Ny fyr med stor gæld

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
pige1987
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Ny fyr med stor gæld

Indlægaf pige1987 » 21. aug 2016, 15:20

Hej.

Jeg har mødt en rigtig sød fyr og nyder at være sammen med ham.

Jeg er 29 å og kan derfor ikke lade være med at tænke på fremtiden.

Problemet er at han har en kæmpe gæld fra tidligere forhold og satser på at få en gældsanering.
Jeg drømmer om en dag at kunne købe en lille ejendom og så er det så jeg tænker om det nogensinde vil kunne lade sig gøre. Jeg tænker - jeg kan jo ikke købe alene og kan han overhovedet kunne optage nyt lån??

Åh jeg synes det er svært med den bagage han kommer med.... :(
0
Brugeravatar
Chanel
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Re: Ny fyr med stor gæld

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 15:24

Så vidt jeg ved får man kun gældsanering hvis man intet ejer, så hvis det kommer til at ske kommer han nok ikke til at låne igen lige foreløbig
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1824

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 15:27

Hvad er det for en gæld, og er det overhoved realistisk at han kan få gældsanering? Har han ansøgt endnu, eller er det bare noget han snakker om? Så han betaler ikke af på gælden som det er nu? :)
0
pige1987

Indlægaf pige1987 » 21. aug 2016, 15:33

Jeg har ikke spurgt så meget endnu til gælden. Han betaler ikke af nu tror jeg og tror stærkt på han får gældsanering. Han ejer intet ud over en gammel bil og bor til leje i en hus der er hans forældres.
0
pige1987

Indlægaf pige1987 » 21. aug 2016, 15:36

Jeg ønsker jo at kunne bo med en kæreste/mand i eget hus - men jeg vil jo gerne man købte noget sammen. Hvis han aldrig vil kunne komme til penge og invistere i hus/ejendom kan jeg ikke rigtig se et fremtidig forhold.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 15:40

En gældssanering fjerner jo ikke ens gæld, men nedsætter den til hvad der menes er et overkommeligt beløb.

Jeg tror det er ret svært at få en bank til at låne en penge, efter man er blevet gældssaneret, men det er ikke noget jeg ved voldsomt meget om.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Hunkat » 21. aug 2016, 15:41

Uh, jeg havde nok ikke været helt vild for at gå ind i et forhold med en mand som har så stor gæld at han vil søge gældsanering før han er 30 år gammel. Det lugter (for mig) langt væk af en økonomisk uansvarlighed som jeg slet ikke kan med.

Desuden kan det være ret svært at få gældsanering. Du siger du ikke ved så meget om det endnu, men for mig ville det være vitalt at få afdækket om han har været uheldig på f.eks. boligmarkedet og nu lider under det eller om det er 10 års fest og farver som tynger ham. Og det skal være inden I to begynder at købe ting sammen.

Dette er fra domstol.dk

Du kan normalt ikke få gældssanering, hvis du har

uafklarede økonomiske forhold, f.eks. hvis du er arbejdsløs, uden fast bopæl eller er studerende,
handlet uforsvarligt i økonomiske anliggender. Det kan være tilfældet, hvis en ikke uvæsentlig del af din gæld
er stiftet på et tidspunkt, hvor du ikke kunne betale den gæld, som du allerede da havde,
er opstået som følge af, at du har taget en stor økonomisk chance,
er stiftet til forbrug, eller
er systematisk oparbejdet til det offentlige,
stiftet en ikke uvæsentlig gæld ved strafbare eller erstatningspådragende forhold,
undladt at afdrage på din gæld, selv om du har haft rimelig mulighed for det,
indrettet dig med henblik på at få gældssanering eller

stiftet ny gæld, efter at en gældssaneringssag er indledt.

Især de to markerede taler for at han måske ikke kan få gældsanering og så hænger han jo altså på den.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 927

Indlægaf IrmaPigen » 21. aug 2016, 15:42

pige1987 skrev:Jeg har ikke spurgt så meget endnu til gælden. Han betaler ikke af nu tror jeg og tror stærkt på han får gældsanering. Han ejer intet ud over en gammel bil og bor til leje i en hus der er hans forældres.

