Den vildeste historie om bedrag

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Chanel
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 09:47

JoyNips skrev:Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!

Nu får du det også til at lyde som om jeg skriver hele tiden, det gør jeg altså ikke :) Når man bryder med en gennem 7 år er det altså ikke bare med tavshed. Havde jeg gjort det ville han bare stå på min arbejdsplads en dag. Jeg var nødt til at skrive alt ned jeg vidste han havde løjet om, så han er klar over der ikke er noget at komme efter her mere. Og hvad angår hende, ja så er det hendes valg, men HVIS hun vælger ham så går det altså ud over mig igen igen. Beklager, men har ikke lyst til at rippe op i det hele tiden hvis jeg flere gange om året skal have en mail, besked, facemail eller lign fordi han er mistænkelig igen
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 89
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 580

Indlægaf malou_43 » 21. aug 2016, 10:19

Chanel skrev:Malou- Tak, kan godt se hvad du mener og er godt klar over han stod med guld om halsen da han havde os begge, og nu er gået ned på sølv ved at stå tilbage med en.
Jeg mener bare at tager hun ham tilbage VELVIDENDE hvad han gjort, jamen så var det jo kun det værd. Godt nok trådte han på mig, men hans tro på hun stadig ville have ham blev bekræftet. Jeg aner ikke hvad han går og tænker og er pænt ligeglad så længe han ikke går og fryder sig over det han har gjort mod mig.
Jeg skriver normalt ikke om diverse personlige problemer, men lige den her, den kunne jeg bare ikke gå med selv.
Ud over det tænker jeg at andre der står i noget lign måske kan se nogle tegn og reagerer hurtigere end jeg fik gjort Hvis jeg VILLE straffe mig selv, jamen så havde jeg jo ladet som ingenting for at se ham stadig osv.

Men hvad er det, du mener han vinder? Og hvad vinder hun?

Han vinder et liv, der er præget af løgne og bedrag. Min eks virkede tit sådan hurtig i sine svar - og egentlig tænker jeg, at det må have været noget af et arbejde, når man har bygget sit liv op på en løgn. Han skulle holde alle tråde samlet. Jeg fandt ud af det, for jeg er god til at huske, til at opfatte und so wieter. Så et liv på hårdt arbejde.

Hun vinder et liv med en mand, der er så ude af hampen som ham her. Jeg tvivler på, at hun hver aften hun går i seng og hver morgen hun vågner tænker "ah sikke et herligt liv, jeg har min mand som jeg stoler 100 på". Et liv med så meget tvivl - er det et vudnet liv?

Jeg prøvede at advare min eks' anden kvinde. Hun blokerede mig. Jeg husker jeg tænkte "noij stakkels kvinde" - to ord "advare" og "stakkels" - der gik det bare op for mig, hvor heldig jeg egentlig var.

Dine følelser for manden er der stadig. Følelser er så skide irrationelle. Jeg fattede heller ikke, at jeg efter 3-4 måneder af og til kunne savne min eks :panik: Men det var mine følelser, der var i spil. De er svære at ændre. MEN dine handlinger - de kan ændres. Dine tanker kan ændres. Og når du går i gang med at ændre dem, så indser dine følelser at de lidt spiller fallit, og så medløber de ;)

Start med at blokere ham. Blokere hende. Svar ikke på hendes beskeder. Hun må simpelthen selv træffe et valg, hvis hun vil ud af det. Det må selv gå op for hende, hvor sygeligt hendes forhold med manden er. Det kan du ikke tage ansvar for.

Og så lad dig selv sørge. Lad være med at prøve at forstå manden. Det kan du simpelthen ikke. Jeg brugte - og spildte - så meget tid på det. Du vil aldrig få dine svar - det kan du lige så godt erkende. Han vil sikkert heller ikke kunne svare dig på det, fordi det er "bare" hans verden - jeg tror ikke selvbevidstheden er så meget til stede :gruble:
7
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6117

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2016, 10:32

Chanel skrev:
JoyNips skrev:Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!

