Næste sommerferie

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Re: Næste sommerferie

Indlægaf Ballademager » 20. aug 2016, 14:19

Vi bruger i øvrigt TripAdvisor rigtig meget, når vi skal finde restauranter. Det har sparet os for mange turistfælder. Man kan sortere efter alle mulige parametre (afstand, køkken, bedst ratede i nærheden osv.). Super smart.
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 952

Indlægaf Evapeva » 20. aug 2016, 17:22

Gardasøen - camping. Det er alt, jeg ved. Manden har lige fået fri bil-ordning, så det skal udnyttes!
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 21. aug 2016, 14:39

Paint det var altså lidt vildt da jeg læste dine indlæg, for jeg har lige præsis kigget på Puerto de Soller og tænkte at vi kunne tage på tur til Deia og med veterantoget til Palma :D og tak for alle jeres beskrivelser af Mallorca,det gør det lidt nemmere at kredse sig ind-

Paint hvordan er stranden i Puerto de Soller,er der sten de første stykke ud,bliver det hurtig dybt og er der et godt udvalg af cafeer og spisesteder i byen?

Jeg har også kigget lidt på Cala d´Or er der nogen der kender det område?

Og tak for alle de andre forslag det er så hyggeligt at google og læse om feriesteder :lun:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. aug 2016, 15:24

Jeg har boet i Cala D'or for nogle år siden. Rigtig hyggelig by med gode restauranter og en fin lille strand. Vi var ude at sejle, hvilket var en rigtig fin oplevelse, og var på marked i Manacor.
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. aug 2016, 15:24

Måske burde vi oprette en Mallorca-tråd til tips og tricks? :gruble:
0

Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3220

Indlægaf DD_81 » 21. aug 2016, 17:00

For at holde tråden lidt på det oprindelige spor ;)

Vores næste ferie vi ser frem til, er efteråsferien, og vel også en slags sommerferie.
Ihvertfald skal vi på 8 dages all incl, sol og badeferie i 'Gypten. Ned og tanke sol, varme og d-vitaminer, og ungerne formodes at udvikle en form for svømmehud imens. Dét bliver så lækkert... vi er jo i en form for underskud efter sommeren i DK :D
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Cbas
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf Cbas » 21. aug 2016, 17:50

Næste ferie er 3 dage i Disneyland og 3 dage i Paris.

Næste sommerferie er Italien. Det bliver nok noget med 21-24 dage. Flyve til Bologna eller Pisa dernæst 4-5 dage i Bibione området så 10-11 dage i SydItalien og slutter af med en uge i Toscana.
0
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 21. aug 2016, 19:58

topmadras3 skrev:Paint det var altså lidt vildt da jeg læste dine indlæg, for jeg har lige præsis kigget på Puerto de Soller og tænkte at vi kunne tage på tur til Deia og med veterantoget til Palma :D og tak for alle jeres beskrivelser af Mallorca,det gør det lidt nemmere at kredse sig ind-

Paint hvordan er stranden i Puerto de Soller,er der sten de første stykke ud,bliver det hurtig dybt og er der et godt udvalg af cafeer og spisesteder i byen?

Og tak for alle de andre forslag det er så hyggeligt at google og læse om feriesteder :lun:

Jeg har været i port de soller to gange og kommer gerne igen :)
Begge gange har vi vandret til deia- og taget en bus tilbage. Fantastisk tur.
Stranden er god, og masser af skønne restauranter. Vi brugte tripadvisor til at bestemme hvor, vi skulle spise.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2331

Indlægaf paint » 21. aug 2016, 21:46

topmadras3 skrev:Paint det var altså lidt vildt da jeg læste dine indlæg, for jeg har lige præsis kigget på Puerto de Soller og tænkte at vi kunne tage på tur til Deia og med veterantoget til Palma :D og tak for alle jeres beskrivelser af Mallorca,det gør det lidt nemmere at kredse sig ind-

Strandene i Puerto de Soller er fine – der er flere af dem, også nogle hvor der bliver lidt hurtige dybt end andre. Men selve bystranden 'Es Traves,' er helt fin. Sand og ingen sten og vandet , bliver ikke dybt hurtigt. Den (bystranden) blev forlænget i 2012, så den nu er ret lang – ikke så bred, men lang.