Der skal pænt meget til før man får gældsanering.
0
pige1987

Indlægaf pige1987 » 21. aug 2016, 15:44

Tak for jeres svar. :-( Det er hårdt.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 15:47

Ja, det er da en meget ærgerlig grund til ikke at kunne være sammen.

Er gælden virkelig så stor, at han ikke kan betale den af over en årrække, og derved undgå at komme 'i den sorte bog'?

Han kunne jo kontakte kreditorer og fortælle dem situationen, snakke renter osv., og få lavet nogle gode ordninger. Det der med ikke at betale af på gælden, og så regne med gældssanering, det virker lidt tamt. Men vi ved jo selvfølgelig ikke hvad der stikker bag gælden.

Ved du slet ikke hvordan gælden er opstået?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Hunkat » 21. aug 2016, 15:49

Forståeligt, hjertet er jo ligeglad med om folk har gæld eller ikke kan nosse sig sammen til at gå fra deres kone eller er lidt for glad for øl.

Men den vigtigste person i dit liv er DIG. Du skal passe på dig selv for det er ikke sikkert at andre gør det for dig. Og at være i et forhold til en person som har så stor gæld har nogle store konsekvenser som du skal tænke grundigt over om du er parat til at tage.

For ja, det har betydning for det liv I ville kunne leve sammen, boligsituation, børn, osv.

Der findes et par afsnit af luksusfælden hvor de anbefaler folk at søge gældsanering, vel og mærket folk som har en god chance for at få det tildelt. Så kan du jo prøve at se hvilken slags budget de skal leve efter i mange år og vurderer om det er et offer du er villig til at bringe.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 21. aug 2016, 16:04

Jeg tror du er nødt til at tage den svære samtale, og få svar på en del af de ting der ud fra dit indlæg synes at være ret uklare.
- hvor meget skyldes der i kroner ører, hvorfor er gælden opstået, og til hvem skyldes pengene
- har der været rimelige forhold til at kunne afdrage på bare noget af gælden, og leve sparsomt ved siden af
- har der været mulighed for, og lyst til merarbejde, der kunne give større økonomisk råderum, og dermed mulighed for afdrag.
- Er han villig til at prioritere afdrag, og indrette sit liv derefter, og deraf blive gældsfri inden for mere overskuelig fremtid.
- Er han villig til, hvis i 2 skal være fremtid, at du administrerer jeres økonomi, ifht. opsparing etc.

I min verden ville der være rigtig stor forskel på at en ny kæreste kom med gæld der var opstået på baggrund af en investering der var slået fejl, f.x. en ejendom hvor man var blevet insolvent, men var nødt til at sælge, eller har man været ukampdygtig i en periode og med lav indtægt.
Eller er der simpelthen tale om overforbrug, forbrugslån, for dyre biler etc.
6
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 116

Indlægaf Petrix » 21. aug 2016, 16:27

Jeg ville også lige prøve at finde ud af, hvorfor personen nu står med en kæmpe gæld.
Det er bare ikke særlig sexet, hvis man skylder 500.000 kroner pga. Forbrugslån
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. aug 2016, 16:30

Hvorfor afdrager han ikke?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 17:44

Jeg havde droppet ham... Ligegyldigt grunden til han var havnet i situationen.

For mig ville det være en absolut dealbreaker, at han regner med at få gældssanering... Hele hans (og eventuelt min) fremtid afhænger af, om han får det, hvilket han sikkert ikke gør. Og får han det endelig, så er det 5 år, mener jeg, hvor man skal leve på en sten før end gælden er afskrevet. Nix, det gad jeg simpelthen ikke.

Jeg gider ikke tumper... Folk der satser på at få gældssanering, og ikke afbetaler på deres gæld, er et fjols i min optik.
Senest rettet af achillaxedprune 21. aug 2016, 18:31, rettet i alt 1 gang.
16
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Forhold og sex"