Nu får du det også til at lyde som om jeg skriver hele tiden, det gør jeg altså ikke :) Når man bryder med en gennem 7 år er det altså ikke bare med tavshed. Havde jeg gjort det ville han bare stå på min arbejdsplads en dag. Jeg var nødt til at skrive alt ned jeg vidste han havde løjet om, så han er klar over der ikke er noget at komme efter her mere. Og hvad angår hende, ja så er det hendes valg, men HVIS hun vælger ham så går det altså ud over mig igen igen. Beklager, men har ikke lyst til at rippe op i det hele tiden hvis jeg flere gange om året skal have en mail, besked, facemail eller lign fordi han er mistænkelig igen

Men hvad skylder hun dog dig? Hvorfor skulle dine følelser være en del af hendes overvejelser omkring hvad hun vil med sit liv, og hvad hun kan/vil tilgive?
Hvis hun vælger at blive er det ikke noget hun gør imod dig - det handler om hende selv. Hun er ansvarlig for sit eget liv, men det er altså for meget at forlange at hun skal sætte sit eget behov under sin mands kærestes behov.

Og som jeg ser det er det ikke et spil med vindere - som jeg ser det ender alle som taberne i det her, så den følelse af at han/de vinder synes jeg ikke du behøver at bekymre dig om.
5
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 10:38

Jamen han vinder da det liv han gerne ville have med hende åbenbart? Det får jo ingen konsekvenser at han har bedraget hende i 7 år heller.. Mange siger han vinder ved jeg ikke kommer videre, men han aner jo ikke hvor længe jeg går og tænker, så det vil jeg ikke stresse mig selv over. Har jeg brug for at tænke, så er det det jeg gør. Jeg prøver bare at tage en halv time og tænke derudad og så lave noget andet bagefter. Det er bedre end jeg prøver at lade helt være, så sniger de sig på konstant

Hun vinder intet andet end et ægteskab, jeg misunder hende på ingen måde, men tror stadig hun tror på det er mig der er problemet og ikke ham. Når hans fristelse er væk, så er han normal, du ved..
Jeg fatter heller ikke han har orket det. Hun er jo ikke blevet løjet for i samme omfang, men alt han har sagt til mig gennem 7 år har været lyv, så det er vildt. De få gange jeg påpegede noget han mente han havde sagt, var det enten mig der havde en dårlig hukommelse eller også troede han bare han havde sagt det. Det jo klart, når det nok har været hende.
Altå jeg har har, hånden på hjertet ikke kæreste følelser for ham. De forsvandt i januar da vi sluttede sidst. Det jeg har kæmpet for siden januar er et venskab, tryghed, hans hjælpsomhed osv og det at føle sig "elsket" men det hele var jo opspind, så nu savner jeg ikke noget, er blot ked af jeg skulle udsættes for ham.
Han er blokeret og jeg ligeså, så der er ikke noget der. De sidste par gange han har villet tilbage har det været over mail, den var blokeret helt tilbage i 2010, men alligevel kan han skrive og ja, den er på listen over blokeret, jeg ved ikke hvordan :/

Jeg ville ønske jeg bare kunne trykke på en knap og så stoppede tankerne. Altså mandag tænkte jeg ikke på andet og nu er det måske kun 1/5 del af tiden, så det går fremad, men det er menneskets natur at søge svar på ting man bare ikke forstår :(
Jeg ønsker heller ikke svar jeg kan tro på, for ved godt alt der kommer ud af ham er lort. Skulle nok bare have fattet det for 6 år siden da han sagde han til tider var som sten, havde et sort sind og ikke kunne dø osv. Jeg kunne ikke tage det seriøst dengang, men næste gang jeg hører en sige sådan, så er jeg væk
0
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 10:43

LadyFox skrev:
Chanel skrev:

Men hvad skylder hun dog dig? Hvorfor skulle dine følelser være en del af hendes overvejelser omkring hvad hun vil med sit liv, og hvad hun kan/vil tilgive?
Hvis hun vælger at blive er det ikke noget hun gør imod dig - det handler om hende selv. Hun er ansvarlig for sit eget liv, men det er altså for meget at forlange at hun skal sætte sit eget behov under sin mands kærestes behov.

Og som jeg ser det er det ikke et spil med vindere - som jeg ser det ender alle som taberne i det her, så den følelse af at han/de vinder synes jeg ikke du behøver at bekymre dig om.

Hun skylder mig ikke noget, men hun var taknemmelig for jeg kontaktede hende, så når jeg beder om den så slutter her, så forventer jeg også hun viser den respekt. Jeg ved bare når tvivlen kommer buldrende, så glemmer man alt om tidligere aftaler.

