Mærkeligt udslæt. Hvad kan det være?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 47
Likede indlæg: 285

Mærkeligt udslæt. Hvad kan det være?

Indlægaf Knirkemis » 15. aug 2016, 19:23

Jeg opdagede igår, at jeg har udslæt på ryggen. Det er små (ca 0,5 cm i diameter) runde pletter. De er svagt lyserøde til lysebrune og huden ser tør ud. Det klør ikke og gør ikke ondt.
Jeg har prøvet at billedgoogle, men kan ikke finde noget der ligner, og heller ingen beskrivelser der passer.
Jeg fødte for 2,5 måneder siden, og startede på p-piller for en måned siden, men ved ikke om det kan være hormonelt?
Jeg har ikke fået sol på ryggen hele sommeren, så det kan heller ikke være det.
Der er vel en 15-20 små pletter fra midten af ryggen og op.

Jeg har min læge i København, men bor til hverdag på Sydfyn, så en tur til lægen er lidt et projekt.
Nogle bud på, hvad det kan være?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3263

Re: Mærkeligt udslæt. Hvad kan det være?

Indlægaf Hunkat » 15. aug 2016, 19:30

Jeg tænker fransk rosen, umiddelbart. Klør ikke, tør hud, små pletter som er rødlige.

Normalt vil du også kunne finde en 'medaljon' et sted på kroppen, en rund ring af rødlig, tør hud som nemt kan forveksles med ringorm. Men det er ikke altid den ses, nogle gange forsvinder den før selve udslættet dukker op (ca. 2-4 uger senere)
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 15. aug 2016, 20:18

Det kunne godt ligne det.
Har lige googlet, og det virker jo harmløst nok.
Tak :)
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. aug 2016, 20:32

Lyder som fransk rosen. Det er vel forholdsvis harmløst, selvom det klør af helvede til (det gjorde mit ikke i starten, men det kom) og så spreder det sig typisk til mange steder på torsoen. Jeg havde det om vinteren, så kunne pakke mig ind i rullekrave.

Det er en virus, så du kan ikke gøre andet end at vente på, at det går over. Og så evt. symptom-behandle mod kløen.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 16. aug 2016, 14:08

Indtil videre klør det ikke. Jeg ved så heller ikke, hvor længe det har været der, da jeg sjældent kigger på min ryg.
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 14:26

Knirkemis skrev:Indtil videre klør det ikke. Jeg ved så heller ikke, hvor længe det har været der, da jeg sjældent kigger på min ryg.

Det gjorde mit heller ikke i de første 2 uger. Men måske du er heldig - kroppe reagerer ikke ens på virus.
Jeg fik noget kløestillende creme hos lægen. Hun kaldte omgående deres turnuslæge ind, for at se på herlighederne - det er vist ikke så almindeligt. Heldigvis kan man kun få det én gang.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3263

Indlægaf Hunkat » 16. aug 2016, 14:28

Annione skrev:
Knirkemis skrev:Indtil videre klør det ikke. Jeg ved så heller ikke, hvor længe det har været der, da jeg sjældent kigger på min ryg.

Det gjorde mit heller ikke i de første 2 uger. Men måske du er heldig - kroppe reagerer ikke ens på virus.
Jeg fik noget kløestillende creme hos lægen. Hun kaldte omgående deres turnuslæge ind, for at se på herlighederne - det er vist ikke så almindeligt. Heldigvis kan man kun få det én gang.

Men mindre man er del af den heldige promille som får det mere end engang :D
Mine klør heldigvis ikke, heller ikke her tredje gang. Turnuslægen skal også altid lige se mit.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 14:45

Hunkat skrev:
Men mindre man er del af den heldige promille som får det mere end engang :D
Mine klør heldigvis ikke, heller ikke her tredje gang. Turnuslægen skal også altid lige se mit.

Ja, det er da også rigtigt. Jeg tudede da jeg opdagede en rød, sær plet for ikke så længe siden... Var så bange for at få det igen. Lige før sommeren, hvor det ser fjollet ud at pakke kroppen ind i rullekrave.

3. gang???? :nerve: :ae:
0

Tilbage til "Helbred"