Sarah Louises stalker

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1150

Re: Sarah Louises stalker

Indlægaf zembra1986 » 20. aug 2016, 13:55

Jeg må indrømme jeg er lidt kold overfor at hun er psysisk syg, jeg havde gjort præcis det samme som Sarah Louise og havde vist hendes ansigt osv., og det synes jeg faktisk er i orden.

Psykisk sygdom undskylder ikke hendes adfærd, den forklare den, men undskylder den ikke

Og når hun ligefrem truer hende på livet, så vil jeg mene man skal gøre alt hvad der står i sin magt for at hun bliver fundet og indlagt.
6
Oveditlevsen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 425

Indlægaf Oveditlevsen » 20. aug 2016, 14:33

Når stalkere tilsyneladende har frit spil, synes jeg at målet helliger midlet om ikke andet, kan man håbe at fremtidige ofre med det samme kan tage de nødvendige forholdsregler.
Systemet har da fuldstændig spillet fallit, hun burde pronto tvinges i behandling.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 20. aug 2016, 16:42

Bare lige fyi- Sarah Louise har en bror som er psykotisk skizofren og skifter mellem at leve på gaden og være indlagt. Så noget ved hun da om det.
0
Whatever
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Viskelæder » 20. aug 2016, 16:53

FruDulle skrev:Bare lige fyi- Sarah Louise har en bror som er psykotisk skizofren og skifter mellem at leve på gaden og være indlagt. Så noget ved hun da om det.

Så er det utroligt, hun er så fordømmende omkring det.
2
Oveditlevsen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 425

Indlægaf Oveditlevsen » 20. aug 2016, 17:03

Viskelæder skrev:
FruDulle skrev:Bare lige fyi- Sarah Louise har en bror som er psykotisk skizofren og skifter mellem at leve på gaden og være indlagt. Så noget ved hun da om det.

Mon ikke det skyldes frustration over den situation hun er i, når man er presset på det måde er det klart man ikke reagerer helt rationalt og at der kan ryge en finke af panden.
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 20. aug 2016, 17:15

Oveditlevsen skrev:
Viskelæder skrev:

Mon ikke det skyldes frustration over den situation hun er i, når man er presset på det måde er det klart man ikke reagerer helt rationalt og at der kan ryge en finke af panden.

Enig
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 20. aug 2016, 17:30

Jeg tænker lidt omvendt, at folk der forsvarer pigen med at hun jo er syg og derfor ikke kan gøre for det og SL skal slappe lidt af, ikke ved hvordan det er at være tæt på, for slet ikke at tale om at blive truet af, en psykisk syg. Man får altså ikke fripas fordi man er syg. Ja det er forfærdeligt oh jeg har det tæt inde på livet. Det tog mig mange år ikke at skulle have dårlig samvittighed når vedkommende manipulerede mig i sine svært syge perioder. Det er ikke mit ansvar. Man er nødt til st passe på sig selv virkelig meget som pårørende.

Den syge er syg og skal have hjælp. Ofte går det galt når medicinen droppes og det er jo tydeligvis sket her. Og det er virkelig synd osv. Men det nytter ikke at sætte sig med hænderne i skødet og sige stakkels kvinde og vente på et overfald. Eller selvtægt ved et overfaldsforsøg.

http://sarahlouise.dk/2015/06/om-at-vae ... lillebror/
8
Whatever
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Viskelæder » 20. aug 2016, 17:42

Jeg er blevet truet af psykisk syge. Og jeg har også psykisk sygdom i familien. Jeg ville stadig ikke offentligt skrive ting, der er faktuelt forkerte eller sammenligne skizofreni med pædofili.

Jeg forstår dog sagtens følelserne bag og hvor må det være en forfærdelig oplevelse.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 19:25

Jeg havde dælme også udstillet kvindemennesket med navn og billede. Det er 100% sikkert. Og ja, kvinden er syg og det er derfor hun gør sådan noget lort, men det gør da bestemt ikke episoden mindre skræmmende.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 21. aug 2016, 12:30

Og trods det, mener hun, at familien burde sørge for, at hendes stalker burde være tvangsindlagt. Man skulle tro, at hun var bekendt med, at det er svært for familien at gennemtvinge noget som helst.
2
Gæstenn
Likede indlæg: 268

Indlægaf Gæstenn » 22. aug 2016, 06:56

Apropos stalking. Jeg havde en gang en tidligere perifer bekendt, der i fuldskab kom med sære haikudigte om dyr. Det kunne være:
”Den gule and står på en jættehøj i det italienske stræde”.
”I den vestre gade går der aber rundt med rød læbestift”.
”På kirkebroen står soen og kigger skræmt”.
Det rygtedes at digtene omhandlede virkelige personer, men man fandt aldrig ud af hvad de betød. Jeg hørte dem tilpas mange gange til at jeg blev lidt mistænksom, specielt da jeg senere hørte om, at han forfulgte sin ekskæreste og havde flere domme for stalking og overvågning af ret mange piger, han havde haft kontakt til.
Senere fandt jeg ud af hvor meget, man kan bruge folks e-mail – så mit råd er virkelig at tænke sig grundigt om før man giver den ud og lægger bare det mindste personlige på nettet.
0

Tilbage til "Åbent forum"