Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8291
Kontakt:

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Ado » 22. aug 2016, 17:46

Jeg synes så bare det er ærgerligt, at han skal stoppe med at holde sin mor i hånden, fordi du ikke bryder dig om det. Var det ikke bedre, at du lod ham og hende gøre, hvad de plejer at gøre?
15
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 22. aug 2016, 17:55

Jeg kan ikke forstå behovet for at ændre det. Mjah, det kan da godt være det er lidt mærkeligt - men hvad så? Hvor er det egentlig det gør ondt henne? Der sker jo absolut intet ved det.

Jeg synes det er lidt egoistisk at forlange det skal stoppe, og jeg synes det er mærkeligt at gå op i. Jeg ville nok bare trække på skulderen. Kan bare ikke se, hvorfor det skulle vedrøre mig?
7
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3803

Indlægaf Delfin » 22. aug 2016, 17:58

Det er ikke noget, vi praktiserer i min familie, og vist heller ikke noget, man ser så tit, men jeg synes, det er lidt trist at du vil lave om på noget, som er en naturlig del af deres familieliv. Der er jo ikke noget forkert i det, og jeg tror det bliver frygtelig akavet, hvis han skal til at afvise hendes hånd, hver gang du er til stede.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3803

Indlægaf Delfin » 22. aug 2016, 18:05

Det er forresten lige her, du risikerer at sætte kimen til et dårligt forhold til svigermor.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3220

Indlægaf DD_81 » 22. aug 2016, 18:14

Luffegås skrev:Igen, jeg tror bare det handler om et kultursammenstød. I dag ville jeg snakke lidt igen om det, for jeg har virkelig stadig en sær følelse inden i, og sød som han er sagde han, at vi med glæde tog snakken 10 gange mere, indtil jeg fik det okay. Han vil gerne lade være med at holde hende i hånden, for det er mig der betyder mest, og som flere af jer skriver, det er simpelthen følelsen af at være 3. hjul der nok tog mig hårdest, og jeg følte mig SÅ alene lige der, og så tilsidesat. Og det kan han virkelig godt se. I dag sagde jeg at jeg ikke har noget i mod et armtag, jeg tager ham selv i armen nogen gange så vi tøffer som et ældre ægtepar, og det ville jeg ikke have noget i mod hun gjorde ved ham, det ville jeg føle langt mere naturligt, og faktisk ville jeg så endda hellere end gerne tage den anden arm.
Min kæreste er også typen der hviler enormt meget i sig selv, er også mega naturlig, det er de alle 3 søskende, og jeg kan jo kun give hende den ære og respekt for, så som sagt, jeg kan godt lide hende :)

Ingen tvivl om at du har stået midt i et kultursammenstød, - og jeg kan godt forstå du undrer, for ser man ud i gadebilledet så er det jo ikke helt normen at se 2 voksne generationer gå hånd i hånd.
Men det jo følelserne der et eller andet sted råber højest, helt specifikt at du i en social sammenhæng følte dig tilsidesat og alene, og så lige ifht. en kæreste, dét gør da skide ondt.
Det kræver sikkert noget tilvænnening for dit vedkommende, at din kæreste og hans familie har en anden fysisk omgangsform med hinanden, end du er vant til i familiesammenhænge.
Men du har italesat det, dine følelser, din ambivalens, og han har både lyttet og forstået - det kan da ikke blive meget bedre :gogo:

Jeg holdt jævnligt min far i hånden som teenager, nu er det sjældent vi går nogle steder sammen, men jeg kunne faktisk godt forestille mig at tage ham i hånden, og gå hånd i hånd, eller at lave et armtag.
På mit job holder jeg tit i hånden, men der er også en ret tydelig omsorgsrelation, og for omverdenen en tydelig årsag til at der holdes i hånd.
Mine små børn holder jeg ofte i hånden, mine præ-teens prøver jeg at få lov til ;) Jeg har kun drenge, og jeg ville elske hvis de ville gå hånd i hånd, eller i armtag med mig når de er blevet voksne.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Smiling_Goat » 22. aug 2016, 18:58

Delfin skrev:Det er forresten lige her, du risikerer at sætte kimen til et dårligt forhold til svigermor.

