Sarah Louises stalker

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
GÆST
Likede indlæg: 268

Sarah Louises stalker

Indlægaf GÆST » 18. aug 2016, 23:33

Jeg faldt lige over den her uhyggelige stalkerhistorie i dag og kom til at tænke på at det virker til, der nærmest aldrig gives ordentlig straf i dk mod stalkere og trusler.
Kan huske der også var det der stalker program, det er som om stalkerene er ligeglade med feks polititilhold, for de ved der aldrig sker noget. Så de bliver bare ved at generer flk for altid til de må gå under jorden, hvor de også bliver fundet.
Hvordan bør stalking straffes? og har I haft en stalker?

http://sarahlouise.dk/2016/08/opsoegt-a ... ment-59606
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2382

Re: Sarah Louises stalker

Indlægaf Juki » 19. aug 2016, 00:28

Det var da en frygtelig og ubehagelig oplevelse! Men jeg synes ikke det er okay at Sarah Louise smider et billede og efternavn op af personen, når vedkommende tydeligvis ikke er rask! :boo:

Jeg forstår dog godt afmagten. Det må være en ufattelig svær situation at stå i.

Ang. hvordan stalking bør straffes så er det nok svært at give et konkret bud på, da nogle har brug for psykiatrisk behandling og andre måske "bare" en reprimande eller et tilhold fra politiet, før de forstår alvoren.
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3439

Indlægaf HappyPaww » 19. aug 2016, 07:37

:shock: Hvor lyder det vildt...!

Men ja, hun er jo virkelig syg hende kvinden :( Må da håbe, at nogen finder ud af hvem hun er.
0
GÆST
Likede indlæg: 268

Indlægaf GÆST » 19. aug 2016, 16:25

Kan nu godt forstå hende. Tror jeg havde gjort det samme.
Se hendes nye indlæg: http://sarahlouise.dk/2016/08/stalkere- ... ekker-mig/
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1228

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2016, 17:10

Whoopie skrev:Jeg forstår ikke helt, hvorfor det er nødvendigt at drage andre psykiske afvigelser/lidelser med i et raserianfald. Det er stalking af en psykotisk person, og nettet er desværre som skabt for sådanne personer - ikke pædofili, voldtægt eller psykopati - og politiet skal have skæld ud? - Den forstår jeg så ikke, hvad skal de gøre? Skal hun have en sikkerhedsvagt af det offentlige - eller er det bare vreden der taler her?
Men en frygtelig situation, der må påvirke hendes familie rigtig meget og alle kollegerne i blogbranchen.

Hun skal vel indlægges så hun kan få hjælp, det kan politiet hvis hun er til fare for sig selv eller andre. Umiddelbart virker det som hun er til fare for andre.

Det andet er jeg enig i, det er mærkeligt at blande de andre ting ind i det.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 19. aug 2016, 17:25

Det må være ganske forfærdeligt at det kommer så tæt på. Jeg har selv haft en stalker, en mand. Og føj hvor var det modbydeligt og paranoia på højt plan. Jeg blev fanme bange da han stod foran mig pludselig.

Så jeg forstår absolut godt hendes reaktion og at hun bliver rasende og bange og alt det der. Og man reagerer nok bare ikke rationelt. Men det er også helt over gevind med billeder osv. Lige nu er det kommet så meget på plads hvem det er, at billedet osv bør slettes. Det er super godt at det så hurtigt kom frem hvem det er, men så må man også stoppe og gå videre til at kime politiet ned. Skrive til familie hvis de kan findes.

Kvinderet jo virkelig virkelig syg. Hun skal have hjælp. Og meget af den.
3
Whatever
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 19. aug 2016, 17:31

Jeg kan udmærket forstå, at man reagerer ved at hænge stalkeren ud....jeg synes bare ikke det er i orden at gøre det.