De andre strande, ligger ude på siderne af den hesteskoformede bugt som byen ligger i. De er noget bredere. Der er et fint udbud af café'er og restauranter – bl.a nogle ret fede fiskerestauranter – med varierende prisniveau. Fra det eksklusive og dyre, til det lidt mere overkommelige. (eller er der også en McD i byen, hvis feriepengene er røget på sjov og ballade ;) )

Puerto de Soller, er en ret lille by og Strandpromenaden, er der det meste foregår. Vil man have lidt større udbud af diverse ting, kan man bare tage sporvognen (eller gå) til Soller by (Puerto de Soller er kystbyen, heraf navnet. Puerto= havn)

Og vil man en tur ind til Palma, behøver man ikke at tage veterantoget, men kan tage en bus direkte fra havnemolen i Puerto de Soller til Palma (det er noget hurtigere – vist omkring en time)

Man kan finde lidt flere oplysninger om byen hér http://www.soller.dk/
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 22. aug 2016, 01:38

Til næste sommer bliver det vist enten Kreta eller Mallorca - og er også allerede begyndt at kigge efter hoteller (det er selvfølgelig alt for tidligt at købe ferien nu, men elsker simpelthen at kigge på rejser) :P
Vi har også talt om at tage til L.A. - men til næste år er det 4 år siden kæresten og jeg har været afsted sammen, så tror mere jeg hælder til at dovne i solen, spise god mad og drikke cocktails. :cool:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 22. aug 2016, 02:27

Vi har netop været i Can Pastilla på Mallorca i år og det kan helt sikkert anbefales. Det er et roligt turiststed med strandpromenade og masser af strand. Det er trygt at gå der og der vælter ikke rundt med fulde mennesker (som f.eks. i El Arenal, som en anden også nævner :nerve: ).
1
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 23
Likede indlæg: 242

Indlægaf Ficus » 22. aug 2016, 07:53

Jeg har været i Cala d'Or, dog lige før sæsonen rigtig startede, så når turisterne er på sit højeste ved jeg selvfølgelig ikke så meget om.

Vi boede på et lejlighedshotel, som var stille og roligt, med en hyggelig pool. Vi kunne gå rundt om et(to?) hoteller og stranden, så kom man til en okay hyggelig gågade, mest turistbutikker, men også et par almindelige. Og så en masse restauranter.
Den bedste restaurant vi spiste på var en lidt "fin" fiskerestaurant, tæt på stranden.
Stranden var lille og god, man skulle ud af bugten før det blev dybt, som jeg husker det. Man kunne også vælge at ligge på klippesten langs bugten vist :gruble:

Forrige år var jeg i Portopetro/Porto Petro (stod forskelligt på både hoteller og skilte)
Mikroskopisk nærmest, men med en fin lille strand og et par okay restauranter, skulle jeg bo der igen, ville jeg dog aldrig bestille burger på hotellets cafe igen. Nok den dårligste jeg nogensinde har fået :-D
Vores hotel var adults only, det var ret lækkert og vi havde stort set poolen for os selv hele ugen.

En dag gik vi fra Portopetro til Cala d'Or, der kører også en bus, men så et par ret hyggelige områder undervejs. De fleste var dog deciderede havne, uden strand
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2449

Indlægaf Pandesteg » 22. aug 2016, 08:02

Vi bookede forresten lejlighed gennem Airbnb i Palma. Det kan anbefales. Vi gav under 8000 kr for 2 personer fly tur retur og 7 dage i lejligheden. Og vi havde den fedeste tagterrasse :love:
3
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 69
Likede indlæg: 605

Indlægaf flicka » 23. aug 2016, 17:28

Næste år bliver det nok bryllupsrejsen... Hvor den går til, ved vi ikke endnu.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 25. aug 2016, 09:50

Lige et hurtigt spørgsmål skriver igen senere hvor jeg har mere tid :panik:

Hvis man bestiller - det ser nemlig allerede godt booket ud hvor vi gerne vil hen-går der nogen dage inden depositum skal betales,i den periode inden depositum er betalt kan man der afbestille uden at miste penge-der skal jo lige bestilles ferie først,men er bange for at rejsen er væk
0

Tilbage til "Rejser"