Tørretumbler

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9690

Re: Tørretumbler

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2016, 11:00

Marott skrev:Helt lavpraktisk er det så muligt at sætte en aftrækstumbler ind i et vasketårn og indbyggede skabe og så med aftrækket ud i det fri gennem væggen?

Jeps, hullet i muren skal lige laves rigtigt, men ellers så ja. Man kan sagtens skjule en aftrækstørretumbler på den måde.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 21. aug 2016, 12:29

Jeg har haft kondenstørretumbler i 7-8 år (den samme) og den afgiver ikke fugtig varme. Varme ja, men der er jo en vandopsamler i tumbleren som gerne skulle fungere så godt, at der ikke er fugtproblemer. Så det kommer måske også an på, hvilken maskine/mærke man vælger.

Men når du har mulighed for aftræk, ville jeg da nok vælge det. Så er du da sikker på, ikke at få fugtproblemer :)
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 21. aug 2016, 12:40

Daine skrev:Jeg har haft kondenstørretumbler i 7-8 år (den samme) og den afgiver ikke fugtig varme. Varme ja, men der er jo en vandopsamler i tumbleren som gerne skulle fungere så godt, at der ikke er fugtproblemer. Så det kommer måske også an på, hvilken maskine/mærke man vælger.

Men når du har mulighed for aftræk, ville jeg da nok vælge det. Så er du da sikker på, ikke at få fugtproblemer :)

Jeg tror du har ret. :) Vi har ikke mere fugt på badeværelset fordi vi har en kondenstumbler. En smule mere varme ja, men ikke noget fugt. Jeg havde vore hygrometer sat derud engang, for netop, at måle, hvor meget mere fugt der kom og det var så lidt, at det ikke kunne måles.

Men igen, havde det været muligt med en tumbler med aftræk, så havde vi valgt det, men det var ikke muligt.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1229

Indlægaf godtnavn » 21. aug 2016, 16:03

Vi har en gammel kondens tørretumbler i vores gang og der er altså ikke fugtigt, den afgiver lidt varme, men synes ikke en gang det er meget varme. Så kommer nok meget an på mærket om der bliver fugtigt.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3258

Indlægaf DD_81 » 21. aug 2016, 16:10

Vi har haft både aftræk og kondens, og vi har aftræk på mit arbejde.
Min erfaring er at aftræk har en kortere tørretid end kondens. Og at aftræk bedre måler nå tøjet er tørt.

Den første kondens vi fik var defekt, så den afgav en masse fugt og varme til bryggerset, så fik vi den bygget, andet mærke samme model, og den fungerer glimrende, og laver kun den der med markant varme og fugt, hvis "filter 2" er tætnet til. Og så bliver tøjet heller ikke tørt.
Det mest irriterende, synes jeg, er faktisk beholderen som man skal huske at tømme. - Det giver selvfølgelig mulighed for at genbruge vandet, men oftest ryger det bare direkte i vasken.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Generalen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Indlægaf Generalen » 21. aug 2016, 16:34

På flere kondenstumbler, kan man få sat en slange på til afløb af vandet, så man ikke længere skal tømme den, men slangen går ned til afløbet fra f.eks vaskemaskinen.
Udvalget af kondenstumbler er ofte større end med aftræk. Hvis man f.eks ser på el-giganten, har de pt 54 tumbler, hvoraf de 50 er kondenstumbler.
Hvis du går op I energimærkning af maskinerne, er de 4 maskiner el-giganten har med aftræk kun C mærket, hvor du kan få kondenstumbler med A +++.
Jeg gik fra en med aftræk til en kondenstumbler og er fint tilfreds. :)
Senest rettet af Generalen 29. aug 2016, 12:59, rettet i alt 1 gang.
1
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Indlægaf Siamo » 29. aug 2016, 12:24

Aftræk - den tørrer hurtigere og man skal ikke være obs på at tømme vandbeholder osv.
0

Tilbage til "Bolig"