Edit: Problemet i stalker-sager er vel, at der ikke findes en straf, der kan give offeret ro.
Dvs stalkeren får en løftet pegefinger, og jeg kan forestille mig, der skal meget til, før en stalker bliver idømt behandling/bliver indlagt på psyk.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. aug 2016, 18:03

Whoopie skrev:
FruDulle skrev:Det må være ganske forfærdeligt at det kommer så tæt på. Jeg har selv haft en stalker, en mand. Og føj hvor var det modbydeligt og paranoia på højt plan. Jeg blev fanme bange da han stod foran mig pludselig.

Så jeg forstår absolut godt hendes reaktion og at hun bliver rasende og bange og alt det der. Og man reagerer nok bare ikke rationelt. Men det er også helt over gevind med billeder osv. Lige nu er det kommet så meget på plads hvem det er, at billedet osv bør slettes. Det er super godt at det så hurtigt kom frem hvem det er, men så må man også stoppe og gå videre til at kime politiet ned. Skrive til familie hvis de kan findes.

Bare lige stille og roligt kime politiet ned, tjah, hvorfor ikke.

Hvad skal man gøre? Vente på at hun kommer og overfalder en og evt de tre børn der også er i hjemmet? Hun har jo tilsyneladende gjort det før.
0
Whatever
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 19. aug 2016, 19:04

Jævnfør det her kan stalkeren stort set gøre som de vil.

Med mindre man får fanget stalkeren på video/billed, kan man jo ikke bevise at de har forfulgt en. :gruble:

http://www.danskstalkingcenter.dk/lovgivning/

Jeg tror virkelig det skal være grelt, eventuelt med overgreb, før man kan bure en psykisk syg inde pga stalking.

Edit: Et tilhold er (undskyld udtrykket) til at lukke op og skide i. Hvis tilholdet lyder på 200 meter kan stalkeren gå 201 meter bag dig konstant og du kan intet gøre.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. aug 2016, 19:17

Whoopie skrev:
FruDulle skrev:
Whoopie skrev:
FruDulle skrev:Det må være ganske forfærdeligt at det kommer så tæt på. Jeg har selv haft en stalker, en mand. Og føj hvor var det modbydeligt og paranoia på højt plan. Jeg blev fanme bange da han stod foran mig pludselig.

Hvad skal man gøre? Vente på at hun kommer og overfalder en og evt de tre børn der også er i hjemmet? Hun har jo tilsyneladende gjort det før.
Jeg tænker, at tilhold og alt hvad den kan trække af sikkerhed i og omkring hjemmet er det vigtigste - politiet kan være lynhurtige, men stalkeren kan være hurtigere og en behandlingsdom på trusler alene, skal jeg ikke kunne sige om man kan give stalkeren. Men der nok nogle der er skarpe på retsinfo/jurister/jurastuderende, der kan sige mere om konsekvenser for stalkeren - jeg håber for SLC at hun får den nødvendige assistance.

Edit: Jeg havde ikke lige læst udviklingen i historien. Det minder om fremgangsmåden, da man fandt personen bag Kemoland/Clara Maria fakeprofilen.

Undskyld, men har du læst indlægget? Politiet sagde at når de ikke ved hvem det er så er der ikke noget at gøre. The end. En masse af hendes læsere var 5 min om at finde ud af navn, adresse og hvad der ellers findes af alt tilgængeligt info. Alt sammen noget politiet ikke har gjort.

Men altså et tilhold...bum bum. Det betyder at hun ikke må, men ikke at hun ikke kan. Det hjælper ikke meget på noget som helst.