Ja, jeg kan heller ikke lade være at overveje, om hans mor ikke kan komme til at føle sig nedprioriteret, hvis deres gamle vane pludselig skal ændres pga. kæresten. Altså.. De gør som de plejer med håndholderi, og første gang de gør det foran kæresten, bliver der en akavet stemning (som mor endda påtaler) og så holdt de aldrig hånd igen.. Det er ikke vildt svært at lægge to og to sammen.

Hvis det er vigtigt for dig at få ændret, skal du måske være med til en snak med hans mor, så hun hører, hvad det går ud på fra dig selv - så hun ikke kan lave alle mulige mellemregninger selv. Men jeg vil virkelig anbefale dig at vælge dine kampe med omhu. Hvis du virkelig ikke kan leve med det, skal du selvfølgelig ikke det, men er du bare træt af det, så synes jeg virkelig du skal overveje at bare kigge den anden vej, når de gør det.
7
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1902

Indlægaf Purple Haze » 22. aug 2016, 19:46

Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Minimalista
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Indlægaf Minimalista » 22. aug 2016, 20:01

Hvis din svigermor gjorde det i et åbenlyst forsøg på at provokere dig, ville jeg nok i dit sted føle mig ramt af det. Men det er der jo slet ik noget, der tyder på, fordi de er så naturlige omkring det. Det kommer også an på, hvilken status man giver dét at holde i hånd, jeg ser det mest som et udtryk for omsorg og nærhed og ikke som noget der er primært seksuelt eller tilladt i et parforhold.
0
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 109

Indlægaf Petrix » 22. aug 2016, 20:03

I min familie er det ikke tradition og jeg holder hverken min mor eller min far i hånden.
Men at andre gør det, synes jeg er helt fint og jeg er glad for at ikke alle er ligeså følelsesforskrækkede som Jeg er.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 20:05

Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?
1
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Indlægaf sortkaffe » 22. aug 2016, 20:32

åh altså..
jeg er bare helt modsat her :blush:
jeg ville have det enormt stramt med det. Ok, det er til dels nok også fordi jeg ikke kan lade være med
at tænke på hvis min egen kæreste gjorde det med sin mor .. for hun ville (hvis hun gjorde det) netop gøre det i
en slags "Han er min min min" demonstration.

Nu er din mand ikke min ..og hans mor er jo heller ikke min svigermor - ok det blev en underlig sætning :wacko: :lol:
4
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5676

Indlægaf Animi » 22. aug 2016, 20:41

Hvis du kommer fra en familie hvor I ikke har været særlig fysiske, kan jeg sagtens forstå at det her føles overvældende - især fordi det at holde i hånd ikke er noget man ser særlig tit blandt voksne børn og forældre.
I min familie er vi også ekstremt fysiske, og nusser, kysser, ligger op ad hinanden og krammer hele tiden. Min søsters ex-svigerfamilie - som ikke er særlige fysiske - blev nærmest traumatiseret efter vi mødtes, fordi vi gerne ville kramme dem farvel :lol2:

Dine følelser er selvfølgelig okay at have, og det er godt at I fik talt om det.
Dog synes jeg at det er ærgerligt, at noget de synes er naturligt og altid har gjort, pludselig skal stoppes, fordi du ikke bryder dig om det. Især fordi det lyder som om at din kæreste først synes det er underligt nu, fordi han får at vide at det er underligt, af dig. Ret mig endeligt hvis jeg har misforstået, det er bare sådan jeg læser det. Især fordi han siger at det måske er noget der burde være stoppet for nogen år siden - men hvorfor burde det det, hvis både ham og hans mor har haft det fint med det?
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 22. aug 2016, 21:06

Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.
2
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Indlægaf sortkaffe » 22. aug 2016, 21:15

Luffegås skrev:Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.

Jeg er helt med dig her, og jeg synes du tackler det super fint med kæresten, og ja at han også tackler det fint.
0
Cykelmyggen
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Indlægaf Cykelmyggen » 22. aug 2016, 21:25

Jeg ville ikke skænke det en tanke. Tror ligefrem jeg ville tænke det var sødt.

Kan ikke helt sætte mig ind i den der "konkurrence", hvem der får lov til hvad osv. Men har heller aldrig oplevet svigermødre der lavede sådanne magtdemonstrationer som ts nævner. På den front har jeg altid været meget heldig.

I min familie er tantekys og krammer også en del af vores måde at vise kærlighed og omsorg på.
1

Tilbage til "Forhold og sex"