Vi er alle tabere, men han mindst. En følelseskold person kan bare ikke tabe ligeså meget som os andre, det tror jeg ikke på. Det er kun materielle ting han ville være ked af at miste.
Jeg er ærgerlig over jeg ikke bare beviste det for hende for halvanden år siden som hun bad om, så var den nok stoppet der. Så var hun ikke endt i et sygt ægteskab og jeg var videre nu.
Han er også heldig han ikke nåede at være her efter de blev gift, det er det eneste han kan lokke hende tilbage med, at det var slut derefter. Der er ikke noget at gøre ved det, men inden man kan forsone selv med det hele, er der altså lige en proces med irritation over det hele
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2016, 10:47

Men mht at det ingen konsekvenser får for ham og hvorvidt hun naivt måtte tro, at du er problemet, der er du nødt til at komme til et "og hvad så"-punkt. Det er ikke dit ansvar at han bliver "straffet" for sine handlinger og det er heller ikke dit ansvar at redde hende fra ham og få hende til at indse sandheden.
8
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 11:12

Nej det ved jeg, men der er jeg bare ikke endnu
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 21. aug 2016, 11:40

IrmaPigen skrev:
Jeg fatter ikke at man på noget tidspunkt gider være i et forhold af den type. Og ja, jeg trækker faktisk kun på skuldrene og tænker at nogle kvinder vil bedrages.

Din manglende indsigt og empati får mig til at konkludere at du aldrig har været udsat for systematisk psykisk vold. Det er dejligt for dig, jeg ville ønske at det var sådan for alle kvinder. Men nu handler tråden om en kvinde, der har været i en svær situation over meget lang tid, og at bidrage yderligere til den ved at være nedladende og bagatellisere den, synes jeg er virkelig unødvendigt og usympatisk.
13
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 11:45

Tak catnip :)
Når man har været vant til at alt man gør er forkert og ens egen skyld, kommer man i hvert fald ikke til et punkt af forståelse for det ikke var sådan hvis andre bliver ved at fortælle det VAR ens egen skyld
Jeg troede jo at grunden til vi ikke kunne være sammen var at jeg var en spørgejørgen der ikke kunne lade ting ligge og blev bitter når han ikke gav nok. Altså det har han ret i, dengang troede jeg bare det ville ende godt hvis jeg slog knude på mig selv, men det gjorde det jo bare endnu nemmere for ham at snyde når jeg rettede ind
2
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 21. aug 2016, 12:46

Jeg er enig i alle de super gode råd, men jeg tror, som en anden herinde også påpegede tidligere, og som jeg måtte minde mig selv på, at det er vigtigt at huske på, at det her lige er sket. Derfor er det klart, at Chanels hoved kører på højtryk med alverdens tanker og løsninger mv..
6
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 21. aug 2016, 12:57

Når man, som du (eller jeg, jeg har været der flere gange), indgår i et forhold med en mand, der har svært ved det der med moral og anstændig opførsel, så er der et punkt, hvor man kan slippe nemt af med ham.

Det er meget tidligt i relationen. Når han første gang opfører sig fuldstændigt uanstændigt, og man siger til ham, at det ikke er okay, så kan han enten sige, du har ret, det er jeg ked af. Så er der en vis chance for, at han er et okay eksemplar.

Eller han kan begynde at skælde dig ud over at ødelægge den gode stemning ved at påtale, at han ikke har besvaret sms/opkald i 3 uger, selvom han selv har omtalt jer som kærester umiddelbart før, han stak hovedet i jorden (bare et eksempel, det kunne være hvad som helst).

Hvis han gør sidstnævnte, så vil enhver sund og fornuftig kvinde kigge på ham og sige - nejnej, Gert-Ole, den går ikke, ud af mit liv. Og hun vil aldrig se sig tilbage.

De kvinder, der undskylder for at ødelægge stemningen, de er fucked. (det er altså mig - forhåbentlig har jeg lært noget i den sammenhæng, men så var det mig).

Så når man lader en anden person trampe på sig, og lader ham manipulere sig til at flytte alle grænser for, hvad der er rigtigt og forkert, så er der altså nogle ting, der ikke fungerer helt i ens indre liv.

Og der kan jeg bare anbefale dig, at du holder op med at kigge på alle de ting han har gjort, for det kan holde dig vågen om natten de næste ti år. Der er ikke nogen undskyldning eller forklaring eller afslutning, der kan give dig det, du har brug for. Det eneste, der kan fylde tomrummet i din mave, er en accept af, at du er okay, og at du aldrig får en forklaring.

