighed og et ønske om :træt: at hjælpe andre mennesker med at vise deres kroppe (især brysterne) frem.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 16. aug 2016, 23:37

eks-Maupassant skrev:
JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.

Uegennyttighed og et ønske om :træt: at hjælpe andre mennesker med at vise deres kroppe (især brysterne) frem.

Og her er jeg så NØDT til at sige...At f.eks personer som Mathilde er lige præcis denne målgruppe.(ja.altså hun viser sgu ikke nogen som helst kroppe som bare ligner dem som vi almindelige...Det klinger sgu lidt hult når stort set alle hendes modeller i "Kvindekroppen er bare SÅ naturlig...Se her...Jeg fået har taget billeder" er under 30 år. Og har fået lige præcis 0 børn...
5
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 17. aug 2016, 04:48

vibbsen skrev:
eks-Maupassant skrev:

Og her er jeg så NØDT til at sige...At f.eks personer som Mathilde er lige præcis denne målgruppe.(ja.altså hun viser sgu ikke nogen som helst kroppe som bare ligner dem som vi almindelige...Det klinger sgu lidt hult når stort set alle hendes modeller i "Kvindekroppen er bare SÅ naturlig...Se her...Jeg fået har taget billeder" er under 30 år. Og har fået lige præcis 0 børn...

Mathilde hvem?
Hargodt hørt om en bog om kvinder
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 17. aug 2016, 05:38

I virkeligheden er det frisindet, der skal genopfindes. Frisind så folk kan være nøgne på stranden, hvis de har lyst og lade være hvis de ikke har lyst uden at hverken den ene eller den anden side gør af det.
4
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 17. aug 2016, 05:39

ShuruQ skrev:
Mani skrev:

Billede

Nej, i filmen bruger de også ordet fritstillet (til andet arbejde).
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 05:55

fisken80 skrev:
ShuruQ skrev:
Mani skrev:

Billede

Nej, i filmen bruger de også ordet fritstillet (til andet arbejde).

Okay :).

Det jeg husker bedst lige på stående fod er der hvor han står foran spejlet "goddag Fru Sørensen" og gør nar". Det var faktisk det første jeg kunne se for mig da plakaten dukkede op :genert:.

Kan egentligt godt lide filmen.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 06:02

fisken80 skrev:I virkeligheden er det frisindet, der skal genopfindes. Frisind så folk kan være nøgne på stranden, hvis de har lyst og lade være hvis de ikke har lyst uden at hverken den ene eller den anden side gør af det.

Jeg forstår din pointe og er enig til en hvis grænse.

Jeg synes det er fint der er nudiststrande hvis man vil være helt uden en trevl, men at det måske i udgangspunktet skal holdes til de steder der er decideret indrettet til det. På den måde slipper dem der vil være nøgne for fordømmende blikke og dem der ikke synes om spilitterragendenøgne strandløbere kan slippe for det på søndagsturen med familien.

Vi er sikkert ikke enige og det behøver vi heller ikke at være, jeg synes bare folk skal have mulighed for at vælge til og fra uden at være forment adgang til stranden.
Senest rettet af ShuruQ 17. aug 2016, 06:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 17. aug 2016, 06:02

Sophies-mor skrev:
vibbsen skrev:
eks-Maupassant skrev:

Og her er jeg så NØDT til at sige...At f.eks personer som Mathilde er lige præcis denne målgruppe.(ja.altså hun viser sgu ikke nogen som helst kroppe som bare ligner dem som vi almindelige...Det klinger sgu lidt hult når stort set alle hendes modeller i "Kvindekroppen er bare SÅ naturlig...Se her...Jeg har taget billeder" er under 30 år. Og har fået lige præcis 0 børn...

Mathilde hvem?

Kan ikke huske hendes efternavn...Men hun (og en masse andre) synes selv at hun er vældig nyskabende med en fotoudstilling af den naturlige kvindekrop som er opstillet på Kgs Nytorv eller hvor det nu var. Herunder et billede af en eller anden tissekone. Hvilket har affødt en del kritik da tissekonens ejermand vist ikke helt var med på at det var det der var formålet med fotoshootet....Altså at hendes tissekone skulle hænge på kongens nytorv....

Jeg synes ærlig talt at det er lidt noget pjat....Men jeg er nok lidt en gammel sur dame...På det punkt. Jeg kan nemlig ikke helt se at nøgne kvinder er kunst. De har ikke noget tøj på. Og hvad så ??
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 17. aug 2016, 06:07

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:
vibbsen skrev:
eks-Maupassant skrev:

Og her er jeg så NØDT til at sige...At f.eks personer som Mathilde er lige præcis denne målgruppe.(ja.altså hun viser sgu ikke nogen som helst kroppe som bare ligner dem som vi almindelige...Det klinger sgu lidt hult når stort set alle hendes modeller i "Kvindekroppen er bare SÅ naturlig...Se her...Jeg har taget billeder" er under 30 år. Og har fået lige præcis 0 børn...

Mathilde hvem?

Kan ikke huske hendes efternavn...Men hun (og en masse andre) synes selv at hun er vældig nyskabende med en fotoudstilling af den naturlige kvindekrop som er opstillet på Kgs Nytorv eller hvor det nu var. Herunder et billede af en eller anden tissekone. Hvilket har affødt en del kritik da tissekonens ejermand vist ikke helt var med på at det var det der var formålet med fotoshootet....Altså at hendes tissekone skulle hænge på kongens nytorv....

Jeg synes ærlig talt at det er lidt noget pjat....Men jeg er nok lidt en gammel sur dame...På det punkt. Jeg kan nemlig ikke helt se at nøgne kvinder er kunst. De har ikke noget tøj på. Og hvad så ??

Ah ok. Hende.
Det havde jeg så hørt om.
Tak :)
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 06:07

Sophies-mor skrev:Mathilde hvem?

Mathilde Grafström :).
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3338

Indlægaf Hunkat » 17. aug 2016, 06:14

Mathilde er måske faktisk et rigtig godt eksempel på at vi trænger til en omdefinering hvis hendes frigjorthed på andres vegne føles som en krænkelse for modellen.

Så kan det godt være Mathilde-pigen synes frigjorthed er a-okay men så er der altså noget galt i min optik.
5
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"