Er du bloddonor?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Er du bloddonor?

Indlægaf Torn » 22. aug 2016, 06:47

Ja eller nej? Og hvorfor?
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3429

Re: Er du bloddonor?

Indlægaf FruDulle » 22. aug 2016, 06:55

Nej, har ikke boet i Dk i flere år så muligheden har ikke været der. Nu hvor vi er i Dk er jeg for tiden på noget medicin som gør at jeg ikke kan.
Og man skal så være i karantæne i 6 mdr efter man er færdig, så inden at vi tager afsted igen kan jeg ikke nå det
0
Whatever
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3334

Indlægaf Hunkat » 22. aug 2016, 06:56

Nej.

Jeg bliver dårlig af at blive stukket og det gør decideret ondt, især når nålen skal blive siddende i armen i længere tid. Det kan godt være det er egoistisk men for mig er det ikke bare 'et lille prik', det er ubehageligt og jeg har ikke noget behov for at have ondt en hel dag.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 06:59

Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.

Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.
Senest rettet af Lulu 22. aug 2016, 07:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 22. aug 2016, 07:01

Nej.
Jeg er, af blodprøvetagerne på OUH, blevet opfordret til at lade være. De har svært nok ved at vride blod nok ud til at fylde et rør til blodprøve. Altså når de endelig har fundet et sted at få det ud.
0
My hovercraft is full of eels
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:05

Jeg har været, men er desværre blevet udelukket pga en hudsygdom.
Hvorfor jeg var det. Tja jeg synes det er en god, og for mig, let måde at hjælpe andre på.
0
:pompom:
In_your_eyes

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:07

Lulu skrev:Ja-ish.

Jeg blev gravid første gang for tre år siden, men indtil da var jeg. Efterfølgende fik jeg ikke ringet og bestilt ny tid. Pt. er jeg gravid igen, så der går nok et års tid inden jeg kommer af sted igen. Men jeg skal da af sted igen når jeg må.

Jeg valgte forøvrigt at blive bloddonor dengang (for 10 år siden *mimre*) fordi jeg synes det for mig er en relativ lille omkostning vs. hvad sygehus / modtager får igen.

Min mand er også bloddonor, og de elsker ham oppe på sygehuset fordi hans blodtype er 0 rhesus positiv - desværre har han i øjeblikket ikke chance for at nå op og blive tappet i blodbankens åbningstid fordi de nu lukker kl 17 alle dage. Det er lidt træls, for han vil ikke tage fri fra arbejde for at nå det. Han skal dog snart til at læse igen, så kommer han også af sted igen.

Er der ikke mulighed for at han kan finde en donorbus i nærheden af hans arbejde?
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 07:10

In_your_eyes skrev:

Er der ikke mulighed for at han kan finde en donorbus i nærheden af hans arbejde?

Desværre ikke, de vil ikke tage ham fordi han bor i en anden region end han arbejder i :stoned: Det er simpelthen så tåbeligt det system. Men nu må de vente de måneder det tager inden han kan nå det indenfor åbningstid igen. Der er ikke så meget andet at gøre. Måske han også ringer ind og får en tid om nogle måneder når han har 2 ugers barsel.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 07:10

Jeg ville gerne, men med en gammel kræftdiagnose vil de ikke have mit blod. Det giver karantæne på livstid.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2016, 07:11

Har været, men en kombination af mere end fuldtids arbejde og så at det blev sværere og sværere at finde en god åre, gjorde at jeg stoppede.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Filipai » 22. aug 2016, 07:13

Jeg er netop blevet tilmeldt og min betænkningstid er også ovre. Så nu kan jeg lige nå at få tappet en omgang blod, inden jeg får karantæne af Thailandstur.

Grunden til forholdsvis sen indmelding, er at jeg virkeligt har været nåleskræk. Jeg synes stadig ikke det er en fest, men nu er det mere psykisk end fysisk. Så nu skulle det være.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 22. aug 2016, 07:17

Jeg må ikke, ellers ville jeg naturligvis slå lejr op foran tappestedet :fløjt:

Ej, jeg synes, det er vildt fedt, folk gør det, og ville formentligt også tvinge mig selv af sted i hvert fald nogle gange, hvis jeg måtte. Jeg hader bare nåle, og det er svært at finde mine årer, så jeg spår stikning med de kæmpenåle, de bruger, ville være en ret smertefuld affære. Så på den vis, er jeg ret lettet over, at jeg ikke engang behøver overveje, om jeg skal - for jeg ville have så dårlig samvittighed over, at jeg ikke gjorde det hele tiden.

Dermed ikke sagt, at man skal gøre det hele tiden, det ville jeg jo heller ikke selv, men jeg ville føle, at jeg burde gøre det, hver gang jeg havde muligheden. Så gudskelov for systemets kræsenhed :D
0
In_your_eyes

Indlægaf In_your_eyes » 22. aug 2016, 07:37

Lulu skrev:
In_your_eyes skrev:

Desværre ikke, de vil ikke tage ham fordi han bor i en anden region end han arbejder i :stoned: Det er simpelthen så tåbeligt det system. Men nu må de vente de måneder det tager inden han kan nå det indenfor åbningstid igen. Der er ikke så meget andet at gøre. Måske han også ringer ind og får en tid om nogle måneder når han har 2 ugers barsel.

Ej hvor noller :stoned:
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 22. aug 2016, 07:40

landsbytossen skrev:Jeg ville gerne, men med en gammel kræftdiagnose vil de ikke have mit blod. Det giver karantæne på livstid.

Det samme her.

Men indtil kræften var jeg.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 22. aug 2016, 07:53

Jeg har været - meldte mig på min 18 års fødselsdag. Jeg er vokset op med at begge mine forældre gav blod og jeg var ofte med i blodbanken som barn. Så det var helt naturligt for mig at melde mig.

Desværre har jeg måttet stoppe igen fordi min krop reagerer voldsomt på at miste blod. Nålen er jeg ligeglad med og jeg har det fint under tapningen. Men resten af dagen er jeg svimmel, ryster, skiftevis fryser og sveder og er så træt som et helt alderdomshjem. Så det endte med at tappepersonalet anbefalede mig at stoppe :(
0

Tilbage til "Helbred"