Med hensyn til hans kone og hendes valg - det er i bund og grund ikke dit problem. Og hvis hun kontakter dig igen, så husk lige på, hvor længe du selv var om at komme hertil. Hendes forhold har ikke været helt så meget rutsjebane, som dit og hans har. For hun har boet sammen med ham. Så måske du kan finde en smule omsorg for et andet offer, hvis hun altså kontakter dig igen.
13
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 21. aug 2016, 13:03

Vil bare, som flere andre, give min største medfølelse.
Har selv været udsat for noget der minder om; en, der havde en kæreste samtidig med han var i forhold med mig i flere år... Foruden han var utro med flere andre. Han levede et enormt dobbeltliv. Jeg kan genkende så mange af de samme træk, og får det næsten dårligt at tænke tilbage, selvom meget er fortrængt efterhånden.

Jeg vil bare sige, at jeg efter et års tid, hvor jeg havde brudt kontakten HELT med ham, genfandt tilliden til andre, skønne mænd og mennesker generelt. Det er nok forskelligt hvordan man kommer videre, men for mig hjalp det at lave en masse nye ting, møde nye folk, tage til nye arrangementer, og generelt "sige ja", så jeg kunne åbne for et nyt kapitel i mit liv.

Husk ikke at slå dig selv i hovedet - jeg blev meget usikker på hvem jeg selv var, fordi jeg pludselig følte jeg havde været så naiv, men ingen kan forvente, at et andet menneske vil udsætte en for sådanne svigt og skjule det så godt.

Kæmpe kram herfra.
4
Brugeravatar
Chanel

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 13:23

tak for jeres svar, rart med andre der har prøvet det samme. Jeg er glad for det ikke skete mens jeg stadig troede på en fremtid eller var død forelsket i ham, for så var jeg sgu nok hoppet ud af vinduet. Jeg havde allerede en måned inden indset det KUN skulle være venskab, jeg var bare røv dårlig til det fordi han altid lagde op til hygge på de forkerte måde, men han overbeviste mig jo også om det kun var mig og så længe vi ikke så andre, kunne vi jo ligeså godt
Ja, hun får nok brug for hjælp senere, jeg har bare ikke lyst til det skal være mig. Hun har ikke været kørt rundt som mig, men hun har jo opdaget ting sort på hvidt MANGE gange de sidste par år, det har jeg ikke, så det kan altså ikke komme helt bag på hende, det her, selvom hun har levet i fornægtelse som jeg selv. Jeg havde bare ikke fortsat dengang, hvis jeg havde en sms fra hende eller lign.
Jeg så gamle mails igennem og kan se hvor meget jeg beskyttede hende første gang han skrev til mig efter brud. Jeg skrev hun ikke skulle holdes for nar igen og hvis vi skulle ses, skulle hun vide det. Det var fair nok og det skulle bare serveres rigtigt for hende. Det blev det så åbenbart aldrig
1
Nipsting
Kort karma: 14
Likede indlæg: 81

Indlægaf Nipsting » 25. aug 2016, 17:30

Chanel skrev:Tak for jeres ord.
Jeg har mine tudeture, men er samtidig lettet over det er slut. Jeg er helt sikker på jeg aldrig hører fra ham igen. Det har jeg også sagt de andre gange, men denne gang er han afsløret og ved jeg er giftig i og med jeg fortalte hende det hele, så han tør ikke prøve her igen. De andre gange han er skredet har jeg siddet tilbage og savnet alt det gode, men det blegner lidt denne gang og ved jo ikke hvor meget der har været løgn. Hvis han har villet satse sit andet forhold ved at se mig kan jeg ikke være helt ligegyldig, men når han så opfører sig sådan når det opdages, ved jeg sgu ikke om alt bare var en leg

Det bedste vil nok være at blokere ham på telefon og messager og Facebook, og mail. Så ved du 100% at han ikke popper op og det giver fred i sindet (ihverfald for mig )
0
Nipsting
Kort karma: 14
Likede indlæg: 81

Indlægaf Nipsting » 25. aug 2016, 17:44

Chanel skrev:Kan ikke bare blokere. Hun har en fake profil på facebook jeg ved hun bare vil benytte sig af når monstret er ved at æde hende op af tvivl

Ligemeget hvad kan den blokeres - og skriver hum på messenger - er der også en fin blokere knap der -
0

Tilbage til "Forhold og sex"