Lunt rejsemål i januar

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Lunt rejsemål i januar

Indlægaf twinkle » 15. aug 2016, 17:24

Vi (min mor, bror, kæreste og jeg) er blevet enige om, at tage ud at rejse i januar. Gerne til et lunt klima (ca. 20 grader) og med en flyvetid på max seks timer. Jeg har kigget lidt på Fuerteventura og Madeira, så de steder vil jeg selvfølgelig gerne vide lidt om, hvis der er nogen der har erfaring. Men er der andre rejsemål vi med fordel kan overveje?

Vi søger primært smuk natur med mulighed for gode vandreruter og et sted, der ikke er for 'turister'. Vi har som udgangspunkt besluttet et leje en feriebolig/villa, da vi ikke er super meget til hotel.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2517
Kontakt:

Re: Lunt rejsemål i januar

Indlægaf Annione » 15. aug 2016, 18:34

Umiddelbart tror jeg ikke der findes andre steder, med jeres krav. Det skulle være Cap Verde, som også skulle være meget smukt - men jeg tror ikke I kan finde direkte fly.
Gran Canaria er også ganske smukt, men der er virkelig mange turister, eftersom det er det varmeste sted i Europa i januar.

Malta kunne være et bud, Cypern det samme - men rigtig varme skal man nok til de canariske øer for at finde.

Jeg plejer at foreslå Dubai eller Qatar - men der rejser man han for sol og daseri, ikke for naturen.
1
At rejse er at leve :love2:
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 16. aug 2016, 07:28

Tenerife er sindssygt smukt, og stor nok til at man sagtens kan komme væk fra turistmylderet, hvis man selv lejer en bil. Der er virkeligt noget smuk natur. Men hold jer væk fra de store turistbyer på Sydkysten.
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 23. aug 2016, 09:02

Tusind tak for jeres svar. Vi er blevet enige om Fuerteventura, da det umiddelbart er det sted, der kommer tættest på at opfylde alle vores ønsker :-)
1

Tilbage til "Rejser"