Så længe der ikke bliver aktion på noget som helst kan hun jo gøre som det passer. Med det info som der er kommet frem om hende og som er nemt at Google sig til, så ville jeg dælme også være nervøs. En så psykisk syg kvinde som har årelang historie med stalking og overfald. Man kan ikke bare sidde med hænderne i skødet og vente på at politiet får tid. Og hvad hvis hun dukker op? Hvad skal gøre? Slå hende ned og vente på politiet og få en dom for vold? Den her kvinde skal da bare findes og indlægges og i behandling.
4
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. aug 2016, 19:58

Whoopie skrev:
FruDulle skrev:
Whoopie skrev:
FruDulle skrev:
Whoopie skrev:

Jeg tænker, at tilhold og alt hvad den kan trække af sikkerhed i og omkring hjemmet er det vigtigste - politiet kan være lynhurtige, men stalkeren kan være hurtigere og en behandlingsdom på trusler alene, skal jeg ikke kunne sige om man kan give stalkeren. Men der nok nogle der er skarpe på retsinfo/jurister/jurastuderende, der kan sige mere om konsekvenser for stalkeren - jeg håber for SLC at hun får den nødvendige assistance.

Edit: Jeg havde ikke lige læst udviklingen i historien. Det minder om fremgangsmåden, da man fandt personen bag Kemoland/Clara Maria fakeprofilen.

Undskyld, men har du læst indlægget? Politiet sagde at når de ikke ved hvem det er så er der ikke noget at gøre. The end. En masse af hendes læsere var 5 min om at finde ud af navn, adresse og hvad der ellers findes af alt tilgængeligt info. Alt sammen noget politiet ikke har gjort.

Men altså et tilhold...bum bum. Det betyder at hun ikke må, men ikke at hun ikke kan. Det hjælper ikke meget på noget som helst.

Så længe der ikke bliver aktion på noget som helst kan hun jo gøre som det passer. Med det info som der er kommet frem om hende og som er nemt at Google sig til, så ville jeg dælme også være nervøs. En så psykisk syg kvinde som har årelang historie med stalking og overfald. Man kan ikke bare sidde med hænderne i skødet og vente på at politiet får tid. Og hvad hvis hun dukker op? Hvad skal gøre? Slå hende ned og vente på politiet og få en dom for vold? Den her kvinde skal da bare findes og indlægges og i behandling.
Ja, 114 må i brug.

Altså udover at hunkat anmeldt og politiet intet gør fordi de ikke har et navn. Det kører lidt i ring det her.
0
Whatever
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 19. aug 2016, 20:04

Min sympati er hos bloggeren og ikke den syge kvinde, der har en længere historik med stalking og overfald... Så længe der ikke lægges op til selvtægt, så har jeg faktisk ikke det helt store problem med det.

Hvis ikke familien og politiet vil gøre noget, så må bloggeren jo prøve med de midler hun har, at beskytte sig selv og få noget fokus på problemet. Jeg synes, det er skræmmende, at en person kan være truende og have en historik med overfald, og så er der ingen, som gør noget ved det... Virkelig skræmmende faktisk.
10
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1539

Indlægaf Bad Samaritan » 20. aug 2016, 12:14

Jeg ved egentlig ikke, hvad der er værst. At hun er så gallopperende syg hende dér, eller at det overhovedet kan lade sig gøre at hun har en blog, hvor i hundredevis af - må man gå ud fra - forholdsvis sunde og raske mennesker liker og deler de dér rants, der helt tydeligvis er skizoide vredesudbrud.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2933

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 12:18

Jeg synes sgu egentlig også Sarah Louise virker pænt syg i bolden... Ja, det er frygteligt at blive opsøgt sådan, men det er jo helt tydeligt ikke hende pigens skyld. Hun er jo syg! Og alle de der crazy followers reaktioner... Jeg ved fandme ikke hvad der er mest trist, at den syge pige åbenbart har været det i årevis eller at der findes SÅ mange mennesker, der er deres helt egen særlige form for syge...
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 20. aug 2016, 13:03

Det er en rigtig grim oplevelse, men hold op, hvor er det også tydeligt, at Sarah Louise er 100% blank, når det kommer til psykisk sygdom og det psykiatriske system. Jeg kan sagtens forstå følelserne bag, men jeg er meget imod den hetz, hun nu kører mod nærmest alle psykisk syge, og at hun sammenligner skizofreni med pædofili og alt muligt. Wow, hun fremstår ignorant.
5

Tilbage til "Åbent forum"